ehkäsypiikki

• Viestiketjun aloittaja aprikoosi
  • Ensimmäinen viesti
Synnytin pojan syyskuun 1.;kuusi viikkoa sen jalkeen laitettiin piikki. On ollut erinomainen valinta, oireita ei ole ollut mitaan, lukuunottamatta parin paivan "tiputtelua" aika pian piikin jalkeen. Kuukautisia ei ole tullut ollenkaan, tosin joillekin ne kuulemma tulee. Piikki ei vaikuta imetykseenkaan, joten olen voinut huoletta imettaa poikaa. Yhden piikin kesto on 3kk. Minulle piikki sopii erittain hyvin, paremmin kuin pillerit joita soin ennen poikaa.

Mirpeli
Mulla on nyt toinen piikki menossa ja pelkkiä positiivisia kokemuksia takana. Siis ei oikeastaan minkäänlaisia oireita. Pientä tiputteluvuotoa oli ensimmäisen piikin aikana reilun viikon, sen jälkeen ei ole pisaraakaan tullut.
Ensimmäisen piikin saatuani olin kyllä noin viikon aika kärttyinen, itsekin huomasin, että ihan syyttä oli kiukkuinen olo. Mutta sekin tasoittui ja hävisi tosiaan viikossa.
Edullinenkin tämä piikki on esim. pillereihin verrattuna, se kolmen kuun kestävä annos maksaa reilun 7e. Ja on kyllä niin huoleton ja helppo ehkäisy kun ei tosiaan tarvitse kuin kolmen kuukauden välein muistaa. Tosin kaikki lääkärit eivät jostain syystä mielellään reseptejä kirjoita, mutta täällä meillä imettävä äiti saa helposti. Minulle kirjoitti kolmen piikin reseptin. Itse haetaan apteekista ja samalla kun vauvan kanssa kävin lastenneuvolassa, niin hoitaja tuikkasi minulle oman piikin.

Kaikillehan se ei sovi, ja sit se hormoni on ja pysyy sen kolme kuukautta elimistössä, poishan sitä ei saa. Itse olen kyllä tyytyväinen ollut. =)

Mulle ei sopinu ollenkaan.Just imetyksen takia sen otin ja käytin 9 kuukautta. Aluksi oireita ei tajunnut, kun oli muutenkin synnytyksestä vähän aikaa, aattelin et kuuluu siihen. Mut pikkuhiljaa muutuin hirviöksi, joka vaan huusi kaikille. :kieh: Tuli vaihdevuosioireet:kuumat aallot, unettomuus, itkuherkkyys...Paino ei pudonnut mihinkään(raskauskilot), päässä kauhea pöhnä(tuntu et ei tajuu mitään),voisin luetella oireita loppuillan.Kun aikaa oli kulunut viimeisestä piikin otosta noin 5 kuukautta, oireet rupesi helpottumaan.Painokin putosi aivan itsestään normaaliin painooni.
Kokeilin nyt myöhemmin minipillereitä, jos ne nyt kävisikin kun oma hormoonitoiminta on tasoittunut,mut oireet palasivat.Joten lopetin ne heti. Piikki on edullinen ja helppo,kenelle se vaan sopii.

äippäjapojat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2005 klo 00:29 niisku78 kirjoitti:
Mulle ei sopinu ollenkaan.Just imetyksen takia sen otin ja käytin 9 kuukautta. Aluksi oireita ei tajunnut, kun oli muutenkin synnytyksestä vähän aikaa, aattelin et kuuluu siihen. Mut pikkuhiljaa muutuin hirviöksi, joka vaan huusi kaikille. :kieh: Tuli vaihdevuosioireet:kuumat aallot, unettomuus, itkuherkkyys...Paino ei pudonnut mihinkään(raskauskilot), päässä kauhea pöhnä(tuntu et ei tajuu mitään),voisin luetella oireita loppuillan.Kun aikaa oli kulunut viimeisestä piikin otosta noin 5 kuukautta, oireet rupesi helpottumaan.Painokin putosi aivan itsestään normaaliin painooni.
Kokeilin nyt myöhemmin minipillereitä, jos ne nyt kävisikin kun oma hormoonitoiminta on tasoittunut,mut oireet palasivat.Joten lopetin ne heti. Piikki on edullinen ja helppo,kenelle se vaan sopii.
tyhmä kyselee: mitä tuo kerta PIIKKI maksaa, mistä ostettaan vai pitääkö käydä aina jossain laittaa?

Meillä ei lääkäri suostunut mulle sitä piikkiä laittamaan...

Sanoi et se on tarkotettu semmosille vähäjärkisille jotka ei muista ite ehkäisyy :headwall: :headwall: :headwall:
Olin typertynyt kun kuulin et sitä muut kumminkin yleisesti saa :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 21:20 Saapasjalkakissa kirjoitti:

Sanoi et se on tarkotettu semmosille vähäjärkisille jotka ei muista ite ehkäisyy :headwall: :headwall: :headwall:
Siis sanoi ihan noin, että "vähäjärkisille"? :eek:
Olisit pyytänyt sitä kirjallisena ja kysynyt vielä onko tämä tohtorin virallinen lausunto. Uskomatonta.. :eek:

Mulla toinen piikki voimassa ja viimeinen.. Kilot ei karise minnekkään ja pakonomainen makeanhimo on jatkuvasti. Olen myös huomannut että välillä on pipo tosi kireellä ihan ilman mitään syytä. Sit olo on saamaton, saa ruoskia itsensä tekemään päivittäisiä töitä. No ei ihan joka päivä olo ole tollainen, mutta eka synnytyksen jälkeen, kun olin "naturell" en ollut tällainen. Ehkäisykeinona on todella helppo ja huoleton, mut noi sivuvaikutukset tuntuu olevan mulle liikaa. Joku kysyi, mitä piikki maksaa, Noin 8 euroa ja neuvolan terkkari on pistänyt 3kk välein. Ajoitus on tarkka!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2005 klo 19:55 Tuuleenhuutaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 21:20 Saapasjalkakissa kirjoitti:

Siis sanoi ihan noin, että "vähäjärkisille"? :eek:
Olisit pyytänyt sitä kirjallisena ja kysynyt vielä onko tämä tohtorin virallinen lausunto. Uskomatonta.. :eek:
No sanoi sen "hienotunteisemmin" eli tällaisille henkilöille jotka eivät osaa pitää omasta ehkäisystä huolta....Kysyin vielä et miten niin?? Niin sanoi siihen et kun on semmosia ihmisiä jotka ei ymmärrä sitä vauvan saamisen riskii ja jotka ei osaa hoitaa niitä lapsia,jos semmoisia saavat...Eli "varmistellaan" heidän kohdallaan tällä tavoin etteivät tulisi raskaaksi....

Jotakuinkin noin sanoi lääkäri...mun mielestä se oli kyllä ihan hoopoa...kai sitä ois kuulunu erikseen mainita jo lääkettä markkinoidessa et vain "idiooteille" :eek:
Anteeksi huono kommentti,mut se siit lähinnä tuli mieleen....

Yhteistyössä