Ehkäisy pettänyt,mies haluaa abortin ja minä en.

• Viestiketjun aloittaja Taas näitä sanotte kai..
  • Ensimmäinen viesti
Taas näitä sanotte kai..
Lapsia on perheessä jo monta. Isoja koululaisia ja yksi iltatähti. Nyt kierukka on karannut ja olen raskaana ihan alussa. Alkushokin jälkeen haluan pitää lapsen.
Miehen sanojen mukaan minun pitäisi "hankkiutua pirulaisesta eroon".
En enää tiedä mitä tehdä. Uhratako lasten arki uuden tulokkaan takia?
Vai mahdollisesti katua loppuelämä?
Mahdollinen keskeytys itkettää jo enkä usko pystyväni siihen.
Mies on ihana rakastava perheenisä mutta hänen mielestä perhe on jo valmis.

"abc"
Älä tee ratkaisua heti, miehenkin mieli voi muuttua samoin sinun.
Nuo on vaikeita kysymyksiä. Mieti pari viikkoa rauhassa ja anna miehesikin miettiä. Älkää puhuko koko asiasta. Parin viikon päästä sitten kunnon keskustelu ja tehkää ratkaisu mitä teette.

Itse tuskin pystyisin itselleni anteeksi aborttia antamaan, mutta joskus se voi olla se parempi vaihtoehto kuitenkin. Lapsella on oikeus elämään, mutta kannattaa miettiä millaiseen elämään.

"vieras"
Aikalisä. Et varaa aborttiaikaa vaan annat miehelle aikaa tottua ajatukseen. Jossain vaiheessa hän kuitenkin tulee luoksesi ja saa sanottua, että annetaan sen tulla meille, kyllähän tänne meitä mahtuu.

Mulla oli kerran kanssa tunne, että oon raskaana. Ehkäisynä hormonikierukka. En kuitenkaan ollut, ja tuo raskaus + hormonikierukka ei muutenkaan ole kovin hyvä yhdistelmä, siinä kun lähes suositellaan keskeytystä jos niin käy. Mikä kierukka sinulla oli, ja mihin se on karannut?

lapsi on tärkein
[QUOTE="Aloittaja";25600728]Just.[/QUOTE]

Tietenkään se ei ole helppoa. En tarkoittanut sitä. Se on vaikeata. Mutta sinun on ajateltava itseäsi ja syntyvää lasta. Voisitko oikeasti elää miehen kanssa joka on painostanut sinut surmaamaan lapsenne? Mitä se kertoo miehestä? Valinta ei voi olla kovin vaikea kunhan pohdit asiaa tarkemmin.

Vaikka tekisi abortin jonkin oikean syyn takia, eikä ilman syytä kuten tässä, sitä usein katuu koko loppuelämänsä. Vielä enemmän katuu ellei itse olisi halunnut tehdä aborttia, mutta on tehnyt sen jonkun toisen pyynnöstä tämän itsekkäistä tarpeista lähtien.

"Aloittaja"
Mulla oli kerran kanssa tunne, että oon raskaana. Ehkäisynä hormonikierukka. En kuitenkaan ollut, ja tuo raskaus + hormonikierukka ei muutenkaan ole kovin hyvä yhdistelmä, siinä kun lähes suositellaan keskeytystä jos niin käy. Mikä kierukka sinulla oli, ja mihin se on karannut?
Hormonikierukka. On jossain vaiheessa poistunut vuodon mukana. Syksyllä oli todella runsaat kuukautiset monta kertaa ja luultavasti niiden mukana poistunut kun ei mistään löytynyt.

[QUOTE="Aloittaja";25600784]Hormonikierukka. On jossain vaiheessa poistunut vuodon mukana. Syksyllä oli todella runsaat kuukautiset monta kertaa ja luultavasti niiden mukana poistunut kun ei mistään löytynyt.[/QUOTE]

Miten tuo on mahdollista? Onko ne kierukat niin pieniä että niitä ei näe? Itse en ikinä oo halunnut kierukkaa ottaa, just sen takia että niissä raskaus mahdollisesti periaatteessa alkaa useinkin mutta useimmiten keskeytyy jossain vaiheessa kuitenkin. Näin olen kuullut, tiedä sitten....

"Aloittaja"
Miten tuo on mahdollista? Onko ne kierukat niin pieniä että niitä ei näe? Itse en ikinä oo halunnut kierukkaa ottaa, just sen takia että niissä raskaus mahdollisesti periaatteessa alkaa useinkin mutta useimmiten keskeytyy jossain vaiheessa kuitenkin. Näin olen kuullut, tiedä sitten....
Hormonikierukka – Wikipedia

Ei tuossa kokoa lue mutta ei se nyt asennettaessa niin jumalattoman iso ollut. Ja vuodan oikeasti joskus kuin taurastettu eläin,tulee hyytymiä ja muita klimppejä (anteeksi!) Enkä minä tutki pönttöä istunnon jälkeen joten sinne on hyvin voinut tippua. Lääkäri sanoi että erityisen runsaan vuodon aikana kierukka saattaa irrota. Oma vika kun en älynnyt noiden vuotojen jälkeen tarkistaa tilannetta.

Minä olin tasan vuosi sitten samanlaisessa tilanteessa, meillä oli kolme poikaa jakumpikaan ei lisää halunnut... Mutta lopulta en "uskaltanut" keskeyttääkään kun pelkäsin ettei "pää kestä" ja mieskin sitten oli lopulta samaa mieltä. Nyt meillä nukkuu tuolla 4kk vanha tyttö (ihan isänsä kopio) päiväunia :) ja en todellakaan kadu ratkaisua, eikä isäkään, tällaista kaaostahan tämä arki välillä on, mutta ol- koon! Tee ratkaisu niin, että sinä pystyt sen kanssa elämään, tsemppiä!

"sini"
No mä en tekis aborttia vaan siksi että mies haluais. Ja en usko että teidän lasten elämä menee pilalle vauvan tulosta, tietysti muuttuu mutta lapsethan saattaa olla vain iloisia vauvasta. Ehkäpä mieskin tottuu ajatukseen ennemmin tai myöhemmin. Ja jos itse koet että vielä vauvan kanssa jaksaisit. Musta on inhottavaa kun miehet heittelee tosta noin vaan että hankkiudu siitä eroon. Naiselle nämä jutut on aina ihan erilaisia. Ei siitä niin vaan hankkiuduta eroon.

Älä tee aborttia jos yhtään sitä epäröit. Ja tekstistäsi tulee se vaikutelma että oot jo päätöksen tehny eli et halua aborttia. Ei se yks muksu maailmaa kaada. Mutta tämän muksun jälkeen pistät miehen laittaan piuhat poikki niin ei tuu enää niitä pirulaisia.

"vieras"
Mun ystävälläni on kolme ihanaa "vahinkoa". Joka kerran on mies sanonut että se on joko hän tai lapsi, ja joka kerran on muuttanut mielensä, rakastaa kaikkia kolmea vahinkoaan ihan täysillä.

"mee"
Kyllä ne miehet lapsiin tottuu. Miehesi saattaa olla aluksi järkyttynyt, koska elämänne on alkanut luistaan ns. helpommin kun muut lapset alkavat olla jo isompia ja saattanee pelätä, ettei jaksakaan enää uuden lapsen kanssa. Mutta useimmiten kun raskaus etenee, mies tottuu siihen. Joku joskus sanoi, että mies ei ole isä ennekuin saa lapsensa syliin. Eiköhän sinunkin miehesi ajatukseen totu :) Tämän lapsen jälkeen voisi mies ehkä käydä vasektomiassa, jotta enempää iltatähtösiä ei perheeseen saavu.

"hmm"
Kuinka vanha olet? Jos olette molemmat yli 40 voi olla että miehesi enää jaksa vauvarumbaa. Vaikka tavallaan vastustankin aborttia, niin kyllä sitä pitää omaa jaksamista ja olemassa olevaa perhettä ajatella myös.

lapsi on tärkein
[QUOTE="hmm";25601394]Kuinka vanha olet? Jos olette molemmat yli 40 voi olla että miehesi enää jaksa vauvarumbaa. Vaikka tavallaan vastustankin aborttia, niin kyllä sitä pitää omaa jaksamista ja olemassa olevaa perhettä ajatella myös.[/QUOTE]

Miehellä on oikeus valintaansa, eli hänen ei ole pakko kasvattaa lasta. Samalla kuitenkin on hyväksyttävä se, että muu perhe mahdollisesti jatkaa ilman miestä. Pöyristyttävä ajatus, että vauva pilaisi lapsiperheen elämän jollain tavalla. Lapsi on lahja elämältä.

Itse olen viisiymppinen mies, neljä jo aikuista lasta, mutta tosi onnellinen olisin jos vielä saisin 1-2 lasta.

Itse vaikeitakin asioita kokeneena, ja omien lasten vaikeuksia seuranneena, niitä läpikäyneenä ja niissä heitä tukeneena sanoisin, että yksikään elämä ei ole tulossa tänne turhaan. Se on viime kädessä niistä aikuisista kiinni, mitä haluamme tulevalle elämälle tarjota ja kuinka otamme sen vastaan. Itse olen ollut kerran vastaavassa tilanteessa, jossa raskaus ei ollut toivottu, mutta en olisi voinut ajatella aborttia. Ja kuinka ollakaan, juuri tämä "ei-toivottu" yllätyslapsi on perheessämme se, joka on tasapainoisin ja onnellisin!

Yhteistyössä