Echon kristinuskoketju

vierailija
Hmm...tulee mieleen 90-luku ja Riku Rinne kiertämässä kouluja. Oon rukoillu sen kanssa. Riku on hauska tyyppi, vaikka tuo biisi on vähän, ko, ysäri.

Ella Lahtisen laulua kuulin joskus Keuruulla juhannuksena, sen ääni on kyllä ihan mahdottoman kova.
siis oliko tuo laulaja nyt siis riku rinne? en oo koskaan kuullutkaan. olitko sä ysärillä peruskoulussa vai missä?
 
On ollut kiva kevät, mutta viime aikoina on tullut paljon murheita. Masennus meinaa iskeä (työasiat ja lasten asiat), vaikken ole masentuvaa sorttia.

Mutta silti, saa lillua Jumalassa.
Vietin tässä lopputalvesta melkein kokonaan unettoman yön, pyörin sängyssäni. Ihmettelin kun uni ei tule.

Aloin rukoilla, ja Jumalan läsnäolo tuli niin voimakkaasti, että ilmaa olisi voinut veitsellä leikata. Siinä hetkessä muistin taas, että millään muulla ei ole väliä. En vaihtaisi sitä hetkeä mihinkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissmett ja ruuttis
vierailija
On ollut kiva kevät, mutta viime aikoina on tullut paljon murheita. Masennus meinaa iskeä (työasiat ja lasten asiat), vaikken ole masentuvaa sorttia.

Mutta silti, saa lillua Jumalassa.
Vietin tässä lopputalvesta melkein kokonaan unettoman yön, pyörin sängyssäni. Ihmettelin kun uni ei tule.

Aloin rukoilla, ja Jumalan läsnäolo tuli niin voimakkaasti, että ilmaa olisi voinut veitsellä leikata. Siinä hetkessä muistin taas, että millään muulla ei ole väliä. En vaihtaisi sitä hetkeä mihinkään.
Millasia murheita? Mihin ne liittyy. Onko esim lapsia kiusattu vai mikä huolettaa?
 
Millasin arvosanoin valmistuit? aa mä olin alasteella silloin. Ei riku käynny meijän koulussa. Missä te tapasitte? vai jututiko sitä jo sillon esiintymisen jälkeen?. Mut eks sä ollu hulivili nuorena. Ni miten silloin kirkko laulut iski suhun?
Jaa-a, äikkä tais olla laudatur ja muut 4 magnaa.
Me taidettiin pyytää kaverin kanssa se Riku käymään meidän koulussa, kun se oli muutenkin paikkakunnalla. Mutta lukiossa oli pari uskovaa opettajaa, ja ainaki toinen oli siinä hommassa mukana.
Uskoon tulin lukiossa, sitä ennen olin bilenuori.
 
vierailija
Jaa-a, äikkä tais olla laudatur ja muut 4 magnaa.
Me taidettiin pyytää kaverin kanssa se Riku käymään meidän koulussa, kun se oli muutenkin paikkakunnalla. Mutta lukiossa oli pari uskovaa opettajaa, ja ainaki toinen oli siinä hommassa mukana.
Uskoon tulin lukiossa, sitä ennen olin bilenuori.
onko tää kaveri viellä mukana kuvioissa?. siis mistä te sen haitte? eihän sillon ollu somee. aika mukava jos suostuu jonkun randomin ehdotukseen. Siis sanoitteko uskonnon opettajalle että haette sen laulamaan?. ja se oli ok?. oliko sillon mikä ikäraja baareihin?
 
onko tää kaveri viellä mukana kuvioissa?. siis mistä te sen haitte? eihän sillon ollu somee. aika mukava jos suostuu jonkun randomin ehdotukseen. Siis sanoitteko uskonnon opettajalle että haette sen laulamaan?. ja se oli ok?. oliko sillon mikä ikäraja baareihin?
Emmää muista tarkkaan, siitä on yli 20 vuotta...:D Mutta sillä opella taisi olla Rikun puhelinnumero. Se piti samalla jonkun srk-illankin.
 
vierailija
Onkos rva usko-Echo seurannut The Handmaid's Talea, ja juuri nyt uusin jaksoin?

Siinä esimerkki, mitä kamalaa uskonto - tai sen varjolla toimiminen - voi saada aikaan. Sitä tapahtuu nykypäivänä, varmasti kaikissa uskonnoissa, tällä hetkellä kärjistyneesti islamistien takia mutta yhä enemmän myös ns. kristittyjen. Tiedän myös, että Amerikassa tapahtuu pahoja asioita uskisten takia.

Tekopyhiksi kutsuminen on liian heppoisesti sanottu moisista - otuksista.
 
Ai tosta biisistä?. Mulle on viimeks jäänny korvamadoks se prisman sointu. Kaikkea on ja rahani riittää. Mitäs muuten sanoisit 8v tytölle et miten sekarotuset koirat syntyy?. Mä en oikeen osannu sanoo seksistä ja mitä sit tapahtuu. Tai siis jätin sanomatta.
No se Prisma on toinen joka jää loppupäiväks soimaan.

Etkö sä oo kertonu 8-vuotiaalle vielä, miten lapsia tehdään ja miten ne syntyy? :eek:
 
Onkos rva usko-Echo seurannut The Handmaid's Talea, ja juuri nyt uusin jaksoin?

Siinä esimerkki, mitä kamalaa uskonto - tai sen varjolla toimiminen - voi saada aikaan. Sitä tapahtuu nykypäivänä, varmasti kaikissa uskonnoissa, tällä hetkellä kärjistyneesti islamistien takia mutta yhä enemmän myös ns. kristittyjen. Tiedän myös, että Amerikassa tapahtuu pahoja asioita uskisten takia.

Tekopyhiksi kutsuminen on liian heppoisesti sanottu moisista - otuksista.
Mä en ehdi sarjoja seuraamaan, katson vain leffoja tai mitä nyt kaapelista kulloinki tulee.
Mut tietty ois parempi, jos ei ois kuvitteellisesta tarinasta kyse.

Mutta onhan noita lahkoja ja katolinen kirkko, jotka on harrastaneet julmuuksia.
Mutta aina pitää miettiä: kuinka monta ihmistä Jeesus ja opetuslapset tappoi ja kidutti? 0.

Handmaidsien lastenteosta: Just tänään luin Uutta Testamenttia siitä, kuinka Paavali suositteli sinkkuutta ja lapsettomuutta (siis perheen perustaminenkin on ok, mut sinkkuus parempi).

-> Jos joku tv-sarjan tekijä haluaa mennä ohi Uuden Testamentin, niin se ei ole Jumalan vika.

Kyllä kuka tahansa häiriintyneempi ateistikin saa jonkun seksi-kidutuspoppoon kyhättyä, esim.Epstein ja Maxwell, ilman uskontojakin.
 

Yhteistyössä