Ehkä raskaana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria83

Vieras
Olen käyttänyt e-pillereitä kolmisen vuotta ja nyt olen ollut vakituisessa suhteessa vajaan vuoden. Aloitin pillerien normitauon viime la, eli viikko sitten olen viimeksi ottanut ja huomenna pitäisi siis aloittaa uusi laatta, mutta mutta, menkat aivät ole nyt tulleetkaan. Huomenna meinasin testin tehdä jos ei ala. Asia on nyt se että ilmoitin mies ystävälleni eilen että on raskaus mahdollisuus. Tänäaamuna oli tullut viesti että hän ei halua isäksi, joten toivoo etten ole raskaana. Ilmoitin että aborttia en jokatapauksessa tee jos olen, minä kun ajattelen, että jos pillereiden aikaan tulee raskaaksi on se lapsi tarkoitettu maailmaan, joten minua loukkasi tuo miehen asenne ihan hirveästi. Nyt väittää että minä haluan tahallaan raskaaksi =O. Haloo-o! En minä ole jättänyt pillereitä ottamatta tms. Kauhea olo on...

On ihan normaalia, että joskus menkat jäävät kokonaan tulematta, kun syö pillereitä. Minulla jäi noin kerran joka toinen vuosi ja 10 vuotta pillereitä söin.

mutta pitäisikö testi tehdä silti varmuuden vuoksi? No oma asianihan tuo tietysti on.
Jäi nuista "esitiedoista" se että miehellä on entisestä suhteesta muutaman vuoden ikäinen lapsi ja minulla myös.

Ikävää tuo miehen suhtautuminen. Minäkään en pystyisi aborttiin, enkä tekisi sellaista missään tapauksessa. Toisaalta kurjaa jos on ehkäisy ja se pettää. Mutta se on kamalaa jos väitetään että tahallaan haluaa raskaaksi, tietysti miehillä varmaan on yleinen harha se että jos tulee raskaaksi pillerien aikana, on tahallaan jättänyt ottamatta nappeja. Eli tavallaan toivottavasti et ole raskaana, mutta jos olet niin onnea ja tsemppiä, kaikki järjestyy jos mies hylkää, lapsi on aina se tärkeämpi kuin hylkäävät kaksilahkeiset. :)

Vaikka mulla siis myös jäi aina välillä menkat pois, niin taisin minä ainakin kaikeksi varmuudeksi tehdä silloin testin, kun ei se nyt niin vaivalloiselta tuntunut... Mieluummin on varma. En siis ollut kyllä suoraan putkeen tuota 10 vuotta suhteessa, joten joskus jäi menkat siis silti pois sinkkuna ja tiesin, ettei raskaudelle mahdollisuutta, joten sillon en tietty testannut. Olin kuullut tästä yhdeltä tutulta jo itse silloin, joten en osannut hätäillä kun menkkoja ei kuulunutkaan. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin... niin on kuitenkin tapana käydä. :)

Yhteistyössä