ehkäisyn valinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyp

Vieras
ehkäisy tarvetta olis nyt tulevat 1-1,5v. vaihtoehtoja ei ole kovin monta..
a) minipillerit microlutonit tai mini-pill merkkiset
b) kondomi
c) "varmat päivät" (tiedän ei ole varsinaisesti ehkäisykeino mutta laitetaan ny kuitenkin)
d) hormonikierukka (hieman kallis kylläkin ottaa niin lyhyeksi aikaa)

mikähän näistä kannattais valita/harkita???

tarkoitus olis saada joku hyvä ehkäisy 1-1,5vuodeksi sen jälkeen saa jo seuraava lapsi tulla... kondomia ollaan tähän asti suuremmaksi osaksi käytetty mutta ei kauheasti kyllä huvita....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hermian haamu:
miten ois kuparikierukka?

en tohdi laittaa kun on jo niin kamalat kuukautiskivut ja runsaat vuodot. kuparikierukka kuulemma lisää niitä....

Mutta jos listalla ei ole muita hormoniehkäisyjä (minipillerit on kuitenkin eri juttu kuin tavis) niin miksi sitten hormonikierukka kävisi? Luin siis ihan rivien välistä, ettei hormonit kovin tervetulleita olisi. Ja hormonikierukassa on se ikävä pointti, että siinä on samat hormonit kuin pillereissä, ja vaikka kuinka lääkärit väittää että ne olis paremmin siedettyjä paikallisesti, ei niin aina ole. Ihan omasta kokemuksesta näin. Ja sitä kun ei itse saa pois. Siinäs sitten tuskailet syömishimon, kiukun, lyhyen pinnan, vatsakipujen ja haluttomuuden kanssa kunnes lääkäri toisin toteaa. Kuparinen on paljon kivempi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten ois kuparikierukka?

en tohdi laittaa kun on jo niin kamalat kuukautiskivut ja runsaat vuodot. kuparikierukka kuulemma lisää niitä....

No, joo ehkä sit tosiaan kuparikierukka ei oo hyvä valinta.
Oisko sit noi pillerit ja varmoja päiviähän voi sit käyttää jos ei oo väliä vaikka se
raskaus sattuiskin tulemaan jo aikaisemmin....

Mulla omalla kohdalla kierukka ei oo pidemmällä käytöllä runsastuttanut kuukautisia, pikemminkin ovat jopa niukentuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja outoako?:
mulle ei lääkäri suostunu kuparista kierukkaa laittaa... Jouduin ottaa h-kierukan...

millä perusteella ei suostunut kuparikierukkaa laittamaan?

piti kuparikierukkaa epävarmana ehkäisynä ja h-kierukasta kun on apua hankaliin kuukautisiinkin. itse olisin kyllä suosinut hormonivapaata ehkäisyä.

Yhteistyössä