Ehkäisykapselin vaikutus alkaa?

• Viestiketjun aloittaja hähh
  • Ensimmäinen viesti
hähh
Siis jos esim. huomenna päivällä asennetaan ehkäisykapseli käteen, koska voi harrastaa seksiä ilman kondomia?

Ehkäisykapselin pakkausselosteessa lukee:

"Jotta et tulisi raskaaksi, sinun tulee käyttää ehkäisykeinona estemenetelmää (esim. kondomi) siihen saakka, kunnes implantaatin sijainti olkavarressa on varmistettu"

En ymmärrä... Eli voiko vaikka heti hypätä petipuuhiin?

"vieras"
itselleni asennettiin kapseli vuosi sitten. Se että kapselin tuntee sormilla ihon läpi on sitä sijainnin varmistamista. Huonossa tapauksessa se implantti on jäänyt asettimeen eikä siten ehkäisytehoakaan ole. Asennuksen jälkeen käsi on KIPEÄ ja kipeät mustelmat on n.2vkoa. Ei kyllä tule seksi ekana mieleen siinä tilassa! muuten olen tyytyväinen,menkat jääneet kokonaan pois ja elämä on tyytyväistä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hähh;28278436:
Koska teille on kapseli asetettu? Minulle sanottuun että viim. 8 päivää menkkojen alkamisesta. Pakkauksessa lukee että 1-5 päivää siitä kun menkat on alkaneet.
itse sain sen synnytyksen jälkeen, eli jälkitarkistuksessa minipillerit 3kk ajaksi,sinä aikana varattiin aika asennukseen. Joten ne menkat on aika hankala määre jälkivuodon jälkeen :)

"Anne"
[QUOTE="vieras";28278412]itselleni asennettiin kapseli vuosi sitten. Se että kapselin tuntee sormilla ihon läpi on sitä sijainnin varmistamista. Huonossa tapauksessa se implantti on jäänyt asettimeen eikä siten ehkäisytehoakaan ole. Asennuksen jälkeen käsi on KIPEÄ ja kipeät mustelmat on n.2vkoa. Ei kyllä tule seksi ekana mieleen siinä tilassa! muuten olen tyytyväinen,menkat jääneet kokonaan pois ja elämä on tyytyväistä.[/QUOTE]

Mulla käsi ei ollut kipeä ollenkaan eikä mitään kipeitä mustelmia ollut viikkoja. Pieni mustelma tuli ja taisi olla 4päivää mutta ei haitannut normaalia elämää mitenkään.

"vieras"
[QUOTE="Anne";28278496]Mulla käsi ei ollut kipeä ollenkaan eikä mitään kipeitä mustelmia ollut viikkoja. Pieni mustelma tuli ja taisi olla 4päivää mutta ei haitannut normaalia elämää mitenkään.[/QUOTE]

yksilölistähän tuo on. Kumpaa oli: jade vai nexplanon?

"vieras"
noin se mullekin asennettiin ja mustelmat jäi. Suosittelen kyllä vaikka sattukin. Jäi arpi käteen,sellainen söpö pallo.
http://www.youtube.com/watch?v=ug7q_1RUMio

Yhteistyössä