Ehdottakaa hyvää vaatekaappia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Nyt vihdoinkin kun saataisiin ostettu vaatekaappi niin mä en vaan osaa päättää, tai en löydä sellaista just sopivaa... Tää on niin rasittavaa..

Pitäis löytää suht edullinen (ehkä korkeintaan 500€) missä on mahd. paljon säilytystilaa. Mieluiten joku aika neutraalin värinen, valkoinen, harmaa.. Mustakin olisi kiva mutta en tiedä pienentäisikö se liikaa tätä asuntoa värillään. Ja mahdollisimman yksinkertainen ulkonäöltään, peiliovi ei ole kuitenkaan poissuljettu..

Sitten kun ihan kaikista eniten haluaisin että syvyys olisi sellainen että sinne saisi sen pinon vaatteita ilman että taakse jää tota typerää ylimääräistä tilaa.. Korkeus saisi olla korkeintaan 2m, leveys saa olla samaa luokkaa, ehkä jonkun verran alle..

Osta Ikea Pax sarjan metrin leveitä kaappi (ja siihen puolimetrinen viereen, jos ei kahta mahdu). Matalampi kaappi on juuri se kaksi metriä korkea.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S79894596/

Tässä se kaksimetrinen. Ei ole hinnalla pilattu. On tosin kalvopinnotteinen, mutta niinhän ne usein ovat kalliimmatkin.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/productAlternative/?partNumber=S89894591

Mä en oo ikinä jotenkin lämmennyt ikean kalusteille.. Mies sen sijaan on katsellut juurikin tota ikean pax-kaapistoa..

Mulla on sellanen olo että noihin ikean juttuihin pitää aina ostaa jotain lisää tai jotain puuttuu ym. En tiedä miksi..

Miten laadukkaita ikean tuotteet noin oikeesti ovat? Voiko olettaa ettei kaappi ole kiikkerä tmv.

(Mulla on siis vaan ennakkoluuloja, en tiedä ikean kalusteista mitään)

Ehdottomasti suosittelen myös Ikea paxia. Meillä 150 leveä ja sinne mahtuu vaikka mitä! Ne ulosvedettävät korit on hyviä. Toi kaappi ollut jo....6vuotta? Ei moitteen sanaa.

[QUOTE="MiMeira";25948500]Ehdottomasti suosittelen myös Ikea paxia. Meillä 150 leveä ja sinne mahtuu vaikka mitä! Ne ulosvedettävät korit on hyviä. Toi kaappi ollut jo....6vuotta? Ei moitteen sanaa.[/QUOTE]

Okei... Täytyy sitten varmaan harkita.

Ulkonäöllisesti olisi ainakin just sopivan neutraali.

Ikealla on erittäin hyviä ja erittäin huonoja kalusteita. Me alussa ostettiin niitä erittäin huona, eli lastulevy pöytiä yms. Hajosivat tietysti jotkut jo ensimmäisen viikon aikana. Tuli lakko ikeaan ja vastustin sitä niin. Sitten satuin ystävällä vilkasemaan ikean kuvalehteä ja sielä oli esitteitä massiivimäntypöydästä yms. Sitte tajusin, että onhan ikealla muitakin, ku sitä surkeeta kamaa. Nyt meillä paljon ikean kalusteita. Yhtäkään lastulevyhökkeröä ei meille tule, mutta nuo laatupuista tehdyt on oikeesti hyviä.

Ole tarkkana, mitä ostat sieltä.

[QUOTE="vieras";25948598]Ikealla on erittäin hyviä ja erittäin huonoja kalusteita. Me alussa ostettiin niitä erittäin huona, eli lastulevy pöytiä yms. Hajosivat tietysti jotkut jo ensimmäisen viikon aikana. Tuli lakko ikeaan ja vastustin sitä niin. Sitten satuin ystävällä vilkasemaan ikean kuvalehteä ja sielä oli esitteitä massiivimäntypöydästä yms. Sitte tajusin, että onhan ikealla muitakin, ku sitä surkeeta kamaa. Nyt meillä paljon ikean kalusteita. Yhtäkään lastulevyhökkeröä ei meille tule, mutta nuo laatupuista tehdyt on oikeesti hyviä.

Ole tarkkana, mitä ostat sieltä.[/QUOTE]

Just näin. Meillä on ikea-koti ja olemme siihen erittäin tyytyväisiä. Tähän mennessä ei ole tullut mitään pettymystä huonekaujen kanssa, mitään en ole ikuiseksi ostanutkaan mutta ei olla mitään ikea kamaa vielä poiskaan heitetty. Niitä lastulevyhässäköitä myydään muissakin huonekaluliikkeissä. Ja meidän kirjahylly on lastulevyä tms, tietyissä jutuissa sitä on joka merkillä.

Vai eikö tossa nyt sitten oo hyllyjä ollenkaan?

...Pah... Tää homma on ihan hanurista..

juu ei tuohon hintaan vielä kuulu hyllyt, ajatus on että saat valita siihen joko hyllyt tai korit tai laatikot tai henkaritilaa.

tuo px on 60cm syvää eli mitoitettu niinkuin monet muutkin vaatekaapit että siihen mahtuu henkari poikittain ja siihen vielä leveä takki roikkumaan.

jos ei halua henkaritilaa ollenkaan niin tosiaan nuo hyllyt on sitten melko syviä, kannattais ehkä katella jotain muuta ratkaisua en vaan osaa sitten sanoa mikä se olis. meillä on mittatilaustyönä jostain liukuovifirmasta nimenomaan teettetty 45cm syväksi vastaavaa vaatekaappi, hintaa tuli turkasen paljon..

Normi hyllyjä ei kannata harkitakkaan, koriratkaisut, jotka voi vetää ulos on parhaita, ei umehdu nekään vaatteet, joita harvemmin tarvii. Pieneen asuntoon laittaisin vaalean.

[QUOTE="vieras";25950630]Normi hyllyjä ei kannata harkitakkaan, koriratkaisut, jotka voi vetää ulos on parhaita, ei umehdu nekään vaatteet, joita harvemmin tarvii. Pieneen asuntoon laittaisin vaalean.[/QUOTE]

Mä katoin joo noita koreja... Mietin just tota että jos ne sais vedettyä ulos niin sinne taakse ei jäis pyörimään mitään vaatteita.

Siis Pax ei ole mikään erityisen vankka ja mitä kapeampi kaappi on, niin sitä parempi (tavalliset ovet paremmat). Kaikki kaapit kiinnitetään seinään kiinni ruuveilla turvallisuuden vuoksi. Se on tietysti selvää, että jos ostaa lastulevyiset kaapit, niin ihan sama mistä on ostettu, niin varovaisuudella niitä täytyy käyttää. Lapsiperheessä ehkä kuitenkin on parempi ostaa kohtuuhintaiset Ikean kaapit, koska kalliimmatkaan eivät ole ikuisia.

[QUOTE="vieras";25950836]Siis Pax ei ole mikään erityisen vankka ja mitä kapeampi kaappi on, niin sitä parempi (tavalliset ovet paremmat). Kaikki kaapit kiinnitetään seinään kiinni ruuveilla turvallisuuden vuoksi. Se on tietysti selvää, että jos ostaa lastulevyiset kaapit, niin ihan sama mistä on ostettu, niin varovaisuudella niitä täytyy käyttää. Lapsiperheessä ehkä kuitenkin on parempi ostaa kohtuuhintaiset Ikean kaapit, koska kalliimmatkaan eivät ole ikuisia.[/QUOTE]
Ja itse laittaisin ihan vaan hyllyjä kuitenkin. Ovat kestävimpiä ja edullisimpia. Viikkaa vaatteet niin, että tulee hyllynsyvyisiä pinoja (miesten t-paidoilla ja kaikilla puseroilla onnistuu armeijatyyliin).

[QUOTE="vieras";25950858]Ja itse laittaisin ihan vaan hyllyjä kuitenkin. Ovat kestävimpiä ja edullisimpia. Viikkaa vaatteet niin, että tulee hyllynsyvyisiä pinoja (miesten t-paidoilla ja kaikilla puseroilla onnistuu armeijatyyliin).[/QUOTE]
Ja puhuin soopaa. Yksi poikkipinohan sinne taakse muodostuu vielä.

Mä ostin jo 5 vuotta sitten 6 kpl 50cm leveitä ja n. 40cm syviä Ikean Paxeja. Pulttasin kaapit ensin kiinni toisiinsa ja sitten vielä seinään ruuvilla. Sisällä on enimmäkseen hyllyjä, mutta myös koreja sukkia yms. varten. Ovet on ihan valkoiset normiovet. Nää kapeemmat kaapit on mielestäni tukevampia kuin leveät. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Suosittelen.

Taidankin ostaa tän

9167008.jpg

Yhteistyössä