[QUOTE="mutsi";29682355]Anteeksi jo etukäteen ehkä tyly vastaukseni. Atooppisesta ihosta noin pahana minulla ei ole kokemusta, omilla lapsilla sitä vain lievänä, mutta ensimmäisenä tuli mieleen ihan perusjuttu. Länsimainen lääketiede on siitä jännä juttu että se keskittyy hoitamaan yleensä vain oireita. Oletko koskaan ajatellut että jostainhan se kuiva iho johtuu (vaikkakin on perinnöllistä ym. ym.)? Eli teidän tapauksessa lähtisin ehdottomasti hoitamaan itse syytä. Siihen on paljon keinoja olemassa, esim. vaihtoehtolääketieteen (joka usein on sitä itämaista) puolelta. Esim. homeopatiasta on moni atoopikko saanut avun. Mielestäni lasta pitää hoitaa nyt "sisältä päin". Olettehan jo itsekin varmasti todenneet ettei tuo rasvailu paljon auta?
Kehoittaisin kokeilemaan, ja toisaalta, onko teillä mitään hävittäävää?[/QUOTE]
Ai että mua aina korpeaa nämä. Siis hyvää varmasti tarkoitat ja ilman muuta olet oikeassa siinä, että avoimin mielin tutustuu myös vaihtoehtoisiin hoitoihin ja etsii sieltä itselleen sopivimman. Vaikkakaan ei akuutissa vaiheessa. Ja saattaa myös käydä niin, että apua ei löydy (nimim. kokemusta on).
Mutta siis. Atooppinen iho ei johdu mistään. Ihminen joko on tai ei ole atoopikko. Jotkut tietyt tekijät saattaa toki pahentaa oireita. Kuten ap kertoi, allergia pahentaa heidän lapsensa oireita. Meillä sama juttu. Kesällä pitäisi atooppisen ihon olla suht hyvä, vaan ei meillä. Pojalla kun on heinäallergia.
Ja kyllä, atooppinen iho on perinnöllinen. Yhä edelleenkään atooppinen iho ei ole seuraus mistään. Se vaan on. Ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä jälkikasvu sellaisesta kärsii jos ja kun vanhemmilla on allergiaa ja iho-oireita. Meillä minulla on vaikea iho (kuiva, kutiseva yms.) ja miehellä on allergioita.
Hyvää tottakai kirjoituksellasi tarkoitat, mutta silti tahdon painottaa (koska olen itse pahoittanut mieleni erään tietämättömän päiväkotitädin vuoksi), että atooppinen iho ei ole seuraus. Sitä voi pystyä hillitsemään löytämällä ja estämällä ihottumaa pahentavat seikat, mutta se ei tosiaan johdu jostain yksittäisestä (tai edes useammasta seikasta). UGH.