ehkäisyrenkaan käyttäjiä? Apuja? Neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja vivian
  • Ensimmäinen viesti
vivian
Olen käyttänyt siis ehkäisyrengasta nyt n. 9 kuukautta, ei mitään ongelmia aikaisemmin, vuoto on tullut ajallaan eli kaksi päivää renkaan poisottamisen jälkeen ja kestänyt n. 3-4 päivää. Menkkakivut on ollut aika voimakkaita paria päivää ennen vuodon alkamista ja sitten ekat kaksi päivää vuodon alettua. Nyt tänään mun pitäisi laittaa uusi rengas, mutta menkat ei ole ollenkaan alkaneet. Ei ole mitään menkkakipuja. Vähän väliä lorahtaa jotain kosteaa housuun ja juoksen vessaan, että nytkö ne alko, mutta ei, valkkaria vain. Puolessa välissä "kiertoa" oli rinnat tosi kipeät, en tiennyt mistä johtuu, mutta loppui jo viikon alussa, eli nyt rinnat on ihan normaalit. Yleensä nekin on aristaneet menkkojen aikana.

Eli mitäs nyt? Pitääkö vaan laittaa uusi rengas paikoilleen vaikka vuoto jäi tulematta vai vielä odotella?

vivian
No ensinnäkin olen käyttänyt rengasta oikein, eli sehän on todella epätodennäköistä eikö? sanokaa että on... Se kävi mielessä, kun rinnat kipeytyi oudosti pari viikkoa sitten, mutta sekin loppui jo, eli nyt tissit on ihan normit.

vivian
eli siis voin huoletta laittaa renkaan tänään? en tosiaan itse niinkään raskautta epäile, kun ei ole mitään tuntemuksia siihen suuntaan, mutta mietitytti tuo että pitääkö odottaa menkkoja vai antaa olla tulematta.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
ohjeessa sanotaan että jos yhdet jää tulematta niin rengas takaisin ja sit jos toiset jää tulematta niin silloin voi epäillä raskautta.
Mä tekisin kuitenki testin ennen ku laittasin uuden renkaan. MIKÄÄN ehkäisymuoto ei ole 100% varma. Mut jos ei oo raskaana, niin sitten kai laitetaan ohjeiden mukaan uus rengas.

matkailija
Tee testi. Eikös nuvaringissä samoin ku ehkäisypillereissäkin ole semmoinen juttu että joskus menkat voi vaan jäädä tulematta, vaikkei oliskaan raskaana. Mutta kannattaa se testi kuitenkin tehdä varalta.

vv
Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
eli siis voin huoletta laittaa renkaan tänään? en tosiaan itse niinkään raskautta epäile, kun ei ole mitään tuntemuksia siihen suuntaan, mutta mietitytti tuo että pitääkö odottaa menkkoja vai antaa olla tulematta.
ohjeessa tosiaan sanottiin että voi laittaa renkaan,,ja sit jos ne ei tuu ensi kerrallakaan niin sitten lääkäriin.

sini
mielestäni testi kannattaa varmuuden vuoksi tehdä heti jos kuukautisia ei tule, sanottiin ohjeessa mitä tahansa. mitä järkeä on riskeerata mahdollisesti alkanutta raskautta tunkemalla hormoonirengasta elimistöön? itse rengasta käyttäneenä noin vuoden ajan, ohjeiden mukaan käytin, kerran jäi kuukautiset tulematta ja raskaustesti oli positiivinen. tyttö 1v1kk.

Yhteistyössä