Ehdota hyvää kirjaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lukija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lukija"

Vieras
Minua kiinnostaa kirjat joissa kuvataan elämää ennenvanhaan, eli noin 1800 luvun loppu- tai 1900 luvun alkupuolelta. Olen lukenut jo Heikki ja Laila Hietamiehen kirjat, joiden kummankin kirjoitustyylistä pidän. Osaisitko ehdottaa jotain saman tyyppistä kirjailijaa ja kirjoja?

[QUOTE="vieras";28657340]Sirpa Kähkönen. Hänen Kuopio-sarjansa kuvaa elämää 1930- ja 40-luvuilla.[/QUOTE]Täytyypäs katsoa jos löytyisi meidän kirjastosta, kiitos vinkistä :)

[QUOTE="Lukija";28657325]Minua kiinnostaa kirjat joissa kuvataan elämää ennenvanhaan, eli noin 1800 luvun loppu- tai 1900 luvun alkupuolelta. Olen lukenut jo Heikki ja Laila Hietamiehen kirjat, joiden kummankin kirjoitustyylistä pidän. Osaisitko ehdottaa jotain saman tyyppistä kirjailijaa ja kirjoja?[/QUOTE]

Kalle Päätalon Iijoki-sarjan ensimmäiset teokset, osuu aikaan maailmansotien välissä

Zacharias Topeliksen tuotantoa, runot, romaanit, sadut.

Ursula Pohjolan-Pirhonen, en kyllä osaa sanoa kuinka hänen teokset osuivat noihin vuosiin. Ruotsin tai Venäjän vallan aikoihin kuitenkin, suomalaisia ja/tai ruotsalaisia päähenkilöinä.

H.C. Andersenin romaanit. Taitavat kyllä sijoittua lähinnä Tanskaan ja hieman varhaisemmalle ajalle, kirjailijahan kuoli jo vuonna 1875.

Konstantin Paustovski, en ole lukenut kuin novellikokelman Venäjän sydänmailla, todella loistavaa ja tarkkanäköistä kerrontaa ihmisistä, tunteista ja ajan hengestä.

Yhteistyössä