V
Vauvakuumeilija
Vieras
Hormonikierukasta loppuu teho syksyllä, joten se on vaihdettava tai otettava pois. Minulla (ja miehelläni) on ollut ihan järkyttävä vauvakuume viimeiset kaksi vuotta mutta taloudellisen tilanteen sekä minun opiskelujeni vuoksi ollaan odoteltu vielä. (Jos ei kierukkaa olisi ollut, olisimme saattaneet kyllä antaa jo periksi ja jättää ehkäisyn pois.) Naimisiin olemme menossa vuoden päästä, samoihin aikoihin valmistun. Kysymys kuuluu:
Laittaisitko minun tilanteessani uuden kierukan vai käyttäisitkö jotain muuta ehkäisykeinoa? Olisiko elimistöä hyvä alkaa "valmistelemaan" raskautta varten, vaikka siihen sitten menisi 1-3 vuottakin ensi syksystä, olemalla käyttämättä hormonivalmisteita? Tavalliset pillerit eivät ole minulle vaihtoehto, minipillerit ehkä.
Laittaisitko minun tilanteessani uuden kierukan vai käyttäisitkö jotain muuta ehkäisykeinoa? Olisiko elimistöä hyvä alkaa "valmistelemaan" raskautta varten, vaikka siihen sitten menisi 1-3 vuottakin ensi syksystä, olemalla käyttämättä hormonivalmisteita? Tavalliset pillerit eivät ole minulle vaihtoehto, minipillerit ehkä.