Echon kristinuskoketju

vierailija
Toi emoji on lempeä kuu. Siis mitä tarkoitettiinkaan uudenkuunajalla? Et miks ne just silloin oli siellä? Siis olis varmaan makeeta olla yhdessä eläimien kanssa kirkkaan tähtitaivaan alla ja juoda viiniä. Ja laittaa vähän ambient musaa Pakko sanoo et itelle kaunein tähtitaivas on näyttäytynyt ahvenamaalla. Vanha maatila ja siellä taivas oli hämmentävän kaunis. Mihin aikaan noiden tarina sijoittuu?
Ei siellä säkkipimeässä näe kunnolla mut uudenkuun aikaan rypäleet kukkii🌸
ainakin meillä🐞💦
 
vierailija
vierailija
Siis miksi olisi säkkipimeää? Tai oliko ne jossain sellaisessa paikassa?. Eiko niin sä tarkoitit uudella kuulla heinäkuuta eiks ollut niin. Siis onko sulla kuvaa niistä rypäleiden kukkimisesta jos jaat yhden kuvan tänne?
Ne nuput ovat kuin nuppineulanpäitä pienenä nippuna. Kivoja tai muita otuksia lähdin etsimään mut löysinkin kaikista nuppuja, muutama tunti oli välissä mut Rondo lajikkeita maisteltiin syksyllä. Se kuumuus kasvihuoneessa kuivattaa helposti ja siellä joutuu kastelemaankin.
Uudenkuun aikaan ei kuu valaise, ei edes pilvien heijastukset tuo valoa eikä silloin ole kuljettu ainakaan erämaassa. Mut se muutos kahden uudenkuun välillä on ihan selvä- varsinkin jos näkee lintuja ym.
 
9MM
Ne nuput ovat kuin nuppineulanpäitä pienenä nippuna. Kivoja tai muita otuksia lähdin etsimään mut löysinkin kaikista nuppuja, muutama tunti oli välissä mut Rondo lajikkeita maisteltiin syksyllä. Se kuumuus kasvihuoneessa kuivattaa helposti ja siellä joutuu kastelemaankin.
Uudenkuun aikaan ei kuu valaise, ei edes pilvien heijastukset tuo valoa eikä silloin ole kuljettu ainakaan erämaassa. Mut se muutos kahden uudenkuun välillä on ihan selvä- varsinkin jos näkee lintuja ym.
Mitkä otukset on sun mielestä kivoja? Siis lähdetkö sä välillä yöllä etsimään otuksia? Metsän kansaa? Mitä mieltä sä olet maahisista ja keijuista? Onko niitä sun mielestä olemassa? Täh olisko muka niin säkkipimeää. Vai tarkoititko että vain erämaassa se kuu voi olla noin ettei mitään näe? Mä en oo törmänny täällä sellaiseen vai oonkohan silloin ollut nukkumassa. Mä en oo kyl kuullut et kuuta ei näkyisi ollenkaan.
 
9MM
Luin ton jutun että kristittyjä vainotaan 70maassa ja tunsin ahdistusta. Mä tykkään kyllä kirkoista ja uskonnollisesta menosta. Eikä se tarkoita et olisi mätä jos jotkut asiat on omituisia ja herää kysymyksiä mieleen. Kirkkojen ansiosta saimme lukutaidot ja muut ja tehty paljon hyvää ihmisille. On toki verisä taisteluita ja muita. Mut ei täällä katolilaiset ja protestantit pommita toisisan niinkuin sunnit ja shiiat. Siellähän ne keskenään tappelee. Mut esim paavi esittänyt vetoomuksia sodan lopettamiseksi ukrainassa. Miksi sunnit ja shiiojen johtajat ei etsi rauhaa toistensa kesken? Ja pohjois korean johtaja sanoi kristittyjä taantumukselliseksi kun itse ammuttaa jos katsoo väärää dvd tai joutuu työleireille ja nähdään nälkää kun armeija niin iso.
Mut joo kyl kristittyjen vainoista puhuttava enemmän eikä se ole oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mitkä otukset on sun mielestä kivoja? Siis lähdetkö sä välillä yöllä etsimään otuksia? Metsän kansaa? Mitä mieltä sä olet maahisista ja keijuista? Onko niitä sun mielestä olemassa? Täh olisko muka niin säkkipimeää. Vai tarkoititko että vain erämaassa se kuu voi olla noin ettei mitään näe? Mä en oo törmänny täällä sellaiseen vai oonkohan silloin ollut nukkumassa. Mä en oo kyl kuullut et kuuta ei näkyisi ollenkaan.
Uudenkuun aikaan se ei näy. Kun silloin menee ulos on yhtä pimeää kuin jos olisi silmät kiinni, jos on pilvistä mut tähdet valaisee - se Linnunrata - kyllä hyvin. Valo saasteet takia kaikki eivät koskaan näe niitä.
 
vierailija

Intuitiolla ja elämänkokemuksella voi aistia.

Jess, SKÅL huurteisilla sitten joskus myöhemmin (y)

Nyt ihan etänä vaan, oon kiinalaisessa ravintolassa ja Olvia yksi lasillinen ja yksin ruokajuomana erään juhlan kunniaksi.:giggle:
Muistatko kun viimeksi oli auringonpimennys ja ne norsut pötköttelivät maassa
 
9MM
Uudenkuun aikaan se ei näy. Kun silloin menee ulos on yhtä pimeää kuin jos olisi silmät kiinni, jos on pilvistä mut tähdet valaisee - se Linnunrata - kyllä hyvin. Valo saasteet takia kaikki eivät koskaan näe niitä.
Ootko kokenut näitä hetkiä . Me oltiin jo päivästä kuumoomassa viina shottei ja lonkeroo ja viski kolia. Nyt treeniksel. Mites siunnpäivä on mennyt,?
 
vierailija
Intuitiolla ja elämänkokemuksella voi aistia.

Jess, SKÅL huurteisilla sitten joskus myöhemmin (y)

Nyt ihan etänä vaan, oon kiinalaisessa ravintolassa ja Olvia yksi lasillinen ja yksin ruokajuomana erään juhlan kunniaksi.:giggle:
Toi intuitio on hauska:
Menin synttäreillä ventovieraiden viereen ja oltiinkin oltu samalla mehiläisenhoitokurssilla joskus 45 vuotta sitten🐝🎄⛄
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Mulla on tunne, että pitäis käyttää koko elämä rukoukseen.

Rukous on mahtava juttu: saa vaikuttaa asioihin. Saa hyvällä tavalla kieroilla tuttujen ja tuntemattomien puolesta, jotta niiden elämä menis enemmän Jumalan latuja ja että Jumala auttais. Oma perhe, kaverit, valtakunnan päättäjät, naapurit, kärsivät ihmiset.
Toki jotkut asiat tarvitsee enemmän rukousta kuin toiset, vuosien työn.

Mutta rukouksessa on kaiken lisäksi ihana olla: Jeesuksen läsnäolo on samaan aikaan rauhoittavaa ja innostavaa. Se on lillumista Jumalan rakkaudessa kuin pieni lapsi.

Mutta aina ei ehdi. Ei Paavali turhaan sanonut että perheen perustaminen ei sinänsä oo kiellettyä, mutta lisäksi perheelliset joutuvat keskittymään perheen elatukseen.
Niinpä mä väänsin äsken perheelle kokonaisen aterian, vaikka sinkkuna voisin napsia jääkaapista vain suoraan kasviksia ja lihaleikkelettä. Sit mä mietin mitä tehdään illalla yhdessä, katsotaanko leffa vai mitä. Katson Wilmat ja mietitään, tarvitseeko ostaa isommat sukset ja luistimet noille, vai ei.
Ihana perhe.
Mutta mulla on koko ajan kutsu myös rukoukseen.
 
Heh, tää on sivujuonne, mutta oon viime aikoina lukenu raamatullisesta ruokavaliosta, sen lisäks kun oon väitelly tuossa carnivore/sekasruokavalio -ketjussa.
Eikä uskovat yleensä Raamattua pidä etupäässä ravitsemustieteen kirjana.

Mutta mitä syötiin Raamatussa?
Vastaus: siellä on vähän carnivorea, vähän vegaaniutta, vähän paastoa, sitten kunnon syömingit, sitten jotain autiomaasafkaa heinäsirkkoineen, Välimeren ruokavaliota - jokaiselle jotain. Ja syötiin yhdessä.

* Kun Jumala loi maan, oli kaikki huikean ravinteikasta siellä tropiikissa, ja Jumala käski syömään kasviksia, koska ne riittivät.
* Vedenpaisumuksen jälkeen maaperä oli köyhtynyt, ja silloin Jumala antoi kasviksen lisäksi luvan syödä lihaa ja kalaakin.
* Entä autiomaavaellus ja Mooses? Lähinnä naudanlihaa, oliiviöljyä ja leipää, eipä siellä autiomaassa hedelmä-ja vihannestarhoja ollut. Lisäksi satoi mannaa taivaasta, mutta sitä ei nykyihminen saa.

Tuosta leivästä: se ei ole ollut mitään nykyjauhoa, vaan hierrettyä täysjyväviljaa ja leseitä, joka on ravinteikkaampaa kuin nykyhötöt. Itse olen käyttänyt joskus spelttiä, joka on lähes pähkinäisen makuista.

VT:ssä kielletään käyttämästä lihan rasvaa, eli vetivät vähärasvaista naudanlihaa. Huikeeta! Jumala tiesi, että eläinrasva tukkii valtimot.

Entä kosher? Googletin, ja se on yksi maailman terveellisimmistä ruokavalioista.
-ei lihaa ja maitoa samaan aikaan, eli lihan rauta imeytyi
-käytetyt astiat kärvennettiin tulella, eli siellä helteessä ei pöpöt lisääntyneet. Muutenkin kova hygienia, joka suojasi juutalaisia esim.Mustan surman aikaan
-2-3 päivän vanhaa lihaa ei saanut käyttää
-entä sika? Nykyään se ei olisi ongelma jääkaappien ansiosta, mutta siellä helteessä yersinia-bakteerin ja muistaakseni trikiinin takia Jumala ei sitä sallinut. Sika tonkii vaikka mitä, mutta nauta ei. Sianliha kuulemma pilaantuu naudanlihaa huonommin, mutta siitä ei varmuutta.
-lihaan ei jätetty verta ja eläin teurastettiin nopeasti (Raamatussa ei koskaan kiduteta eläintä), joten liha säilyi senkin takia pidempään.
-maitoa ja voita kuitenkin käytettiin

* Entä Jeesuksen aikana? Israelilaiset olivat asettuneet maahansa, joten saivat istuttaa vihannes-ja hedelmätarhoja. Gennesaretinjärven rannalla Jeesus söi kalaakin. Jeesus mainitsi ainakin nämä ruuat: nauta, kananmuna, kala, linnut, leipä, viikuna, hunaja, viini, tilli, minttu (eli yrtit), oliiviöljy, ym.
Hedelmät ja pähkinät oli jälkiruokana, lisäksi syötiin rypälekakkuja.


Huikee ruokavalio. :) Lisäksi porukka kulki jalkaisin ja teki raskasta työtä, joten pysyivät senkin takia hoikkina.

Raamattu kehuu hunajaa eli sokeria, mutta Sananlaskut varottaa makeasta: "Liika hunajansyönti ei ole hyväksi". Eli Echokaan ei saa mussuttaa pullaa liikaa, vaan sopivasti :/
 
Viimeksi muokattu:
Heh, tää on sivujuonne, mutta oon viime aikoina lukenu raamatullisesta ruokavaliosta, sen lisäks kun oon väitelly tuossa carnivore/sekasruokavalio -ketjussa.
Eikä uskovat yleensä Raamattua pidä etupäässä ravitsemustieteen kirjana.

Mutta mitä syötiin Raamatussa?
Vastaus: siellä on vähän carnivorea, vähän vegaaniutta, vähän paastoa, sitten kunnon syömingit, sitten jotain autiomaasafkaa heinäsirkkoineen, Välimeren ruokavaliota - jokaiselle jotain. Ja syötiin yhdessä.

* Kun Jumala loi maan, oli kaikki huikean ravinteikasta siellä tropiikissa, ja Jumala käski syömään kasviksia, koska ne riittivät.
* Vedenpaisumuksen jälkeen maaperä oli köyhtynyt, ja silloin Jumala antoi kasviksen lisäksi luvan syödä lihaa ja kalaakin.
* Entä autiomaavaellus ja Mooses? Lähinnä naudanlihaa, oliiviöljyä ja leipää, eipä siellä autiomaassa hedelmä-ja vihannestarhoja ollut. Lisäksi satoi mannaa taivaasta, mutta sitä ei nykyihminen saa.

Tuosta leivästä: se ei ole ollut mitään nykyjauhoa, vaan hierrettyä täysjyväviljaa ja leseitä, joka on ravinteikkaampaa kuin nykyhötöt. Itse olen käyttänyt joskus spelttiä, joka on lähes pähkinäisen makuista.

VT:ssä kielletään käyttämästä lihan rasvaa, eli vetivät vähärasvaista naudanlihaa. Huikeeta! Jumala tiesi, että eläinrasva tukkii valtimot.

Entä kosher? Googletin, ja se on yksi maailman terveellisimmistä ruokavalioista.
-ei lihaa ja maitoa samaan aikaan, eli lihan rauta imeytyi
-käytetyt astiat kärvennettiin tulella, eli siellä helteessä ei pöpöt lisääntyneet. Muutenkin kova hygienia, joka suojasi juutalaisia esim.Mustan surman aikaan
-2-3 päivän vanhaa lihaa ei saanut käyttää
-entä sika? Nykyään se ei olisi ongelma jääkaappien ansiosta, mutta siellä helteessä yersinia-bakteerin ja muistaakseni trikiinin takia Jumala ei sitä sallinut. Sika tonkii vaikka mitä, mutta nauta ei. Sianliha kuulemma pilaantuu naudanlihaa huonommin, mutta siitä ei varmuutta.
-lihaan ei jätetty verta ja eläin teurastettiin nopeasti (Raamatussa ei koskaan kiduteta eläintä), joten liha säilyi senkin takia pidempään.
-maitoa ja voita kuitenkin käytettiin

* Entä Jeesuksen aikana? Israelilaiset olivat asettuneet maahansa, joten saivat istuttaa vihannes-ja hedelmätarhoja. Gennesaretinjärven rannalla Jeesus söi kalaakin. Jeesus mainitsi ainakin nämä ruuat: nauta, kananmuna, kala, linnut, leipä, viikuna, hunaja, viini, tilli, minttu (eli yrtit), oliiviöljy, ym.
Hedelmät ja pähkinät oli jälkiruokana, lisäksi syötiin rypälekakkuja.


Huikee ruokavalio. :) Lisäksi porukka kulki jalkaisin ja teki raskasta työtä, joten pysyivät senkin takia hoikkina.

Raamattu kehuu hunajaa eli sokeria, mutta Sananlaskut varottaa makeasta: "Liika hunajansyönti ei ole hyväksi". Eli Echokaan ei saa mussuttaa pullaa liikaa, vaan sopivasti :/
Ai niin, hiiva tai hapatettu leipä on Raamatussa huono asia, tosin ei ole tietoa ainakaan mulla, että millä hapattivat.

Mutta mitäs nykytieteilijät sanoo hiivan tekemästä tulehduksesta?
 

Yhteistyössä