ehkäisylaastari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoa kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoa kaipaava

Vieras
Olisiko kenelläkään kokemusta ehkäisylaastarin käytöstä?
Kertokaapa kaikenlaisia kokemuksia.
Itse olen ajatellut sitä ehkäisyksi ja se on "uusi tuttavuus"niin haluaisin kuulla mitä mieltä ja millaisia kokemuksia toisilla on?

Käytin joskus n.4-5 vuotta sitten ehkäisylaastaria hetken.
Itselleni se ei oikein sopinut. Reagoin eri tavoin siitä. Laastari ei meinannut aina pysyä kiinni jne. Mutta hormoniannos kai riitti kuitenkin ehkäisyyn mikä siitä sitten tulikin. Ihoni reagoi ihottumalla laastarin ympärillä..kutisi ym.
Koin mielialan vaihteluja joita ei esim e-pillereillä koskaan ollut.
Siltikin kätevä ja helppo tuo laastari ja omalla tavallaan se oli hyväkin. Ei vaan sopinut mulle..allergiaa tms. Ajattelisin että kannattaa kokeilla..mutta ellei tunnu hyvältä ja omalta niin se on helppo lopettaakin. Samoja hintoja muistaakseni kuin e-pillerit tai hieman kalliimpia nuo laastarit.

Laastari ollut pian puolitoista vuotta käytössä..

Itselläni oli vaikeuksia muistaa pillerin ottoa, joten gyne suositteli ehkäisyrengasta. Oletko sitä harkinnut? Rengasta pidetään kolme viikkoa sisällä ja sitten viikon tauko. Suuren osan ajasta olin renkaaseen tyytyväinen, pari kertaa tuntui, ettei se meinannut pysyä paikoillaan, mutta sen aikana sain ensimmäistä kertaa elämässäni hiivatulehduksen.. Ja pian taas toisen perään lääkkeistä huolimatta. Ei kuulu kuulemma sivuoireisiin, mutta renkaan jälkeen laastariin siirryttyäni tulehduksia ei ole enää ollut.

Laastariin olen ollut melko tyytyväinen. Se on helppo ja vaatii muistamista vain kerran viikossa. Hyvin on pysynyt kiinni (yläreidessä vuorotellen jalkaa vaihtamalla pidän) ja ehkäisynä toiminut. Mielenvaihteluista en osaa sanoa mitään, kun niin kauan olen hormoniehkäisyä käyttänyt, että en edes tiedä millainen ilman hormoneja olisin...? :) Huonona puolena se, että kyseessä on melko iso ja ruma kapistus, joka etenkin kesällä rantavaatetuksessa vaatii liimatessa sihtaamista, kun sitä ei rintojen alueelle saa laittaa.. Ihan hyvin saa hipstereillä piiloon, kun tosiaan liimaa yläreiteen taikka pakaraan..

On hieman kalliimpi, kuin pillerit mutta ei merkittävästi. Kannattaa kokeilla.

kiitos "vinkeistä"..Ehkäisy rengasta olen myös suunnitellut,mutta terkkarilta asiaa tiedustellessai hän totesi,ettei se ehkä olisi minulle paras vaihtoehto,koska kärsin myös joskus hiivatulehduksista.
Minulla aika gynelle,jotenka taidan kysästä tuota laastari asiaa...

Minulla oli lähes kaksi vuotta ehkäisyrengas ja loppuaikana alko kans olemaan hiivatulehduksia joka välissä, vaihdoin ehkäisylaastariin ja tulehdukset loppui ja seksiäkin on huvittanut harrastaa paljon enemmän, johtuuko mistä sitten :) mutta laastarit on ollu kivoja, mulla on vaan atooppinen iho ja kaikkiin paikkoihin ei voi laittaa kun on ihottumaa, oon pitäny käsivarsissa kun selässä se häiritsee jos selän iho venyy laastarin kohdasta. Mietin vaan mihin sen laastarin voi laittaa kun kesällä huvittais kumminkin pitää hiattomia ja shortseja eikä haluais pitää näytillä laastaria. Ideoita?

Alkuperäinen kirjoittaja öä;10493029:
onko laastarista ilmennyt pahoinvointia?
mulla ei oo pahoinvointia ilmenny mutta pientä tiputteluvuotoa joskus jos laastari on likaantunut ja irronnut vähän liikaa reunoilta viikonaikana. Mulla se ei vaan kovin kauaa aina reunoilta pysy kiinni.

Hei!
Haluaisin lopettaa todella e-pillerien syönti. Mulla ei esimole koskaan ollut virtsanputken tulehdusta, mutta heti kun aloitin e-pillerien käytön,virtsaputkentulehdukset ovat lisääntyneet.
Mikä olisi kätevä ehkäisy, niin ettei näitä vaivoja syntyisi enää..?

Hei!
Haluaisin lopettaa todella e-pillerien syönti. Mulla ei esimole koskaan ollut virtsanputken tulehdusta, mutta heti kun aloitin e-pillerien käytön,virtsaputkentulehdukset ovat lisääntyneet.
Mikä olisi kätevä ehkäisy, niin ettei näitä vaivoja syntyisi enää..?

Virtsaputkentulehdus voi olla vain miehellä, joten mikäli olet mies, älä syö e-pillereitä :-)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä