ehkäisy ongelma :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaah

Vieras
synnytyksestä 5kk, eikä näytä pillerit käyvän.. pää leviää mieliala vaihteluista niin lahjakkaasti etten uskalla enää jatkaa. ennen raskautta mulle kävi vain yksi pilleri merkki, mutta nyt kun aloitin sen niin tulee samaa kauheaa mielialavaihtelua kun muistakin...en osannut yhtään ajatella että samat ei sopisi enää..kondomit ei ole meillä vaihtoehto ja kierukatkin etoo.
mutta nyt näyttää ettei ole enää vaihtoehtoja. olen ihan hukassa että voiko löytyä sellainen ratkaisu ettei tule rajuja mieliala vaihteluja,ahdistusta ja masennusta.

omasta takaa runsaat kuukautiset. kupari kierukkaa ei taideta suositella silloin?? ja hormonikierukassa ne ihanaiset hormonit.
onko kellään kokemusta että hormonikierukka käy vaikka yhdistelmä pillerit sekoittaa pään? miten nopeasti pääsee kierukan laittoon ?

Kapseli sisältää samaa hormonia kuin minipilleritkin. Ja usein jos yhdistelmäpillerit ei sovi, niin minipillerit voi sopia. Kapselin kohdalla mulla loppus vuodot kokonaan, joten jos kärsit runsaista kuukautisista, se vois sopia sulle.

iski masennus hormoonikierukasta....kuparikierukka ei toiminnut poistui melkein itsestääm. Hormoonikierukka 3 kk pakko oli poistaa.

Pillerit pienempi paha tuossa mielialavaihtelussa minulle. Migreeniä pukkasi pillerieden myötä.

Hormonikierukka musta maailman paras ehkäisykeksintö! Ainakin mulle sopinut täydellisesti, vaik mikään pillerimerkki ei mielialavaihtelujen ja päänsärkyjen takia käy! Niin mahtava et oon melkeimpä unohtanut sen olemassaolon ja kuukautiset ovat jääneet pois kokonaan.. En voi kuin suositella! :)

Kyllä mä vastaavassa tilanteessa olen käyttänyt kondomeja. Onhan ne vähän epämukavia, mutta ei se ole kuitenkaan mitään verrattuna noihin muiden ehkäisyvälineiden rajuihin sivuoireisiin, jotka ovat vielä päällä jatkuvasti, harrasti seksiä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kapseli sisältää samaa hormonia kuin minipilleritkin. Ja usein jos yhdistelmäpillerit ei sovi, niin minipillerit voi sopia. Kapselin kohdalla mulla loppus vuodot kokonaan, joten jos kärsit runsaista kuukautisista, se vois sopia sulle.

Tätä suosittelen itsekkin.Mutta jos päätät kapselit ottaa,niin mene muualle kuin tk:seen.Asiantuntia on asiantuntia eikä ongelmia tule!

kapselit oli 4kk ja tykkäsin, ainoa miinus oli vuoto 2 viikon välein. "paino raja" oli 60kg vai suositus tai jotain ja 5kg meni yli... laitto oli kivuton, ja kävi tosi kätevästi ihan tk: lääkäriltäki. pois otta oliki hankalampi. olivat alkaneet kapseloitus 4kk aikana, poistoon meni 30min

Mulla laittanut kaks erillistä kertaa eri tk lääkärit.Ekal kertaa meni kaikki ok.Nyt vaihtamaan menin ja kapselia ei löydy mistään ja lisänä käden hermovaurio.Harvinaista tietenkin,en tahdo pelotella ketään.Mutta tästä syystä suosittelen menemään polille "asiantuntijoiden" pakeille.

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
synnytyksestä 5kk, eikä näytä pillerit käyvän.. pää leviää mieliala vaihteluista niin lahjakkaasti etten uskalla enää jatkaa. ennen raskautta mulle kävi vain yksi pilleri merkki, mutta nyt kun aloitin sen niin tulee samaa kauheaa mielialavaihtelua kun muistakin...en osannut yhtään ajatella että samat ei sopisi enää..kondomit ei ole meillä vaihtoehto ja kierukatkin etoo.
mutta nyt näyttää ettei ole enää vaihtoehtoja. olen ihan hukassa että voiko löytyä sellainen ratkaisu ettei tule rajuja mieliala vaihteluja,ahdistusta ja masennusta.

omasta takaa runsaat kuukautiset. kupari kierukkaa ei taideta suositella silloin?? ja hormonikierukassa ne ihanaiset hormonit.
onko kellään kokemusta että hormonikierukka käy vaikka yhdistelmä pillerit sekoittaa pään? miten nopeasti pääsee kierukan laittoon ?

Jos imetät vielä, miksi moiset ongelmat?

Yhteistyössä