ehkäisyrengas

  • Viestiketjun aloittaja blondi
  • Ensimmäinen viesti
blondi
Kertokaa kokemuksista ehkäisyrenkaasta kun itse aloin eilen käyttää ja lääkäri oli sitä mieltä et paras/miedoin hormonaallinenehkäisy kun mulle ei pillerit sovi ja eikä kierukka(tavallinen) ja kortsut ovat epämukavii.
 
HildaHulda
Katso alempaa 30.5. tehty avaus "Nuvaring", siellä on usemapikin vastaus.

Itse laitoin eilen toisen renkaan. Muuten ihan hyvä, mutta ensimmäisen kanssa tuhrutti lähes koko kolme viikkoa ja oli muutamia päänsärkyjä. Tyhjennysvuoto olikin sitten todella niukkaa, vain yhtenä päivänä kunnon vuotoa. Kaikki kuukautis- ja oviskivut ovat onneksi taaksejäänyttä elämää. Eli muuten toimii kuten toivinkin, mutta tuhruttelu saisi kyllä jäädä pois. Jos päänsäsrkyjä taas tulee, niin sitten on varmaan todettava että ei sovikaan :/
 
DIESELmom harmaana
juu tuolla on monta ketjua aiheesta ja vastaanpa taas ite tähänkin.

aloitin renkaan käytön noin puolitoista vuotta sitten. ei mitään oireita alkuun. ei tiputtelua ei mitään. ihanan helppo käyttää ja lääkäri sitä suositteli juuri miedompana kun ei pillerit sopineet.

no oireetpa alkoivat nyt liki puolitoista vuotta myöhemmin.!
kahdessa kuukaudessa tulivat kaikki
unettomuus
väsymys
raivokohtaukset kun teki mieli repiä lapsilta tukat päästä
itkukohtaukset pienestäkin vastoinkäymisestä
masennus, mikään ei tuntunut miltään
kamalat päänsäryt päivittäin
pahoinvointi. kaikki kuvotti
painon nousu yli 10 kiloa!
alapään kutina jota luulin hiivaksi
alapään arkuus. seksi loppui tyystin kun oli kokoajan kipeä,
alapään haavaumia
ja myös nenän limakalvojen oheneminen. eli nenästä verta päivittäin
ja totaalinen haluttomuus, ei tehnyt mieli omaa (eikä vierasta)

eli näin myöhään tuli sitten kaikki samalla kertaa. lääkäsi sitten selvitti mistä johtuu,.

eli miedompana tulee oireet hitaammin esiin. ja rengas kuten monet muutkin hormonit, ohentaa limakalvoja, sekä nenässä että alapäässä, ja siitä johtui pienet avohaavat ja kipu.

itse en alkuun edes tajunnut että syypää oli rengas. ihmettelin vaan kun hiiva oireet ei taltu millään ja olo kokoajan masentunut ja väsynyt ja kiukkuinen.

nyt ollut kai kohta kuukauden hormoneitta. paino pudonnut paljon, ja olo ihan toinen. ja mikä parasta halutkin palanneet


eli kannattaa pitää kuitenkin mielessä jos oireita alkaa myöhemmin tulla että voi johtua renkaasta!

sellaiselle jolle ei oireita tule niin on kyllä helppo. ite tykkäsin kun ei tarvinut muistaa usein. helppo laittaa ja poistaa , ei näkynyt eikä tuntunut yms.. tosi kurjaa kun ei nyt nuo mitkään hormonit sitten sopinutkaan.. :/
 
Anu81 harmaana
mulle tuli mielialanvaihteluita/horjahduksia ensimmäisen renkaan aikana jo!ja vuoto ei loppunut viikon tauon jälkeenkään!
sekin oli yksi tärkeä syy miksi lopetin käytön,että miehelleni rengas tuntui seksin aikana..eli ei se helpompi käyttöinen ollut (vrt.esim.pillerit) kun aina piti ottaa se pois ennen seksiä :(

nyt taas popsin e-pillereitä (yritän ainakin muistaa :x ) ja mieli on hyvä ja tasainen koko ajan!eikä ole mitään ylimääräisiä ukkelin tiellä raivattavana :saint:
 

Yhteistyössä