Edestä täytettävät pesukoneet--mikä on suositus nestemäinen vai jauhemainen pesuaine?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiuku"

Vieras
Meillä vajaa vuosi sitten ostettu uusi samsungin edestätäytettävä kone joka punnitsee pyykin ennen kuin alkaa pesemään. Ohjeissa sanottiin vaan että pesuaine pitäisi laittaa pesuaineelle tarkoitettuun lokeroon ja pesupallosta ei puhuttu sanaakaan. olen lukenut kommentteja puolesta ja vastaan ja itse käyttänyt kumpaakin, sekä nestemäistä pesuainetta pesupallossa että zeoliititonta jauhemaista jonka olen annostellut sinne lokeroon. Nyt käytössä jauhemainen ja mietin että uskaltaako tuota nestemäistä enää ostaa jos rumpu tai lasi vahingoittuu jotenkin kun luukku edessä? miksei pesupalloa suositeltaisi? Kokemuksia?
Nestemäistä pesuainetta en ole työntänyt sinne lokeroon kun luulisin et se valuu heti pois pyykin sekaan?

Mä käytän nestemäistä ja palloa ja ihan tyytyväinen olen ollut. Kyllä se siellä vedessä leviää ihan tasaisesti

Mä käytän aina nestemäistä, koska ne on aina zeoliitittomia. Mä olen yhden koneen pilannut jauhepesuaineella ja ne, missä zeoliittia ei ole, ei miellytä mua muuten. Mun kone punnitsee myös pyykin enkä mä ole huomannut, että pesupallosta olis mitään haittaa. Mä laitan nestemäistä sekä palloon että joskus myös lokeroon ja aina on pessyt hyvin :).

Mä käytän sekä että, mutta laitan sen nestemäisen myös sinne lokeroon. Ihan vaan siksi, etten jaksa annostella siihen palloon. Hyvin on pessyt.

Tummassa pyykissä käytän aina nestemäistä, lakana- ja pyyhepyykissa yleensä serton zeoliititonta jauhetta. Muissa sitten mitä sattuu löytymään. En tiiä miksi juuri näin teen, tapa vissiin vaan.

Yhteistyössä