S
Selibaatissa kohta?
Vieras
Ottaa pattiin ihan hurjasti. Syksyllä minulla alkaa kolmen vuoden raskautumiskielto, syystä jota en nyt sen enempää lähde selittelemään. Pitäisi siis löytää sopiva ehkäisytapa. Minä sitten toissapäivänä lääkäriin, ja sanoin heti alussa että minulla on hormonaalisesta ehkäisystä sen verran huonoja kokemuksia, että nyt pitäisi löytää joku ei-hormonaalinen tapa. Lääkäri ei tuosta pitänyt, vaan tarjosi silti minipilleriä (ollut ennen kolmea eri merkkiä, ei sopineet), rengasta (katsoi sitten kirjasta ja totesi minulle sopimattomaksi), hormonikierukkaa ja vaikka mitä. Ei siis kuunnellut ollenkaan minua, kun sanoin että en enää ikinä suostu ylimääräisiä hormoneja popsimaan/pistämään/muulla lailla ottamaan.
Todella nirpistellen sitten tarjosi kuparikierukkaa, mutta senkin perui kun huomasi että olen nikkeliallerginen. Miehellä taas on kumi/lateksiallergia, niin normaalit kumit ei käy, pelkästään ne tosi kalliit, mitä ei edes meidän paikkakunnalta saa. Yritin kysellä pessaarista ja Persoonasta, mutta lääkäri ei niistä osannut sanoa mitään, vain että ei käytetä Suomessa kun ovat niin epäluotettavia.
Lääkäri vaan jatkoi minipillereiden tyrkyttämistä (ja vielä niistä Cerazette, josta sain TODELLA pahoja sivuvaikutuksia) ja kun noin seitsemännen kerran sanoin että ei, kun hormonaalista en halua, niin arvatkaa mitä lääkäri sanoi?
"No juo on noin vaikeaa niin pitää vaan olla selibaatissa."
Nyt on tuosta niin paha mieli... Todella asiaton kommentti minun mielestäni...
Todella nirpistellen sitten tarjosi kuparikierukkaa, mutta senkin perui kun huomasi että olen nikkeliallerginen. Miehellä taas on kumi/lateksiallergia, niin normaalit kumit ei käy, pelkästään ne tosi kalliit, mitä ei edes meidän paikkakunnalta saa. Yritin kysellä pessaarista ja Persoonasta, mutta lääkäri ei niistä osannut sanoa mitään, vain että ei käytetä Suomessa kun ovat niin epäluotettavia.
Lääkäri vaan jatkoi minipillereiden tyrkyttämistä (ja vielä niistä Cerazette, josta sain TODELLA pahoja sivuvaikutuksia) ja kun noin seitsemännen kerran sanoin että ei, kun hormonaalista en halua, niin arvatkaa mitä lääkäri sanoi?
"No juo on noin vaikeaa niin pitää vaan olla selibaatissa."
Nyt on tuosta niin paha mieli... Todella asiaton kommentti minun mielestäni...