ehkä tää sit osaa mun omaan nilkkaan kun mua niin ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
se, kuinka arvostellaan, jos joku jatkaa esikoisen päiväkodissa oloa, kun perheeseen syntyy vauva. Että miten kehtaa viedä paikan joltain toiselta ja miksi ei hitossa vie muksuaan johonkin kerhoon jne.
Meillä on se tilanne, että 5-vuotias käy päiväkodissa 3 päivänä viikossa 7 tuntia per päivä ja minä olen kotona vauvan kanssa. Esikoinen tykkää, minä tykkään ja kaikki sujuu. Silti jotenki tuollainen mun edellä mainitsema arvostelu ja "haukkuminen" laiskaksi ja huonoksi äidiksi, saa mut tuntemaan paskaa oloa asiasta..
Töihin mä olen lähdössä taas ensi syksynä, joten senkin kannalta olen kuvitellut ,että turha ottaa esikoista vajaaksi vuodeksi pois päiväkodista.

Mulla ei ole lapsia eikä kokemusta asiasta, mutta ajattelisin että esikoisen olisi hyvä siellä päiväkodissa silti olla vaikka oletkin kotona, siellä toisten lasten seurassa hän oppii sosiaalisia taitoja yms, ja sehän on vain 3 päivänä viikossa.

Se mikä sopii teille ei välttämättä toiselle niin anna olla, kaikkia ei voi miellyttää mitenkään. Aina löytyy joku joka on erimieltä mutta ei toisten mukaan voi alkaa elämäänsä suunnittelemaan.

noin mäkin aion tehdä meidän kakkosen tullessa. Isompi osa-aikaseen tarhaan. Enempi sillä siellä on virikkeitä kun kotona. Ja tosiaan pysyy sosiaaliset taidot hallussa paremmin.

Yhteistyössä