Echon virheellinen aikakäsitys perustuu lapsenomaiseen uskoon. Hän antaa aina piupaut oikeassa olevalle tieteelle.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hienoa kun jo tavallaan ”myönsit”


Katsos kun esim ”Vuoren huipulla ei ole sama aika kuin vuoren juurella.

Jos vuoren huipulle laitetaan tarkka atomikello ja vuoren juurelle laitetaan tarkka atomikello niin nuo kellot käyvät eri aikaa. Molemmat kellot mittaavat kellon kohdalla vallitsevaa paikallista aikaa. Eron syynä on gravitaation vaikutus ajan kulkuun.”


Ei niissä satelliiteissa ole mitään mekaanisia tikittäviä mekaanisia kelloja. Esim
Maailman tarkin atomikello edistää tai jätättää sekunnin vain kerran 300 miljoonassa vuodessa, että nyt pulinat pois

Juu mutta atomikello mittaa atomien resonanssia=atomit sekoilee jossain tilassa.

Kauempana satelliiteista on Kuu, jossa aika on sama kuin Maassa.

Mä voin tehdä hölskykurkkuja ravistamalla kattilaa niin lujaa että atomi halkeaa. Mutta se kattila on mulla keittiössä, keittiön sisällä.

Avaruudessa voi olla vaikka biljoona mustaa aukkoa, mutta ne on avaruuden sisällä.

Ajattele aikaa kaiken yläpuolella. Atomit sekoilee ja resonoi miten tahansa.
 
  • Haha
Reactions: Bell Beaker
Juu mutta atomikello mittaa atomien resonanssia=atomit sekoilee jossain tilassa.

Kauempana satelliiteista on Kuu, jossa aika on sama kuin Maassa.

Mä voin tehdä hölskykurkkuja ravistamalla kattilaa niin lujaa että atomi halkeaa. Mutta se kattila on mulla keittiössä, keittiön sisällä.

Avaruudessa voi olla vaikka biljoona mustaa aukkoa, mutta ne on avaruuden sisällä.

Ajattele aikaa kaiken yläpuolella. Atomit sekoilee ja resonoi miten tahansa.
Montakohan kertaa sinulle joku tuttu sanoo viikossa että olet ihan mahdoton pänkki? 😁

Siis mieti nyt vielä kerran, navigaattoreilla ei tekisi yhtään mitään jos ei oltaisi ymmärretty suhteellisuusteoriaa, ja otettu huomioon eri aikaa korkeuksissa nopeasti liikkuvissa satelliiteissa vs. maanpinta!

Tämä alla oleva teksti todistaa sen vedenpitävästi 👍 Kaikkien pitäisi ymmärtää ja tunnustaa tosiasiat.

”GPS-laitteiden toimintaan vaikuttaa kaksi tekijää. Ensinnäkin satelliitit liikkuvat nopeammin kuin se eräänlainen lepotila, jossa koemme Maassa olevamme. Siten siis aika satelliitissa kulkee 7 mikrosekuntia hitaammin kuin Maassa.

Asiaan vaikuttaa myös painovoimakenttä. Satelliitit sijaitsevat 20 000 kilometrin päässä Maasta. Siellä painovoiman vaikutus on vain neljäsosa Maassa vallitsevasta painovoimasta, minkä vuoksi aika kulkee siellä 45 mikrosekuntia nopeammin. Eli korjauslaskutoimituksen jälkeen satelliitissa aika kulkee 38 mikrosekuntia nopeammin kuin Maassa.

Se ei kuulosta kovin suurelta erolta, mutta kun se muutetaan etäisyydeksi,


38 mikrosekunnin ero merkitsee melkein 11 kilometrin epätarkkuutta vuorokaudessa.

Jos siis suhteellisuusteorian väittämiä ei olisi otettu huomioon GPS-laskelmissa, ilman aikakorjausta koko GPS-järjestelmä olisi käyttökelvoton.”
 
Ei tämä niin helppoa ole, kun otetaan tarkasteluun vielä se, että jos ihminen liikkuisi vaikka valon nopeudella avaruusaluksessa, sitten aika meneekin hänellä hitaammin.

”Aika kulkee nopeammin 33 senttimetriä korkeammalla

Amerikkalaiset tutkijat ovat onnistuneet mittaamaan ajan kulun nopeutumisen, kun kelloa nostetaan 33 senttimetriä ylöspäin.
Ihmisen pää elää siis hitusen nopeammassa ajassa kuin jalat. Ilmiön suuruus on tosin erittäin pieni, vain joitain miljardisosan miljoonasosan sadasosia. Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun atomikellojen avulla todistettiin ajan kulumisen muuttuvan näin lyhyillä matkoilla.

Muutos selittyy Einsteinin suhteellisuusteorialla. Sen mukaan aika nopeutuu painovoiman heikentyessä. Kappaleen ollessa liikkeessä aika puolestaan venyy eli kuluu hitaammin paikallaan olevaan kohteeseen verrattuna.

Samalla mitattiin myös liikkeen vaikutusta aikaan. Tulos vastasi täysin teorioita. 36 kilometriä tunnissa etenevä kello tikitti noin miljardisosan miljoonasosan paikallaan olevaa kelloa hitaammin.

Kokeissa käytettiin tarkimpia olemassa olevia atomikelloja. Kellojen virhe on yhden sekunnin luokkaa 3,7 miljardin vuoden aikana.”

 
Montakohan kertaa sinulle joku tuttu sanoo viikossa että olet ihan mahdoton pänkki?

Siis mieti nyt vielä kerran, navigaattoreilla ei tekisi yhtään mitään jos ei oltaisi ymmärretty suhteellisuusteoriaa, ja otettu huomioon eri aikaa korkeuksissa nopeasti liikkuvissa satelliiteissa vs. maanpinta!

Tämä alla oleva teksti todistaa sen vedenpitävästi Kaikkien pitäisi ymmärtää ja tunnustaa tosiasiat.

”GPS-laitteiden toimintaan vaikuttaa kaksi tekijää. Ensinnäkin satelliitit liikkuvat nopeammin kuin se eräänlainen lepotila, jossa koemme Maassa olevamme. Siten siis aika satelliitissa kulkee 7 mikrosekuntia hitaammin kuin Maassa.

Asiaan vaikuttaa myös painovoimakenttä. Satelliitit sijaitsevat 20 000 kilometrin päässä Maasta. Siellä painovoiman vaikutus on vain neljäsosa Maassa vallitsevasta painovoimasta, minkä vuoksi aika kulkee siellä 45 mikrosekuntia nopeammin. Eli korjauslaskutoimituksen jälkeen satelliitissa aika kulkee 38 mikrosekuntia nopeammin kuin Maassa.

Se ei kuulosta kovin suurelta erolta, mutta kun se muutetaan etäisyydeksi,


38 mikrosekunnin ero merkitsee melkein 11 kilometrin epätarkkuutta vuorokaudessa.

Jos siis suhteellisuusteorian väittämiä ei olisi otettu huomioon GPS-laskelmissa, ilman aikakorjausta koko GPS-järjestelmä olisi käyttökelvoton.”
Ei tämä niin helppoa ole, kun otetaan tarkasteluun vielä se, että jos ihminen liikkuisi vaikka valon nopeudella avaruusaluksessa, sitten aika meneekin hänellä hitaammin.

”Aika kulkee nopeammin 33 senttimetriä korkeammalla

Amerikkalaiset tutkijat ovat onnistuneet mittaamaan ajan kulun nopeutumisen, kun kelloa nostetaan 33 senttimetriä ylöspäin.
Ihmisen pää elää siis hitusen nopeammassa ajassa kuin jalat. Ilmiön suuruus on tosin erittäin pieni, vain joitain miljardisosan miljoonasosan sadasosia. Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun atomikellojen avulla todistettiin ajan kulumisen muuttuvan näin lyhyillä matkoilla.

Muutos selittyy Einsteinin suhteellisuusteorialla. Sen mukaan aika nopeutuu painovoiman heikentyessä. Kappaleen ollessa liikkeessä aika puolestaan venyy eli kuluu hitaammin paikallaan olevaan kohteeseen verrattuna.

Samalla mitattiin myös liikkeen vaikutusta aikaan. Tulos vastasi täysin teorioita. 36 kilometriä tunnissa etenevä kello tikitti noin miljardisosan miljoonasosan paikallaan olevaa kelloa hitaammin.

Kokeissa käytettiin tarkimpia olemassa olevia atomikelloja. Kellojen virhe on yhden sekunnin luokkaa 3,7 miljardin vuoden aikana.”

Ei, ja ei. :) Mä oon fiksumpi kuin 10 Einsteiniä ja sanon, että pistä vaikka mikä purtilo liikkeelle jossa aika tuntuu pysähtyvän, vaikka 1970-luvulla tehty haiseva linja-auto jossa aika tuntuu pysähtyvän, niin aika sen ympärillä on sama.

Mittauslaitteet sekoilee.

Edelleen jos laitetaan vaikka jollain mahdottomalla vauhdilla joku Pertti reissaamaan 24h risteily 100 miljardin päähän ja takaisin ja sillä ois atomikello hanurissa, niin sen Pertin parransänki ei siitä oo pidemmäks kasvanu ku yleensäkään vuorokaudessa.

#parransänkiteoria
 
Juu mä oon nähny piirroskuvia aika-avaruudesta semmosena kaareutuvana verkkosuppilona.

Mutta ota tuosta sanasta se "aika" pois. Avaruus siinä vaan kaareutuu, ei aika.

Kato kun vaikka ois pari universumia vierekkäin, niin aika on sama.

Valon nopeudessa ei ole mitään ihmeellistä. Ihan yhtälailla voitas mitata kuinka nopeasti mun kalsarit kaareutuu mustassa aukossa.
Oliko tuon viimeisen kappaleen musta aukko kielikuva?😂
 
vierailija
Ei, ja ei. Mä oon fiksumpi kuin 10 Einsteiniä ja sanon, että pistä vaikka mikä purtilo liikkeelle jossa aika tuntuu pysähtyvän, vaikka 1970-luvulla tehty haiseva linja-auto jossa aika tuntuu pysähtyvän, niin aika sen ympärillä on sama.

Mittauslaitteet sekoilee.

Edelleen jos laitetaan vaikka jollain mahdottomalla vauhdilla joku Pertti reissaamaan 24h risteily 100 miljardin päähän ja takaisin ja sillä ois atomikello hanurissa, niin sen Pertin parransänki ei siitä oo pidemmäks kasvanu ku yleensäkään vuorokaudessa.

#parransänkiteoria
🙄🙄
 

Yhteistyössä