Ehkäisypilleri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikkiahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikkiahdistus

Vieras
Heippa!

Lopetin pillerit kuukauden ajaksi (en kerennyt uusia reseptiä ajoissa), ja olin tämän kk :n aikana yhden kerran yhdynnässä. Yhdyntä oli 11.5, jos olisin syönyt normaalin tapaan pillereitä , kuukautiset olisivat alkaneet 14.5. Jälkiehkäisypillerin otin 65h yhdynnän jälkeen.

Nyt kuukautiset eivät ole alkaneet, neuvolasta sanottiin että odotella 1-2 viikkoa ennen kuin tekee testin.

Millon voin testin tehdä ,jotta näyttäisi oikeaa tulosta? Tai voiko menkat olla näin paljon myöhässä? Olo on kyllä kuin olisin raskaana :(, vai kuvittelenko? Milloin ensimmäiset oireet voivat tulla?

MEillä on siis yksi lapsi ennestään, toinen ei ole kyllä tullut edes puheeksi, eikä rahallisesti tilanne edes salli... :(

No osta semmoinen 2 testin pakkaus ja tee eka viikon päästä ja jos se on nega niin sit se toinen siitä ensimmäisestä viikon päästä.
Voi olla et sun kroppa on vaan siitä jälkiehkäisystä sekaisin. Se on kuitenkin aika iso
hormonipommi kerralla.
PMS oireet muistuttavat raskautta. Myöskään pillerien lopettamisen jälkeen kaikilla ei välttämättä
tule menkat samassa rytmissä kuin pillerien kanssa.

Jälkiehkäisytabletti kannattaa ottaa 12 tunnin kuluessa, silloin se ehkäisee raskauden 95 % :sti. Nyt kun olet ottanut noin myöhään ,on teho enää 58 %:sti.

Sitäpaitsi sullahan on kk:t jo yli viikon myöhässä, voit aivan hyvin tehdä testin jo nyt.

Viimeksi muokattu:
Kiitos Ms_Cooper vastauksesta ! Toivon todellakin että kroppa vain siitä sekaisin! Mutta luulen että minulla oli just silloin ovis-aika, ja oon käsittäny että sillon jälkiehkäisy olisi otettava tosi nopeasti, muuten ei auta.

Oon jotenkin varma että karma "kostaa", ja olen raskaana. En vain tiedä miten selviämme, voiko siitä mennä jollekin juttelemaan, josta sais henkistä tuka :(!?

MEnen jo asioiden edelle..tiedän..mut pakko valmistautua, ettei saa slaakia ku totuus käy ilmi...

Yhteistyössä