Ehkäisypilleri asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nappi

Vieras
Elikkäs aluksi mulle määrättiin cerazette merkkiset minipillerit koska muuta ei kuulemma voi käyttää imetyksen takia. Ne oli muuten sopivat mutta mulla oli kuukautiset kokoajan viikon välein joten lopetin ne, kerkesin syödä se 3kk. Nyt olen ollu reilu 3kk ilman mitään hormonalista ehkäisyä. Kävin lääkärissä ja antoi mulle kaksi vaihtoehtoa kokeilla niitä cerazette pillereitä uudestaan tai lopettaa imetys ja siirtyä yhdistelmä pillereihin johon sain jo valmiiksi reseptin Yaz merkkiset ovat. Joskus vuosia sitten kokeilin mini-pill merkkisiä minipillereitä mutta nekään ei sopinut joten lääkäri suositteli jompaa kumpaa noista ratkaisuista. mutta nyt en ite oikeen tiedä miten päin tekisin?

Saanko kysyä, miksi juuri pillerit? Minipillereitä on muitakin, mutta ehkä itse tekisin niin, että laittaisin hormonikierukan/kuparikierukan tai jatkaisin kumilinjalla siihen asti että imetys on ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Saanko kysyä, miksi juuri pillerit? Minipillereitä on muitakin, mutta ehkä itse tekisin niin, että laittaisin hormonikierukan/kuparikierukan tai jatkaisin kumilinjalla siihen asti että imetys on ohi.

No kuparikierukkaa en missään nimessä laittaisi kun on runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Lääkärikään ei suositellut kierukkaa. Itsekin suosin ehkäisyä jonka voi helposti lopettaa vaikka välittömästi. Periaatteessahan sillä ei ole mitään väliä vaikka lopettaisin imetyksen on lapsella jo sen verran ikää ettei se siitä kärsis....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun olisi kannattanut syödä cerazetteja sen 6 kk ainakin, jotta tietäisit varmasti sopiiko ne vai ei.

niin ehkä... mutta kärsisin varmasti anemiasta nyt jos olisin jatkanut....sen verran runsaasti vuosin....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jättäisin imetyksen pois.
Tosin ei sitäkään oikein kerrasta voi jättää.

imetyksen lopetus olis muistakin syistä ajankohtaista... Varsinaista kiirettä ei tuon pilleri aloituksen kanssa olis... mutta en tiedä sitte minkä verran aikaa se kestää vieroittaa rinnalta jos imettää kerran päivällä ja kerran illalla....?

Yhteistyössä