Ehkäisyasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvakuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvakuumeilija

Vieras
Hormonikierukasta loppuu teho syksyllä, joten se on vaihdettava tai otettava pois. Minulla (ja miehelläni) on ollut ihan järkyttävä vauvakuume viimeiset kaksi vuotta mutta taloudellisen tilanteen sekä minun opiskelujeni vuoksi ollaan odoteltu vielä. (Jos ei kierukkaa olisi ollut, olisimme saattaneet kyllä antaa jo periksi ja jättää ehkäisyn pois.) Naimisiin olemme menossa vuoden päästä, samoihin aikoihin valmistun. Kysymys kuuluu:

Laittaisitko minun tilanteessani uuden kierukan vai käyttäisitkö jotain muuta ehkäisykeinoa? Olisiko elimistöä hyvä alkaa "valmistelemaan" raskautta varten, vaikka siihen sitten menisi 1-3 vuottakin ensi syksystä, olemalla käyttämättä hormonivalmisteita? Tavalliset pillerit eivät ole minulle vaihtoehto, minipillerit ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyttäsin kondomia siihen asti, ku vauva sais tulla jos on tullakseen.
Näin minäkin.

Tämä vaihtoehto kyllä houkuttaisi, olisi kiva olla välillä "luomuna". Tosin tässä vaihtoehdossa on se vaara että olisi niin kovin helppo päättää että annetaan vauvan tulla, vaikkakin.. no, ehkä elämä alkaisi pikku hiljaa sitten olla siinä vaiheessa että vauvan tulo ei olisikaan taloudellinen tms. katastrofi :) (Toisaalta kuukautiskipuja pelkään, joskus aikoinaan yläaste- ja lukioaikoina ne olivat ihan järkyttävät, kun viimeksi olin ilman hormonaalista ehkäisyä..)

Olisiko vielä lisää mielipiteitä? Mitä itse kukanenkin käyttäisi hormonikierukan jälkeen, jos lapsi saisi tulla siitä 1-3 vuoden kuluessa, vai laittaisitko uuden kierukan? =)

Yhteistyössä