Ehkäsyrengas

• Viestiketjun aloittaja Pilli
  • Ensimmäinen viesti
Pilli
Onko kellään kokemuksia ehkäisyrenkaasta? Itselläni ei tällä hetkellä ole muuta ehkäsyä kun kondomi....Kun pillereistä vuodin kaiken aikaa...Ja tuo kumin käyttö rupeaa tympimään. Siis kanssa siskot kertokaa kokemuksia =)

Käy katsoon aiempia keskusteluja, sieltä löytyy useampia aiheesta ehkäisyrengas, Nuvaring...

Itse olen käyttänyt pari kuukautta ja voin suositella! Ei tarvitse muistaa kuin 3 viikon välein + väliviikko. Kuukautiskivut on jääneet pois ja vuotokin on niukempaa. Eikä sitä tunne ollenkaan, täytyy laittaa kalenteriin päivät ylös että muistaa ottaa pois ja laittaa uuden =)

nikitön
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2005 klo 21:47 Pilli kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia ehkäisyrenkaasta? Itselläni ei tällä hetkellä ole muuta ehkäsyä kun kondomi....Kun pillereistä vuodin kaiken aikaa...Ja tuo kumin käyttö rupeaa tympimään. Siis kanssa siskot kertokaa kokemuksia =)
Mulla oli käytössä, just joulun alla nakkasin roskiin viimeisen ;)
Käytössä mukava, ei tunnu eikä tarvii muistaa joka päivä pilleriä, ei tunnu ja mikä parasta, vuodon määrä oli minimissä =)
Negatiivisena puolena mulla oli jatkuvat migreenit ja haluttomuus.. nyt kun muutaman viikon ollu ilman nin halut tallella ja migreenit tipotiessään :whistle:
Suosittelen niille joille yhtään sopii horminaaliset ehkäisyt, tuo jos mikä on helppo ehkäisy ;)
käy juttelemassa lääkärisi kanssa eri vaihtoehdoista, lääkäreillä on yleensä mallikappale tuosta renkaasta joten saat vähän kuvaa siitä millainen se on käytännössä =)

juska
Mulla Nuvaring ollu nyt ekan kuukauden käytössä ja nyt ootellaan kuukautisia. Tosi mukava käytössä. Ei tuntunu ollenkaan eikä haitannu seksinkään aikana vaikka olishan sen voinu ottaa poiskin. Halppo laittaa vaikka aluks ihmettelin sen kokoa, mut hyvin pysyi paikallaan. Mulle ei onneks tullu mitään sivuvaikutuksia eikä vaikuttanu haluihinkaan. Suosittelen kyllä minäkin =)

Minä taas kysyisin muilta, et monen päivän päästä teillä on kuukautiset alkanu renkaan poisoton jälkeen?

Olen käyttänyt rengasta nyt 3 kk ja just tulin ehkäisyneuvolasta. Olisin halunnut jatkaa renkaan käyttöä koska on todella helppo käyttää mutta nyt ilmeni muutama juttu jonka takia pidetään taukoa. täytyy käydä lääkärin juttusilla koska paino on noussut yli 10 kg, hikoilen aivan ÄLYTTÖMÄSTI ja hemppa oli yli 140(norm, alle 120). olen ollut myös tosi ärtynyt. nyt katsotaan ensin kilpirauhan kokeet ja sit mietitään ehkäisyjuttua uudelleen. mutta voin kyllä suositella rengasta; helpompaa ei voisi olla!!!

mä jo vanha konkari kun yli puolitoista vuotta käyttänyt. ja pelkkää positiivista sanottavaa. pilsut ei sopineet oikein mitkään mutta tällä ei pienenpien pitoisuuksien takia iole ollut mitään sivuvaikutuksia. =)

Muuten olen tykännyt älyttömästi, mutta iho on reagoinut ikävästi. Eli näppyä tuntuu olevan enemmän kuin teini-iässä. Oon neljä kuukautta käyttänyt ja käytännön ongelmia ei ole ollut -mitä nyt toi iho... :ashamed:

Tästä syystä olen ruvennut pohtimaan toista ehkäisyä... sääli, koska on tää rengas niin näppärä.

Kolme rengasta maksaa hiukan yli 40 euroa. Tarkkaa hintaa en muista.

Yhteistyössä