Ehkäisylaastari ja -rengas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -sophie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

-sophie-

Vieras
Hei!
Olen alkanut harkita ehkäisymenetelmän vaihtoa sillä tuntuu että pillerit <b>vievät haluni</b>.

Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista tilannetta? Kuinka ratkaisit sen?

Luin äsken surffaillessani netissä ehkäisylaastarista ja -renkaasta ja ne tuntuisivat harkitsemisen arvoisilta. Tiedän, nekin ovat hormonaalisia ehkäisymenetelmiä.. mutta ohjeiden mukaan niissä olisi kuitenkin vähemmän hormoneja kuin pillereissä.

Millaisia kokemuksia teillä on laastareista ja renkaista? Muita neuvoja?

Itselläni on laastari ja liputan kyllä sen puolesta. Vahdoin laastariin koska saatoin unohdella ottaa pillereitä.
Laastarin aikana kuukautiskivut ovat laskeneet minimiin, en edes huomaa milloin ne alkaa kun ei juurikaan satu. Naama ei kuki enään ennen menkkoja ja mielialatkin ovat tasaisemmat.
Jotkut ihmettelee miten semmoinen pysyy paikallaan, niin mulla ei oo koskaan lähteny irti kesken kaiken ja pelaan kuitenkin salibandyä useasti viikossa.
Tää kuulostaa ihan myyntipuheelta :D
Mutta olen ollut tyytyväinen siihen,ei tarvii ku kerran viikossa muistaa vaihtaa laastari muuten voi huoletta mennä ja touhottaa.

Minä myös suosittelen laastaria. On niin kätevä ja pysyy hyvin paikallaan. Mitään iho-oireita ei ole ollut, vaikka minulla on kuiva ja herkkä iho.
Aloitin joskus aikoja sitten diane novan käytön, koska kärsin pahasta aknesta. Muutaman vuoden jälkeen vaihdon kevyempiin pillereihin, sitten alkoi naama ja selkä kukkia. Taas vuosia diane novaa ja siirryin laastareihin. Iho on pysynyt kunnossa. En sitten tiedä johtuuko se laastarista vai siitä että en ole enää niin nuori ;)

Itse rakastin rengasta puolisen vuotta, mutta sitten limakalvoni kuivahtivat sen takia ja sain jos jonkinlaista tulehdusta. Limakalvot paranivat puolessa vuodessa renkaan käytön lopettamisen jälkeen. Käytin paikallista etsrogeenihoitoa jouduttamaan parantumista.

Tosi helppo ja mukava e-keino, jos vaan sopii, mulle ei ikävä kyllä sopinut.

Olen harkinnut tuota pillereistä laastariin siirtymistä... Mietin täs sellasta että sehän on ilmeisesti noin 4x4 cm kokoinen, eli ei mikään ihan pieni. Miten sen voi laittaa iholle niin ettei se näy esim. kun päällä on vain bikinit?

Juu, saatte olla sitä mieltä, että on tyhmää ajatella asiaa. En kuitenkaan haluaisi laastarin näkyvän.

Kyllä sen saa piiloon bikinien alle, ellei ne bikinit ole sitten ihan mikroskooppisia ;) Itse pidän laastaria vatsan kohdalla, mutta se voi myös laittaa pakaraan, joten voisi takaa jäädä bikinien alle.
Tässä vielä tietoa laastarista http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=5389879

Itsellä rengas vei halut totaalisesti, mutta yksilöllisiähän nämä jutut ovat.

Jos sulla on herkkä iho, laastarin liima voi aiheuttaa ärsytystä, vaikka se muuten sopisikin.

mulla joskus alkaa kutittamaan laastarin alta ja kun vaihdan niin siellä on joissain kohdissa ihottumaa tai finni. Muutenkin vaihdoin renkaasta laastareihin kun alko kokoajan olemaan tulehduksia, ne parani mutta vähän sen jälkeen alko leukaan tulemaan finnejä, vaihdosta reilut neljäkuukautta eivätkä oo hävinny. Ja mulla on atooppinen iho siis aika huvittavaa että finnejä mutta kai se on ne hormoonivaihtelut.

hei!
Olen ajatellut lopettaa e-pillerien syönnin, sillä olen huomannut että ne lisää vaan tuota virtsanputkentulehdusta.
Mikä olisi hyvä ehkäisymenetelmä, sillä en luota oikein kondoomiinkaan.

Yhteistyössä