Ehkä vähän hassua, mut mun mielest on tosi outoa, et se vauva mikä mahasta tulee, on ollut mun vatsassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöljä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöljä

Vieras
ei kukaan varmaan tajua mitä ajan takaa, mut siis en osaa kuvitella sitä ihan oikeaa vauvaa sinne veden keskelle lillumaan kun ulostullessa se on ihan oikea ihminen-. ääh, menee ihan hulluks tää mun teksti :D

Mäkin oon joskus asiaa miettinyt, ja tuntuu se oudolta. mutta vielä oudommalta se tuntuu, kun katselee jotain kuvia vaikkapa nyt 10 viikkosesta sikiöstä, ja miettii että semmosesta "merihevosesta" todellakin kehittyy ihan oikea vauva... Ihmisen kehitys raskausaikana on siis aivan uskomaton prosessi. Ja että siellä ahtaassa kohdussa sitten kehittyy semmonen täydellistäkin täysellisempi ihmisen alku, oma lapsi...

Ohan se näitä maaliman ihimeitä tuommonen :D

Ja sitten mä olen miettinyt sitä, että kun esikoinen on nyt melkein 180cm pitkä pian 14v jätkä, niin että miten se on tuonne massuun joskus mahtunutkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mäkin oon joskus asiaa miettinyt, ja tuntuu se oudolta. mutta vielä oudommalta se tuntuu, kun katselee jotain kuvia vaikkapa nyt 10 viikkosesta sikiöstä, ja miettii että semmosesta "merihevosesta" todellakin kehittyy ihan oikea vauva... Ihmisen kehitys raskausaikana on siis aivan uskomaton prosessi. Ja että siellä ahtaassa kohdussa sitten kehittyy semmonen täydellistäkin täysellisempi ihmisen alku, oma lapsi...

Niinpä. Ja miten pienestä on kiinni, että kaikki osuu kohdilleen ja sujuu hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja hekla:
:D ja miettikää ku se tuntuu sitte isolta, että miten se onki voinu mahtua mahaan :)

Ja varsinkin miten se on mahtunut tulla sieltä ulos. Autz. :xmas: :D

Joo siinä on toinen pohtimisen aihe. Et kuinka se vauva todellakin mahtuu pihalle tulemaan jopa laihan ja pienilantioisen naisen (ja isompi lanteisenkin) sisältä! Kyllä on elimistö joustava, ja uskomaton venymiskyky kyllä, ja sitten palautumiskyky kun kuitenkin lähes lähtölukemiin elimistö synnytyksen jälkeen palautuu... Mutta se pää, ja ne hartiat, niin ne vaan liukuu pihalle... hui!

ja sit kun se vauva tuli ulos niin ei se ollutkaan se sama vauva joka on mahassa ollut :D

Ja mitä se IHAN OIKEA vauva siellä viimeisinä viikkoina tekee, kun pienessä kippurassa on, eihän se sylissäkään pääse sellaiseen kippuraan, miten se ei siellä mahassa oo itkenyt...

Naisen nahka venyy- mummu aina sanoi. (tosin se sanoi sen siinä yhteydessä kun en olis millään enää jaksanut syödä kakkua :D )

Mutta kun katsoo sitä lantion luustoa niin huh huh. Neuvolassa annettiin nukke ja se lantio käsiin ja käskettiin pujotella se sieltä pää edellä läpi...
:o Näin varmaan seuraavana yönä painajaisia, peruakaan ei enää voinut!

Eihän siinä mitään hassua...tai siis on...

Meiän tytteli kun kieriskelee lattialla, niin on todennu emännälle: "hassuu et toi öttinkäinen on joskus oikeesti ollu sun mahassa :)

Yhteistyössä