Echon kristinuskoketju

En tiennykään että Exodus-biisistä on tehty tuommoinen renkutus. :unsure:

Alkuperäiset sanat koskee juutalaisten pakkosiirtolaisuutta ja menee jotenkin näin:

On Juudan maa ja vielä kerran saan
mä täältä käydä turviin sen
Oi, milloin päästetään kansani lähtemään
Milloin saan mä nähdä maan tään kaukaisen/milloin saan mä jättää maan tään pohjoisen?

No, kaunis laulu 😊
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ei siinä ole mitään ihmeellistä että esim. syöpä saattaa parantua aivan spontaanisti.
Lääketiede on töynnä vastaavia tapauksia ja yhteistä niille kristinuskon kanssa on se, ettei niillä ole mitään yhteistä kristinuskon kanssa
Aivan samalla tavalla lääketiede tuntee "ihmeparantumisia" muslimien, hindujen, taolaisten, you name it, uskontojen keskuudessa, ateisteista puhumattakaan.
Jotkut taudit paranevat, jotkut eivät, eikä niillä ole mitään korrelaatiota sinun uskontosi kanssa.
Uskossa jo vuodesta 2000.
nii...
 
Oon nyt monta päivää lueskellut historia.fi sivuja törmäsin tähän artikkeliin mitä echo mieltä. Siinä oli juttua et jeesus käytti magdalan mariasta nimitystä vaimoni?
Sun pitää linkittää hänelle tarkoitetut kysymykset näin: @Echo
Muuten hän ei ehkä huomaa kysymystäsi? Tai sitten aihe on liian arka hänelle.

Vinkkinä vaan että pitää ottaa heti kuvakaappaukset tekstistä koska lukeminen katkeaa hetken päästä ja ne haluavat rahaa jotta voit lukea sen loppuun asti ja sitoutua tilaukseen.

Ja minähän en usko muuten ollenkaan satuun tuon pojan kohtalosta pikku-jessen abrakadabrojen jälkeen 🙄
 
vierailija
Sun pitää linkittää hänelle tarkoitetut kysymykset näin: @Echo
Muuten hän ei ehkä huomaa kysymystäsi? Tai sitten aihe on liian arka hänelle.

Vinkkinä vaan että pitää ottaa heti kuvakaappaukset tekstistä koska lukeminen katkeaa hetken päästä ja ne haluavat rahaa jotta voit lukea sen loppuun asti ja sitoutua tilaukseen.

Ja minähän en usko muuten ollenkaan satuun tuon pojan kohtalosta pikku-jessen abrakadabrojen jälkeen
nyt kannattaa ottaa toi saa kukauden ilmatteeks lukee kaikki lehdet. ja ei kymppi kuussa ole paha edes. mut kohta lukenut jo kaikki itteä kiinnostavat artikkelit :)
 
Oon nyt monta päivää lueskellut historia.fi sivuja törmäsin tähän artikkeliin mitä echo mieltä. Siinä oli juttua et jeesus käytti magdalan mariasta nimitystä vaimoni?
Ei mulla ole mitään pelkoa vastailemisista, mutta olen tuosta kirjoittanut jo aikoja sitten.

Eli: Raamattuun otettiin kirjoja, jotka oli yleisesti käytettyjä ja tunnettuja alkuseurakunnassa. Piste. :)

Jeesus itse puhui vaimostaan: se on morsiusseurakunta. Karitsan häät Taivaassa eivät ole Jeesuksen ja Maria Magdalenan, vaan Jeesuksen ja kristittyjen.

Jos Jeesuksen ja Magdalenan juttuja lukee, niin niissä ei ollut mitään romanttista, vaan ystävyyttä ja Jumala-seuraajansa -suhde.
 
Viimeksi muokattu:
Sit on teorioita että alkuseurakunnassa ois Magdalena ollu joku keskeinen hahmo, mutta ikävät ja ilkeät misogynistiset ja patriarkaaliset äijät peittos sen ja Nikeassa 300-luvulla hyväksyttiin vain miesten jorinat.

Mutta VT toimii meillä tarkistajana. Vaikka Jeesus teki uuden liiton, niin sukupuolijutut ei muutu Raamatussa missään vaiheessa.
VT:n kaikki kirjat on kirjoittanu mies, seurakunnan pää on mies. Jumala on jokaiselta 3 persoonalta mies. Nainen pääsi ääneen välillä, mutta sillein spontaanisti.
Get over it. :D

Naiset on ne, jotka on aina tuoneet sen "mitä jos?"-fiban. Mitä jos homot ei joudukaan helvettiin, mitä jos tuo oikeussalissa oleva murhaaja tartteekin vain lämmintä&säälivää keskustelua ja pari pv yhdyskuntapalvelua, mitä jos saankin paneskella myös naapurin Sepon kanssa, mitä jos huumeet on hyvä ja ihana asia, mitä väliä jos lainaan luvatta jonkun autoa kun sitä tarviin just nyt.

Jumala sanoo miehekkään jämäkästi: "En anna lupaa. Näin on näreet, piste".
Sielunvihollinen oli paratiisissa naiselle "Onko Jumala todellakin sanonut niin...?"
 
Olipa kiva lukea aamulla seksististen Iltis-uutisten sijasta Playboy/Onlyfans- posettajan Johanna Kuvajan uskoontulosta "Jumala puhui ettei Onlyfans ole oikein".
Ja löysi aivot, eli palasi opettajaksi. :D

(No, vanha ja kärttyinen Echo pitää silti Johannan hääpukua turhan anteliaana ja enkä sano mitään sen posetuksista eli Johanna on hienosäätöä vailla, mutta: hienoa, mikä muutos hänessä!)

Mutta, uskoontulo on vasta alku. Voi olla että hän jatkaa uskossa tai ei jatka. Mutta amerikkalainen siippa ainakin vaikuttais olevan syvästi uskossa.

 
9MM
Ei mulla ole mitään pelkoa vastailemisista, mutta olen tuosta kirjoittanut jo aikoja sitten.

Eli: Raamattuun otettiin kirjoja, jotka oli yleisesti käytettyjä ja tunnettuja alkuseurakunnassa. Piste.

Jeesus itse puhui vaimostaan: se on morsiusseurakunta. Karitsan häät Taivaassa eivät ole Jeesuksen ja Maria Magdalenan, vaan Jeesuksen ja kristittyjen.

Jos Jeesuksen ja Magdalenan juttuja lukee, niin niissä ei ollut mitään romanttista, vaan ystävyyttä ja Jumala-seuraajansa -suhde.
Mistä se tunnettavuus tuli? Jos siis ne ekaa kertaa oli kirjoitettu? Joo munkin mielestä jeesuksen lapsuudesta ei tiedetä? Mut voiko olla mahdollista että maria sitten kertoi? Eikös se ollut siellä ristin juurella? Ja eli viellö jeesuksen jälkeen? Vai miksei maria puhunut jeesuksen lapsuudesta? Tai sen isä? Vai oliko sillä edes väliä kun aikuisena teki tehtävänsä ja vain se merkkas
 
9MM
Ehkä hän puhuikin mutta kukaan ei kirjoittanut muisteluksia ylös tai ne on kadonneet?
Joo moni juttuhan on kadonnut. Nyt voin muistaa väärin mut eiks se ole kerottu et juuri maria meni sinne haudalle kun se iso kivi oli siirtynyt ja hän kertoi siitä? Ja voihan se olla ettei marian tarvinut kertoa lapsuudesta? Ku sillä ei loppujen lopuksi ollut merkitystä?
 
vierailija
Mistä se tunnettavuus tuli? Jos siis ne ekaa kertaa oli kirjoitettu? Joo munkin mielestä jeesuksen lapsuudesta ei tiedetä? Mut voiko olla mahdollista että maria sitten kertoi? Eikös se ollut siellä ristin juurella? Ja eli viellö jeesuksen jälkeen? Vai miksei maria puhunut jeesuksen lapsuudesta? Tai sen isä? Vai oliko sillä edes väliä kun aikuisena teki tehtävänsä ja vain se merkkas
Kyllä kertoi Paavalille mut se sano et oo hilijaa
 

Yhteistyössä