Mulla ollut käytössä 7 kk ja olen tyytyväinen. Alussa oli päänsärkyjä ja kaksi kertaa ollut migreenityyppinen "näköhäiriö". Ei kuitenkaan kovia kipuja. Ei myöskään painonnousua, vähän ruokahalu kyllä lisääntynyt. Alussa tuli pari finniä kasvoihin, mutta muuten ei mitään aknea.
4-5 kk:n käytön kohdalla oli mielialavaihteluja, mutta niihin oli toki muitakin syitä. Nyt olen pyrkinyt pitämään rengasta poissa sen 3 tuntia / vrk mitä saa olla ehkäisytehon kärsimättä. Siten hormoonimäärä elimistössä olisi mahdollisimman pieni.
Olen tyytyväinen, koska menkat niin kovin paljon helpommat, ei yöhikoiluja joita aiemmin, ei yhtään hiivatulehdusta joita niitäkin aiemmin paljon (!), muutenkin "kosteammat" paikat. Plussana tietty se, että muusta ehkäisystä ei tarvitse huolehtia ;-) Toinen plussa tietty se, että käytön voi lopettaa milloin haluaa - vähän eri juttu kuin kierukassa.
Minua ei inhota pitää vierasta esinettä sisälläni. Ensimmäinen rengas jotenkin "tuntui", mutta aika pian tuo "löysi paikkansa". Ei häiritse yhdyntöjä, eikä ole mitenkään epähygieeninen vaikka makuuhuoneessa onkin varsin vilkasta ;-) Ainoa mitä häiritsee on se että "käsipeli" ei onnistu niin hyvin kuin ennen - vaatii vähän totuttelua mieheltäkin ;-) Mutta renkaanhan voi poistaa niiden puuhien ajaksi jos haluaa.
Tosin pienempi tuo rengas voisi kooltaan olla.