ehkäisy piikki

• Viestiketjun aloittaja riddler
  • Ensimmäinen viesti
en ole itse koittanut piikkiä, mutta kaveri on...piikki otetaan kolmen kuukauden välein, maksaa joku 7euroa/3kk, eli aika halpa! muistaakseni kaveri sai ehkäisyneuvolasta reseptin jolla haki piikin apteekista ja sit se pistetään ehkäisyneuvolassa.

ei enää ikinä
Mulla ei ole kuin negatiivista sanottavaa siitä. Käytin sitä kuusi kuukautta ja koko sen ajan minulla olivat kuukautiset ja vielä piikin lopettamisen jälkeenkin toiset puolivuotta sai kulkea rätti housuissa. Siitä johtuen tuli kauhea akne ja olin muutenkin kuin pyörremyrsky.

milessima
Mulle laitettiin kaks piikkiä ja vuotoa oli koko 6kk niin ku olis menkat ollu. Mä olisin kovin tykänny tosta mut ku ei sopinu ni oli vaihdettava toiseen. Toi piikki on muuten halvin ehkäsy.

Mirpeli
Mulla on nyt toinen piikki menossa ja pelkkää hyvää sanottavaa. Ensimmäisen piikin jälkeen eka viikko oli vähän ankee. Oli sellaista menkkakipua ilman vuotoa muutama päivä ja pari päivää olin kiukkuinen ilman mitään näkyvää syytä. Jossain vaiheessa oli n. 2vko hyvin niukkaa tiputteluvuotoa joka sekin loppui eikä pisaraakaan ole sen koommin tullut.

Lasten neuvolassa kun vauvan kanssa olen käynyt, niin samalla käynnillä hoitaja on tuikannut molemmille piikit.

On tietenkin yksilöllistä kenelle sopii ja kenelle ei, vaan kokeilemalla se selviää. Ja se hormoni sitten on ja pysyy sen kolme kk. Kaikki lääkärit ei kylläkään mielellään niitä reseptejä kirjoita, ristiriitaisia suhtautumisia heilläkin piikkiä kohtaan. Kolmen piikin reseptin minä sain jälkitarkastuksessa ja sen kolmannenkin aion laitattaa.

Imetysaikana kyllä tosi kätevä kun vaihtoehdot on muutoin aika vähissä.

iidajohanna
Onko tuossa piikissä sekä estrogeeniä että keltarauhashormoonia (kuten e-pillereissä) vai pelkästää toista? Söin aikoinaan minipillereitä, jotka eivät käyneet mulle ollenkaan. Tuli näppylöitä, painoa reilusti ja 6kk ilman menkkoja. Kun menkat tuli vuosin sen 6kk edestä... Minipillereissä on vain keltarauhashormoonia. Ainoa hyvä puoli oli, että ne oli 3 kertaa halvempia kuin e-pillerit.

Yhteistyössä