ehdotuksia mitä tehdä omalla ajalla, väsynyt mamma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä kun voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä kun voi

Vieras
Minulla on 1-v ihana tyttö ja toinen tulossa-- esikoinen on voimakastahtoinen mutta suht rauhallinen tapaus-- päivät kuluvat hänen kanssaan ihan mainiosti. Fyysisesti olen kuitenkin aika poikki raskauden takia, eikä tyttö vielä kävele tai kiipeile, joten nostelua tulee päivän mittaan reilustikin. Mies on ihana ja kannustaa minua omaan aikaan-- vaan en oikein keksi mitä tehdä! Hän tekee kaksiosaista työpäivää, eli tulee 11 maissa kotiin ja lähtee 14 takaisin- tällä välillä parina päivänä viikossa minäkin saisin tehdä mitä huvittaa.

Saman lenkin kävely tympii aivan järjettömästi, tytön kanssa kuitenkin kävellään päivän aikana vaunuillen. Kaverit on töissä, ja mammakavereiden luokse en tahtoisi mennä juuri siitä syystä että heidän kanssa tulee helposti puhuttua pelkästään lapsista, ja niitähän minä olen "pakoon" hetkeksi menossa ;) Salillani ei ole tällä välillä jumppia, ja punttistreeni itsessään ei ole minulle kovinkaan mieluisaa, lisäksi minulla on jo supistuksia enkä niitä tahdo lietsoa. Kaikista mieluiten kävisin esim. yksin syömässä, kampaajalla, kasvohoidossa jne mutta kotihoidontuella ei kamalasti juhlita, edes Chicosissa... ;) Tahtoisin tehdä/ mennä jonnekin missä saa ajatukset irti hetkeksi johonkin muuhun, ja sitten jaksaa taas kotosalla, ennenkuin urvahdan kokonaan :p

Eli, mitä te teette, jos voitte?

uimaan tai sinun tapauksessa rauhallisesti uimahalliin pulikoimaan. Elokuviin. Kai sulla on muitakin ystäviä kuin mammakaverit? Entä jos vaikka yhden mammakaverin kanssa päätätte, ettette puhu lapsista mitään, menette yhdessä vaikka leffaan, kahvilaan tai jotain. Kai se toinenkin mammakaveri voi kokea samoin kuin sinä, että kaipaa muuta ajatelta´vaa. Kokeile

Olen nyt hetken töissä ennen kuopuksen syntymää, mutta olin hoitovapaalla parisen vuotta. Silloin kun omaa aikaa oli, kävin just jumpassa tai kaupungilla syömässä ihan kaikessa rauhassa. Nuo kun on sulta poissuljettuja vaihtoehtoja, niin mitenkäs olisi ihan kahvilla käyminen, tai kirjastossa? Kahviloissa voi rauhassa lueskella ja tuijotella ihmisiä, kirjastossa samoin, eikä tuu kalliiksi :) Päivänäytökset leffoissa on kans monesti halvempia kuin iltanäytökset...

Leffa kuulostaa hyvältä :) Ja ehkä voitaisiin miehen kanssa sumpia "mamin oma pikku budjetti" että voisin käydä parin viikon välein jossain semihuokeassa paikassa syömässäkin ihan yksin, on NIIN luksusta kun ruoka kannetaan eteen eikä tarvii siivota :D :D

Ai niin ja tosiaan onhan mulla toki muitakin kavereita, ne vaan on aika järjestään tuohon aikaan töissä, ja mamiystävillä ei ole muuta mahista kuin ottaa lapset mukaan kahvittelemaankin, kun niiden miehet taas tekee ihan normaalia 8-16 päivää. Ehköhän mä jotain keksi, ihanaa kuitenkin että mies on tukena, ja kantaa vastuuta tytöstä ja touhuaa sen kanssa :) Olen todella ankara itselleni äitinä ja ihmisenä muutenkin, mutta oon alkanut huomata että MÄ EN VAAN JAKSA jos elän joka sekunti toiselle, vaikka pieni maailman rakkain ihanin mahtavin keskipiste elämässä onkin :)

Mä menisin ensin kirjastoon rauhassa tutkimaan valikoimaa, sitten kahville lukemaan jotain kirjaa. Seuraavalla kerralla ehkä leffaan. Sitten vaan kauppohin pyörimään ja kahville. Jonnekin vaan istuskelemaan ja kattelemaan ihmisiä. Kirppareille. Oman äidin luo ilman lapsia, vaikka vaan kattomaan telkkaria rauhassa.

Mun "oma juttu", mihin otan lapset vaan pakon edessä mukaan, on pianotunnit. Nuori mukava opettaja, jonka kans vähän juorutaan joskus, ja muuten soitellaan, ilman mitään oppimistavoitteita.

Yhteistyössä