Ehkäisykeino, jonka voi "salata" mieheltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärrinmurrin

Jäsen
03.07.2013
52
0
6
Otan vastaan kaikki vinkit (ml. poppakonstit) ehkäisykeinoista, joita mies ei voi huomata tilanteen aikana.

E-pillereitä en valitettavasti uskalla käyttää. Kierukkaa taas en halua sen pitkäkestoisuuden vuoksi.

Onkohan markkinoille mahdollisesti tullut joitain uusia ehkäisytapoja, joista en ole vielä kerennyt kuulla?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hhh";28769917]Kamalaa jos salaamaan joudut. Jos pakko, niin oisko kapseli ihon alle???[/QUOTE]

Kapselista tulee arpi, jos on huono laittaja niin tikki. Iso mustelma ja kapseli saattaa näkyä ihon alta.

Birgitelle ja Kielolle (sekä muille uteliaille) voin kertoa taustaksi, että en haluaisi uutta lasta ihan vielä. Haluaisin saada opinnot ensin päätökseen. Mies puolestaan haluaisi pitkästä aikaa herätellä eloon suhteen tämänkin puolen. Olen kahden vaiheilla, suostunko vai en.

Hilpuri Tilli: Ehkäisykapseli kuulostaa muuten hyvältä, mutta sen vaikutusaika on myöskin pitkä, kuten kierukassa. Voisin tietysti etsiä enemmän tietoa tuosta mahdollisuudesta poistaa tarvittaessa kierukka tai ehkäisykapseli. Silti mietityttää, palautuuko hormoonitoiminta normaaliksi miten pian poiston jälkeen.

[QUOTE="hhh";28769917]Kamalaa jos salaamaan joudut. Jos pakko, niin oisko kapseli ihon alle???[/QUOTE]

En siis suoranaisesti salamaan, voin toki sanoa miehelle että käytän ehkäisyä. Mies ei vain halua, että ehkäisy on rajoittamassa toimintaa.

Kapselin jälkeen hormonitoiminnan pitäisi palautua aika pitkälti heti. Itse tulin ainakin heti raskaaksi kun kapseli poistettiin. Ja sen voi kyllä poistaa kesken kaikenkin eikä tuota mitään ongelmaa. Ruiskeessa se aika on pitempään, mutta minusta siihen laskettiin sen vaikutusaika (9kk) mukaan.

[QUOTE="Anne";28769967]Kapselin jälkeen hormonitoiminnan pitäisi palautua aika pitkälti heti. Itse tulin ainakin heti raskaaksi kun kapseli poistettiin. Ja sen voi kyllä poistaa kesken kaikenkin eikä tuota mitään ongelmaa. Ruiskeessa se aika on pitempään, mutta minusta siihen laskettiin sen vaikutusaika (9kk) mukaan.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta. Tästä pitää tosiaan etsiä lisää tietoa.

[QUOTE="Anne";28769989]Jos olet sanonut miehelle ettet halua lapsia nyt, ja voit kertoa miehelle ehkäisystä, niin miksi etsit ehkäisykeinoa jonka voi salata?[/QUOTE]

Laitoinkin lainausmerkeissä "salata". Summa summarum: haluaisin löytää miehelle huomaamattoman ehkäisykeinon. Hän ei pidä ehkäisykeinoista, jotka rajoittavat toimintaa, kuten esimerkiksi kondoomit.

Olisi ehkä kannattanut miettiä otsikko hieman paremmin.
Ja jos on kerran kondomia kokeillut niin ei oikein voi vielä sanoa että se on huono vaihtoehto. Ehkä on ollut väärä koko tai muuten huono malli. Tietenkään kaikki eivät kortsusta tykkää muttei nyt tosiaan vielä yhden kokeilukerran jälkeen voi päättää noin.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrinmurrin;28769950:
Birgitelle ja Kielolle (sekä muille uteliaille) voin kertoa taustaksi, että en haluaisi uutta lasta ihan vielä. Haluaisin saada opinnot ensin päätökseen. Mies puolestaan haluaisi pitkästä aikaa herätellä eloon suhteen tämänkin puolen. Olen kahden vaiheilla, suostunko vai en.

Hilpuri Tilli: Ehkäisykapseli kuulostaa muuten hyvältä, mutta sen vaikutusaika on myöskin pitkä, kuten kierukassa. Voisin tietysti etsiä enemmän tietoa tuosta mahdollisuudesta poistaa tarvittaessa kierukka tai ehkäisykapseli. Silti mietityttää, palautuuko hormoonitoiminta normaaliksi miten pian poiston jälkeen.

Minä laitatin kierukan kun oli tarkoitus, että meille ei toista lasta tulisi vielä vuosiin. Vuosi laiton jälkeen päätettiin kuitenkin alkaa yrittää toista ja 1v 2kk laitosta kierukka poistettiin. Olisi poistettu ihan kunnallisellakin, mutta koska sain ajan kovin pitkän ajan päähän menin yksityiselle poistattamaan. (Ihan vaan omaa malttamattomuuttani :)) Ei kyselty/ihmetelty missään miksi halusin sen poistattaa noin nopeasti.

Lääkäriltä poiston yhteydessä varmistin, että heti saa alkaa yrittää ja 6 viikkoa poiston jälkeen näkyi plussa testissä. Toki tämä on yksilöllistä kuinka nopeasti se raskaus sitten alkaa, mutta näin meillä.

Kyllä se poistetaan ihan sitten kun itse haluaa, ei kukaan velvoita sitä pitämään sitä maksimiaikaa. Tietysti se kierukka maksaa aika paljon.. silloin kun itse laitatin oli mirena 170e, mutta helsingissä ainakin saa kunnalliselta ensimmäisen kierukan ilmaiseksi..

Yhteistyössä