Laastari ollut pian puolitoista vuotta käytössä..
Itselläni oli vaikeuksia muistaa pillerin ottoa, joten gyne suositteli ehkäisyrengasta. Oletko sitä harkinnut? Rengasta pidetään kolme viikkoa sisällä ja sitten viikon tauko. Suuren osan ajasta olin renkaaseen tyytyväinen, pari kertaa tuntui, ettei se meinannut pysyä paikoillaan, mutta sen aikana sain ensimmäistä kertaa elämässäni hiivatulehduksen.. Ja pian taas toisen perään lääkkeistä huolimatta. Ei kuulu kuulemma sivuoireisiin, mutta renkaan jälkeen laastariin siirryttyäni tulehduksia ei ole enää ollut.
Laastariin olen ollut melko tyytyväinen. Se on helppo ja vaatii muistamista vain kerran viikossa. Hyvin on pysynyt kiinni (yläreidessä vuorotellen jalkaa vaihtamalla pidän) ja ehkäisynä toiminut. Mielenvaihteluista en osaa sanoa mitään, kun niin kauan olen hormoniehkäisyä käyttänyt, että en edes tiedä millainen ilman hormoneja olisin...?

Huonona puolena se, että kyseessä on melko iso ja ruma kapistus, joka etenkin kesällä rantavaatetuksessa vaatii liimatessa sihtaamista, kun sitä ei rintojen alueelle saa laittaa.. Ihan hyvin saa hipstereillä piiloon, kun tosiaan liimaa yläreiteen taikka pakaraan..
On hieman kalliimpi, kuin pillerit mutta ei merkittävästi. Kannattaa kokeilla.