Ehdottakaa 0-2 vuotiaille sopivia synttäritarottavia!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti pulassa (ja myöhässä)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti pulassa (ja myöhässä)

Vieras
Mä en millään keksi miten saisin googlattua tällaisia ihan pienimpien herkkuja, joten voisitteko auttaa. Pojalla on viikonloppuna 1v synttärit, ja vieraiksi on tulossa myös muutama noin omanikäisensä lapsi (sukulaisia), eikä mulla ole heille maissinaksujen ja hedelmäsalaatin lisäks mitään tarjottavaa. Aikuisten ja isompien lasten syömiset on hyvinkin selvillä, mutta nuo taaperot ja alle sen... Itse mietin että oisin tehnyt ns. suolaisia muffinseja, mutta ilman siis suolaa ja vähillä mausteilla muutenkin, mutta oisko ollain joku parempi idea?

Minusta maissinaksut, viinirypälee + mahdollisesti muut hedelmät ja jotkut yksinkertaiset keksit (tyyliin kaupan muumikeksit) riittää noille pienille hyvin. Tuskin kovin monelaista pöydästä söisivät kuitenkaan.

Ahaa, mä olen ajatellut että sokeria pitäis vielä välttää niin pitkään kuin mahdollista. En kyllä tiedä miksi, hampaiden takia varmaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ja myöhässä);23829067:
Ahaa, mä olen ajatellut että sokeria pitäis vielä välttää niin pitkään kuin mahdollista. En kyllä tiedä miksi, hampaiden takia varmaan. :D

No toki sokeria pitäisi vältellä, mutta onko se nyt niin vaarallista, jos lapsi saa synttärien kunniaksi pari pientä keksiä. Ihan karkkia en vielä antaisi, mutta kyllä meidän nuorimmainen maistoi omilla 1v synttäreillään jopa täytekakkuaankin (joskaan ei sitä syönyt kuin 2 lusikallista)

Yhteistyössä