Egyptissä lomailleet

Miten pienten lasten kanssa ovat Kairo ja Luxorin reissut sujuneet? Itselläni 4 ja 6 vuotiaat tytöt ja kova halu käydä jompikumpi nähtävyys kokemassa. Kuitenkin lasten turvallisuus ja jaksaminen tulee etunenässä. siksi haluaisinkin kuulla muiden kokemuksia, että olisi hieman helpompi tehdä päätös. Lähdetäänkö retkille vai ei. Olen kuullut että egyptiläiset miehet voivat olla naisturisteille hieman "päälle käyviä", onko kokemuksia? Ja entäs lapset? Meillä tytöt tosi vaaleapäisiä, kuten olen itsekkin. ehkä hiemen "hassu" huoli. siis tämä blondius. Niin ja olisi kiva kuulla muitakin kokemuksia egyptistä, hyviä sekä huonoja!

Jos et halua sukelluslomaa viettää ja haluat Egyptin historiaa nähdä, suosittelen matkaa Luxoriin, siis koko loma siellä. Ei tarvitse istua bussissa nähtävyyksien vuoksi kun Luxorissa kaikki on kävelymatkan tai hevoskyydin päässä ja näkemistä riittää viikoksi. Kun siihen ottaa hotellin jossa kunnon aamiainen ja uima-allas lapsillekin niin mitäpä muuta hyvältä viikon lomalta kaipaa.
vatsataudeista puhutaan, mutta ei meillä niitä Egyptissäkään ollut, kun huolehti käsihygieniasta ja söi maitohappobakteereja ja me syötiin aamiaista lukuunottamatta muualla kuin hotellissa, muutama kerta ihan tavallisessa paikallisten kansoittamassa kahvilassakin kahviteltiin.
toki kaupankäynti on hyökkääväntuntuista siihen tottumattomalle, mutta kunhan sanoo kiitos ei riittävän selvästi ja kävelee ohi (samoin kuin niiden vossikkakuskien silloin kun ei kyytiä kaipaa) niin siitä selviää.
Mitään miesten muuta ahdistelua en kyllä kokenut ja ehkäpä siinä sekin kun on niitä poliiseja joka toisessa kadun kulmassa. eri juttu lienee jos jonnekin yökerhoon menee, mutta luultavasti et lasten kanssa matkustaessa ole menossa.
jos haluat Luxorista lisää tietoa, kysele ihmeessä.

Samoilla linjoilla. En minä ainakaan kokenut ahdistelua, en sitten minkäänlaista. Tosin mies taisi aina olla mukana eikä pienen lapsen äitiä muutenkaan yleensä ahdistella ; )

Lapsesta kyllä tykkäsivät kovasti ja olivat paikoitellen jopa rasittavan kiinnostuneita, kun lapsen olisi halunnut esim. nukkuvan rattaissa. Mutta pieni harmihan tuo...

Kiitoksia vastauksista. Ollaan jo tilattu matka rantakohteeseen. Eipä tullut mieleen ett olis voinut mennä Luxoriinkin. Sitä olen ajatellutkin että toisten jutut ahdisteluista on vain kateellisten panettelua. ajattelin kuitenkin kysellä vähän muiltakin miten ovat sen kokeneet. Ja aivan, ei tule kyllä perhereissulla paljoa baareissa aikaa vietettyä. Oikeastaan ei yhtään. Kiva kuullla positiivisiakin viestejä, kun yhdessä toisessa keskustelu palstassa on kovin negatiivis vaikutteisia viestejä. kun niitä luin niin ajattelin, että mihinköhän sitä on taas itseään ja perhettä tunkemassa. Ei vain malttaisi odottaa marraskuuta ja koneen nousua B)

Yhteistyössä