Ehkäisyrengas ja vatsakivut, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Pidin rengasta ensin 4 viikkoa (lääkäri sanoi et näin voi hyvin tehdä ), ilman muita ongelmia kun erittäin runsas valkovuoto. Laitoin sitten uuden renkaan ja se on ollut nyt käytössä viikon eli viime menkoista on nyt 5 viikkoa. Ainoa ongelma, kamalan valkovuodon lisäksi, on hirvittävät vatsakivut :x Särkee ja vihloo ihan tosta keskeltä häpyluun yläpuolelta. Onkohan se, että joku rengas on ollut siellä näin kauan voinut aiheuttaa jonkun tulehduksen? Tai voiko kivut johtua siitä, että menkat ei tullutkaan kun piti? Oikeesti sattuu |O

Itse jouduin lopettamaan ehkäisyrenkaan käytön just noiden mahakipujen sekä yhdynnässä tuntuneen kivun vuoksi. Rengas ärsytti niin paljon limakalvoja sekä kohdunsuuta ettei sen käytöstä sitten tullut mitään.

Ärsyttävää jos tämä ei sovi, muuten loistava! Ekat 4 viikkoa meni hyvin :/ Täytyy odottaa nyt vielä pari viikkoa ja pitää tauko. Sen jälkeen kokeilla vaikka sitä 3 viikkoa ja tauko-systeemiä, jos kivut johtuukin siitä et on ollut niin kauan.

Mä kans kokeilin taukoa pariinkin otteeseen, vaan ei itsellä auttanut, harmi sinänsä kun muuten olisi ollut tosi näppärä ja huoleton, käyttää eikä tullut "hullunlehmän" oireita eikä migreeniä niinkuin pillereitä käytettäessä.

Itse lopetin myös taannoin renkaan käytön vastaavanlaisten vatsakipujen takia. :o Halut hävisi sen siliän tien. Muutoin oli ihan helppo käyttää ja muuta. Olen kyllä vähän skeptinen kaikkia hormooniehkäisyjä kohtaan... :snotty:

itselläni on nyt ollut rengas käytössä kaikki 3 vuorokautta ja kivut on helvetillisiä! Kipulääkettä menee ja tuntuu kun olis laitokselle lähtö käsillä. Vuoto tosin loppui heti parin vrkn jälkeen. Itselleni tämä oli ainoo sopiva vaihtoehto ja siinä näköjään meni sekin. Vai voiko rengas olla "viallinen"? Jos sen pitäisi olla kauheen joustava jne. Mielestäni on melkoisen jämäkkä. Ja turhan isokin. Tuntuu kuin olisi tamppooni ollut liian pitkään. Ja sanottiin ettei tumtuisi ollenkaan... Nyt kyllä ottaa kovaa päähän. Tietysti ostin vielä sen isomman paketin ettei tarvi heti hakea uutta.

Mulla oli sama juttu renkaan kanssa, papassa sitten todettiin limakalvomuutos emättimessä. Otettiin koepalat, onneksi ei ollut mitään vakavaa. Rengasta en käytä enää ikinä.

Yhteistyössä