Ehkäisyn lopetus- vs. raskausoireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CIBO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CIBO

Uusi jäsen
16.05.2013
3
0
1
Mä olen 2:n lapsen äiti ja nyt haaveissa kolmas lapsi. Lopetin Nuvaring -ehkäisyn kolmisen viikkoa sitten ja heti alettiin yrittämään nro 3.sta. Ehdin käyttää Nuvaringiä vaan 2kk, kun totesin ettei sovi mulle ja alettiinkin jo samalla puhua kolmannesta. Eli ensimmäiset luomumenkat ei ole vielä tullut.

Ajattelin että ei sen niin väliä vaikka vähän menisi aikaa, mutta olen nyt löytänyt lueskelemasta näitä kuumeilupalstoja ja toivovani sydämestä että olisin raskaana.

Kokemuksia kaipaisin siitä että onko joku tullut raskaaksi heti hormonaalisenehkäisyn jälkeen, ilman luomumenkkoja? Hormaalisen ehkäisyn lopetusoireet voi olla kuulemma todella samanlaisia kun raskausoireet, joten oletteko tienneet hyvissä ajoin että olette raskaana, vai ajattelitteko oireiden johtuvan ehkäisyn lopetuksesta?

Olen itse niin pihalla, kun oireita on vaikka muille jakaa ja olisin 100% varma raskaudesta, jos en olisi juuri lopettanut Nuvaringiä. On niin suuri mahdollisuus että sekin tekee näitä tuntemuksia. Nyt on menossa kp20 (luomukierrosta en osaa sanoa miten pitkä, mutta oviksen kyllä bongasin 1,5 viikkoa sitten). Joka ruokailun jälkeen yököttää ja velloo vatsassa (samoin kun edellisissä raskauksissa ensioireena), nipistelee ja jomottelee alavatsaa ja alaselkää särkee.

Nyt siis syynä voi olla Nuvaringin lopetus, mahdollisten kuukautisten alkaminen (voi kait olla voimakkaampia oireita kun on tullut ulkopuolisia hormooneja muutaman kuukauden) tai sitten raskaus.

Mutta miten on? Onko kellään kokemusta ja onko taajuudella muita haaveilijoita, joilla on aivan aitoja ja oikeita oireita, mutta niiden lähteestä ei varmuutta..

Minä lopettelin helmikuun alussa Mercilon-pillerit ja kyllä;tuli oireita ja minä reppana luulin oottavani vauvaa...
Karu totuus kumminkin sitten valkeni ja oireet johtuivat vaan siitä että kroppa ihmetteli että mitäs nyt kävi...
Oireilin vaan siinä ekassa luomukierrossa,nyt on tilanne tasaantunut.

Ehkä se henkinen kolahdus sattui koviten,olisin niin toivonut että olisi tärpännyt.
Miehellekin kerroin epäilyistäni ja onnenkyyneleet oli hänenkin silmissään...

Mutta ei me siitä lannistuttu,yritys jatkuu :)

Käytin Nuvaringia montavuotta. Marraskuussa otin viimeisen pois ja siitä asti olen joka kierrossa ollut varma, että raskaana ollaan. Kaikki mahdolliset oireet on löytyneet (pahoinvointi, mahakivut, hajuherkkyydet ym.), mutta kaikki raskaustestit aina ihan vitivalkoisia. Oikeastaan vasta viime kierto oli normaalimpi eli melkein puoli vuotta ehti mennä.

Hola. Täällä ketjun aloittaja. Kyllä ne voi tosiaan olla lopettamisesta oireet. Ja osittain myös mulla varmaan oli. Mutta nyt tänään plussasin, ja ensimmäisiäkään luomumenkkoja ei tullut. Kp30 tyhjennysvuodosta. Mutta olen kyllä samaa mieltä ettei niitä välttämättä erota. Ehkä tuo pahoinvointi tuntu omituisimmalta ja sellasta oloa on ollut itsellä vain viimeiset kerrat raskaanaollessa :) Kiitos kuitenkin!

• Tykkää
Reactions: eltsu81

Yhteistyössä