"ehkäisyongelma" eron jälkeen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja torture
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

torture

Vieras
Ex-mieheni kävi aikanaan sterilisaatiossa, koska lapsilukumme oli täysi. Mulle ei mm. migreenin takia sovi mitkään hormoniehkäisyt... Nyt kun tuore ero on takana, olen jo pähkäillyt tulevaisuutta...

Olin ensin ihan varma että menen itsekin piuhojen katkaisuun, mutta hirmu moni puhunut että älä hätiköi jne... Nyt sitten pähkäilen kovasti eri vaihtoehtoja. Voihan olla että vielä joskus tapaan jonkun jonka kanssa haluan lapsen... ikää mulla nyt 33v. eli aikaakin vielä jokunen vuosi olisi. Toisaalta mulla on jo kolme ihanaa tervettä lasta, enkä tiedä jaksaisinko enää vauva-arkea... Olen helposti raskautuvaa "sorttia" enkä todellakaan halua pienintäkään riskiä vahinkovauvasta. Siksi pelkkä kondomiehkäisy ei minulle takaisi mielenrauhaa...

Olen ajatellut kokeilla kuparikierukkaa, pelkään kuitenkin että se sekoittaa kiertoni ja aiheuttaa muitakin harmeja.... minkälaisia kokemuksia teillä siitä? Tosin nyt se ei juuri haittaisi, sillä en usko pystyväni kovinkaan pikaisesti minkäänlaiseen uuteen suhteeseen.

Sekava sepostus enkä oikein itsekään tiedä sen pointtia :) Mutta sainpahan purkaa ajatustani....

Käytä kumia ja sitten jos löydät joskus jonkun jonka kanssa vakavissasi alat, mieti sitten. Ihan älytöntä, turhaa ja hullua miettiä tuollaisia nyt. Täysin epäolennainen asia.

kyllä mekin ex-miehen kanssa aika pitkään käytettiin pelkästään kondomia, ihan onnistuneesti. Mutta tilanne on erilainen lyhyen ajan tuttavuuden kanssa... en kuitenkaan pysty aborttiin ikinä. Ehkä mä otan sen kierukan ja jos se ei sovi, niin sitten sterilisaatioon...

Mä halusin eroon hormonaalisesta ehkäisystä ja päädyin kuparikierukkaan. Pari vuotta annoin sen olla ja sitten kyllästyin runsaaseen vuotoon. Kuukautisvuotoa tuli tosiaan ovista ja ikkunoista, eikä ollut mukavaa. Mutta jos hormonaalisesta ehkäisystä tulee migreeniä tai muuta inhottavaa niin ei sekään kivaa ole, joten täytyy punnita hyödyt ja haitat. Voihan olla, ettei kaikilla tuo kuparikierukka niin paha ole kuin mulla.

Aluksi mulla oli kierto vähän aikaa sekaisin, mutta onneksi niin päin että kierto oli liian pitkä kuin liian lyhyt. Se kuitenkin tasaantui ajan kanssa ja pian kierukan poiston jälkeen tulin toivotusti raskaaksi.

En silti enää uudelleen kuparikierukkaa aio otattaa, joten saapa nähdä mihin ehkäisyyn itse päädyn synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä