EDULLINEN KAMPAAMO OULUSSA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole omia kokemuksia. Tuolla kampaamossa menee jotenkin silleen, että kahdeksalla tuolilla tekee yksitoista kampaajaa tjsp. Eli kampaajat painavat samalla tuolilla kahdessa vuorossa, jolloin saadaan liiketilan kulut työntekijää kohti alemmiksi. Vähän sellainen liukuhihnatyyli siis, mutta kampaajan ammattitaito kai se ratkaisee.

Itse nykyisin leikkautan isolla rahalla ja värjään kotona (tyvivärjäys neljän viikon välein, n. 9 ? / kerta kun hamstraa värit tarjouksesta). Vielä halvempaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
munkin piyäs saada leikautettua hiukset. olisko jotain mitä voisit suositella? mulla ei oo minkäälaista kokemusta mistään kampaamoista..

Virho on paras ja kallein. :) Sielläkin on monta tekijää, mutta ketään en ole kuullut pahemmin moitittavan. JöröJukka taitaa olla toiseksi kallein, siitä en erityisemmin ole tykännyt jos en osaa haukkuakaan. Goalas on kiva, jos haluaa nuorekasta ja trendikästä, minä olen sinne jo vähän liian vanha... Salon Saraan en menisi, siellä on kaikki tekijät juuri koulusta päässeitä ja vielä aika epävarmoja - hinnat eivät kuitenkaan yhtään halvemmat kuin muuallakaan. Ja yksi mistä en tykännyt oli GetAHead, hinta ja laatu eivät kohdanneet. Yksi hyvä on vielä Heli Haapakoski (Akseli & Elina). Kävin joskus ja tykkäsin. Heli oli vain silloin usein pitkillä sairaslomilla ja jonot olivat sitten niin älyttömät (tyyliin 2 kk), että vaihdoin siksi kampaajaa.

Lähinnähän se on tekijästä kiinni eikä paikasta. Jos tosi hyvän kampaajan löytää, hänestä kannattaa mun kokemuksen mukaan pitää kiinni.

Mä käyn OSAO:n Myllytullin yksikössä opiskelijoilla leikkauttamassa tukan, ei oo hirmu kallista ja aina on ollu sellanen tukka ku oon halunnu. Toki sinne saa sitten varata aikaa enempi ku muualle.

Mä leikkautin pitkän aikaa hiukseni Hedgamessa. Aivan loistava paikka ja aina olin hiuksiini tyytyväinen. Nyt mä olen käytännön syistä siirtynyt kotikulman parturiliikkeeseen, erittäin loistava kyllä sekin :)

Ai niin, pakko vielä lisätä. Mä kävin aiemmin pitkän aikaa tuolla jonkun moittimassa GetAHeadissa ja mä kyllä tykkäsin. Sain rahoilleni erittäin hyvin vastinetta. Riippuu varmaan, kuka missäkin parturissa leikkaa ja värjää ja miten kemiatkin natsaa.

Mulla vaan on parin vuoden välein tapana vaihtaa parturia, saa itsellekin uutta näkökantaa asioihin :)

Jos sinulla ap on opiskelijakortti, niin kannattaa mennä Rotuaarilla olevaan La Felicitaan. Sieltä saa arkipäivisin klo 11-15 -25% opiskelijakortilla, muinakin aikoina -15%. Tosi mukavat ja osaavat kampaajat!

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpana:
Ai niin, pakko vielä lisätä. Mä kävin aiemmin pitkän aikaa tuolla jonkun moittimassa GetAHeadissa ja mä kyllä tykkäsin. Sain rahoilleni erittäin hyvin vastinetta. Riippuu varmaan, kuka missäkin parturissa leikkaa ja värjää ja miten kemiatkin natsaa.

Mulla vaan on parin vuoden välein tapana vaihtaa parturia, saa itsellekin uutta näkökantaa asioihin :)

Varmaan tosiaan tekijästä kiinni. GetAHeadissa mun kampaajani (nimi unohtunut) ei esim. koskaan laita asiakkaalle vain yhtä väriä vaan aina sekoittaa useampaa keskenään. Eli asiakas ei saa esim. perusruskeaa pyytämälläkään, vaan aina sekoitettiin jotain sekaan. Toki noi sekoitustaidot on tärkeä osa ammattitaitoa, mutta eihän tuo sekoittaminen mikään itseisarvo ole. Joillekin ne puhtaat värit sopii paremmin, ja hyvä kampaaja osaa arvioida asiakkaan väritystä. Samoin tän saman kampaajan värinsekoitustaidot eivät aina olleet ihan kohdillaan. Kerran taitettiin punaisuutta pois lisäämällä väriin hieman petroolia - hieman liikaa. Sitten ei enää ollut punainen tukka vaan vihertävä. Joskus kampaaja laittoi oma-aloitteisestikin päälle korjausvärin. Tukka tietysti tykkäsi, kun sai hapetteet kahteen kertaan...

La Felicitassa olen käynyt aikoinaan kerran opiskelijana juuri jonkun opiskelijakorttitarjouksen viemänä. Käytännössä siellä oli kaikki aamupäivät ja alkuiltapäivät tyhjää. Sain samalle päivälle ajan alle tunnin sisään periaatteella "moneksiko sää kerkeäisit". Perusleikkauksessa ei moitittavaa, mutta jotenkin oudoksutti tuo että olin aamupäivän ainoa asiakas koko firmassa. (Tämä siis tapahtui nousukauden aikana eikä minkään laman aikana.)

Hedgamessakin olen käynyt. :) Siellä työ oli ihan jees, mutta ajankäyttöön nähden veloitus oli todella kova ja lisäksi pakkomyytiin satasella kalliita kampaamotuotteita. (Tykkään kyllä ostaa joskus kampaajalta tuotteitakin, mutta tuputus tai painostus "sun tukalle välttämättömille tuotteille"on pyllystä.) Siksi en mene tuonne uudelleen.

Ja kuten teksteistäni varmaan on huomannut, minäkin tykkään välillä vaihtaa kampaajaa. ;)

La Felicitassa olen käynyt aikoinaan kerran opiskelijana juuri jonkun opiskelijakorttitarjouksen viemänä. Käytännössä siellä oli kaikki aamupäivät ja alkuiltapäivät tyhjää. Sain samalle päivälle ajan alle tunnin sisään periaatteella "moneksiko sää kerkeäisit". Perusleikkauksessa ei moitittavaa, mutta jotenkin oudoksutti tuo että olin aamupäivän ainoa asiakas koko firmassa. (Tämä siis tapahtui nousukauden aikana eikä minkään laman aikana.) [/quote]

Nopeasti sinne kyllä saa ajan, se on ihan totta. Mutta eikai siinä mitään outoa ole, että Oulun kokoisessa kaupungissa ei ole aamupäivisin ruuhkaa kampaamoon... Ei täällä nyt joka paikkaan riitä aamuisin porukkaa :)

Hair Ekassa kävin kerran ja se riitti. Oli oppilas tekemässä eikä kukaan häntä pahemmin auttanut. Sama juttu Merja Pihkakosken kampaamossa, jossa oppilas pilasi hiukseni, koska häntä ei neuvottu. Hyvin kuitenkin laittoi rullat kiharoita varten, mutta siinä kaikki.Kaiken huipuksi yritettiin ottaa ylihintaa.

Do Hair Oulu! Kävin itse testaamassa paikan vasta. Sain juurikin sellaiset hiukset mitä toivoinkin, halusin mahdollisimman lähelle omaa hiusväriä värin. Värinpoisto + sävytys + värjäys + fibreplex + fibreplex kotihoito + muotoiluvaahto maksoi yhteensä vaan 170! En edes harkkinut meneväni muualle tämän tukka rojektin kanssa koska do:ssa oli hyvä se että aika ei jää kesken. Vapaa päivänä oli mukava mennä kun pääsin heti kun ei ollut jonoa siinä aukeamis ajalla. Värinpoiston kampaaja sekoitti hyvin, pesun jälkeen ei ollut oranssi vaan semmoinen ehkä kuparin ruskea. (hillitty värinpoisto)

Tosiaan menin korjailemaan Do:hon aijemman kampaamo käynnin aiheuttamaa mokaa josta olin maksanut 160e yhdessä oulun keskustassa olevassa kampaamossa. Kampaaja oli itse yrittäjä ja sekoitti värinpoiston mulle ja tukasta tuli ihan oranssi. Sitten laittoi tummanruskean päälle ja koitti korjailla oranssisuutta mutta tukasta tuli musta/ruskea/oranssi vivahteinen. Ehdotti kampaaja uutta aikaa mutta
nopeaa pitkälle tukalle tulee muutamasta kampaamo käynnistä hintaa satoja euroja. (sillä innostuin tuhlailemaankin noihin kampaamotuotteisiin DO:ssa kun jäi vielä varaa ostella niitäkin ;) )

Itselleni sattui DO:ssa tulemaan kampaajaksi kokeneempi henkilö joka välissä aina myös neuvoi muita kampaajia värien sekoittelussa ja asiakkaitten toiveissa.

Puuttuhan DO Hairissa kyllä se kampaamo glamour ja 40e kahvikuppi, mutta itse en kyllä tykkää syynätä rahojani niihin. Jos hiukset itsekuivaamalla saa "alennusta" kampaamo käynneistä niin kyllä mielelläni sen itse teen :D Osa kampaajista kyllä Do:ssa näytti ulkonäyltään siltä että en haluaisi niiden käsittelyyn ( Toki se ei ammattitaitoon ulkonäkö vaikuta ) Mutta venytyskorut ja naama muutenkin epähygienisen näköinen ei oikeen houkuta. Mutta jatkossa aion kyllä asioida Do Hair Oulussa silti!

Yhteistyössä