Ehdottakaas koirarotua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä jo etukäteen suunnittelen et minkälaisen hauvan otetaan tolle meidän Norjanharmaalle joskus kaveriksi. Sen koiran pitäis olla lapsiperheeseen sopiva, sellanen joka tykkää olla sisällä mut tarkenee myös ulkona ja jonka voi ottaa sohvalle viereen rapsuteltavaksi =) Ei sais olla mikään jättikokoinenkaan..

Miten olisi bokseri? Siinä on ulkonäköä, ei liian suuri ja tykkää olla myös sohvakainaloinenkin?!
Jaa mutta se ei taida tarjeta ulkona...

[QUOTE="vieras";22526851]No höh, mun aiempi viesti ei tullutkaan.. Mut siis ei meille jämptiä tai bokseria, lapinkoiraa ollaan harkittu ja noi muut ehdotukset on ihan outoja mulle.[/QUOTE]

googlaa suomenlapinkoira ja mittelspitz, voisivat osua kriteereihin.

[QUOTE="vieras";22526920]Googlasin ton mittelspitz:in ja se ei varmaan olis miehelle mieluinen ja mahtaisko se edes tarjeta ulkona? Toi lapinkoira mulla on ollu nyt ykkösvaihtoehtona mut mietin et voisko joku toinenkin rotu olla meille sopiva.[/QUOTE]

No mites samojedinkoira tai vaikka pohjanpystykorva? Kyllä mitteli tarkenee pikkupakkasilla, ei nyt tietysti koko päivää eikä kovalla pakkasella. Japaninpystykorva samaten.

Länsigöötänmaanpystykorva.
Samojedi.
Suomenpystykorva.
Pohjanpystykorva.
Hysky.
Laika.

Ovat pystykorvaisia paksuturkkisia ulkonakin pärjääviä rotuja. Osalla riistaviettä enemmän.

Ylipäätään kannattaa miettiä koirien mahdollista kokoeroa harkiten, ettei synny vahinkoja
erikokoisten koirien leikkiessä ja myös ikäeroa. Nuori aktiivinen koira voi käydä vanhuskoiran hermoille ja kunnonkin päälle...

Länsigöötänmaanpystykorva.
Samojedi.
Suomenpystykorva.
Pohjanpystykorva.
Hysky.
Laika.

Ovat pystykorvaisia paksuturkkisia ulkonakin pärjääviä rotuja. Osalla riistaviettä enemmän.

Ylipäätään kannattaa miettiä koirien mahdollista kokoeroa harkiten, ettei synny vahinkoja
erikokoisten koirien leikkiessä ja myös ikäeroa. Nuori aktiivinen koira voi käydä vanhuskoiran hermoille ja kunnonkin päälle...

Noista pohjanpystykorvaa olen miettiny mut mitenhän hyvin se mahtaa viihtyä sohvalla rapsuteltavana? Sen koiran täytyy tosiaan tarjeta osan päivästä tuolla ulkonakin jossa nytkin on -27 pakkasta. Tää meidän nykyinen koira on alle vuoden ikäinen ja toinen koira otetaan aikaisintaan vuoden päästä joten ei niille kauheasti ikäeroa tule ja tuosta koosta sen verran et kovin isoa koiraa ei haluta.

Yhteistyössä