Echo miksi olet niin pahansuopainen ihminen?

  • Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heh";30207429]Katkara ja ilkeä.[/QUOTE]

Kelle olen katkera? Ja jos Milanna avoimesti pistää melkein kaiken nettiin niin miksei saa sanoa poikkipuolista sanaa?

Sano vielä että olen kateellinen hänelle. En ole.
 
prkl
Ihan oikeasti echo, mieti vähän.

Jos joku loukkaantuu sun sanomisistasi, niin kysytkö tosiaan siltä päin naamaa että no mitä mä muka sanoin? Kummalla on merkitystä, sillä miten toinen kokee sun sanomisesi, vai sillä, miten sun sanomisesi sanatarkalleen meni?
 
Ihan oikeasti echo, mieti vähän.

Jos joku loukkaantuu sun sanomisistasi, niin kysytkö tosiaan siltä päin naamaa että no mitä mä muka sanoin? Kummalla on merkitystä, sillä miten toinen kokee sun sanomisesi, vai sillä, miten sun sanomisesi sanatarkalleen meni?
Mun tarkoitus on lähes aina, aina esim. avioliittoketjuissa auttaa. Mutta en jaksa sitä auttamisviestiä aina muotoilla kauniisti. Se tujakka viesti on myös sitä auttamista, vaikka ei mukavalta siitä kohteesta tuntuisikaan.

Se että jos joku loukkaantuu voi olla joskus jopa hyvä asia, jos se herättelisi häntä ajattelemaan. Jos mä kohtaan kritiikkiä siitä mitä olen oikeasti tehnyt, saatan loukkaantua sen sanojalle ensin, mutta jos hän on ollut oikeassa niin jälkikäteen mietin että oikeassa oli.

Ainut selkeä esimerkki mulla kiusaamisesta on mies1, jolle olen ollut v-mäinen, auttamisyritysten lisäksi. Mutta nykyisin ajattelen joissain asioissa samalla tavalla kuin hän, mutta muut lyövät häntä sen sijaan edelleen kuin vierasta sikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kohtaan päivittäin lukuisia töykeänkuuloisia lauseita, ärähdyksiä jne, mutta kun siitä ottaa sen asiaosuuden irti, niin huomaa että se ihminen yrittääkin potkia p*rsuuksille ja auttaa eteenpäin.

Joskus se auttava lause voi olla muodossa:jätä se sika/lopeta pettäminen, jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
prkl
Ai se onkin vaan hyvä, että on töykeä ja ärähtelee?

En tiiä, mutta meilläpäin arvostetaan ihmisiä jotka osaa esittää kritiikinkin asiallisesti, ja töksäyttelijöistä ei liiemmin kukaan tykkää.

Voin vaan kuvitella, millaista työpaikallakin olisi, jos kritiikki lauottaisiin töykeästi "koska mä vaan potkin perseelle ja kannustan" :O
 
No jaa, mun työpaikalla osa laukoo tuohon tyyliin. Siitä pitää vaan poimia se asiaosuus irti.

Mutta ilmeisesti olet aika tottumaton tämmöisen kieleen?
Siis jos mä vaikka pettäisin miestäni ja paljastuikin itse teossa, niin en edes hätkähtäisi jos joku sanoisi mulle :"keräähän rytkysi ja painu panemaan omaa miestäsi."
Se sanoja sanoisi ihan oikein, vaikka ei muotoile sitä että "voisitko kiitos poistua ja mennä oman miehesi luo?"
 
Viimeksi muokattu:
Nonni, tässä se mun "kohuviesti" Milannalle. Tämä on suurilta osin toteavaa tekstiä, ei millään muotoa täytä kunnianloukkauksen piirteitä.
Sävy on vakava mutta ei ivallinen.


Anteeksi nyt, Milanna. Mutta mitä jos se mies pakoilee sua?
Jos mä nyt muistelen niin sulla oli kova tohina Meksikon aikaan kaikista piikkihoidoista, no sitten postasit kaiken tänne ja sun miehesi spermojen tursuamista piikkihoidon jälkeen sai lukea ja nauraa täällä jokainen, sitten epäiltiin että sulla on romanssia sen lääkärin kanssa ja sulla oli kova kiire Meksikoon.
Tämä siis ennen sun vuoden bannia täällä palstalla.

Sä olet häpäissyt sun miehen miljoona kertaa täällä palstalla.
Huom, hän on yrittäjä jolle on tärkeää vakuuttavan kuvan luominen itsestä ja firmasta, mutta sä olet tuonut hänelle vähän kyseenalaista julkisuutta.
Ehkä siinä hänellä vähän tunteita on viilentynyt.
 
prkl
Olet siis ilkeä muille, koska sulle ollaan ilkeitä.

Ja esimerkkitilanteesi on aika tavalla eri kuin palstalla vieraille ihmisille kommentoiminen.

Tilannetajun puutetta havaittavissa.
 
Olet siis ilkeä muille, koska sulle ollaan ilkeitä.

Ja esimerkkitilanteesi on aika tavalla eri kuin palstalla vieraille ihmisille kommentoiminen.

Tilannetajun puutetta havaittavissa.
Ei vaan joiltakin lukijoilta puuttuu kokemusta siitä miten tietyt ihmisryhmät vaan puhuvat. Mä olen kasvanut suht iäkkäiden ihmisten parissa (juu nuoriakin oli mukana) ja he puhuvat ronskisti. Ei ilkeästi, vaan vain ronskisti ja suoraan.

Sen sijaan "suksi vittuun" - kommentti ei edes täytä alkeellisiakaan argumentin piirteitä, koska siinä ei käsitellä itse asiaa.
 
prkl
Tilannetaju, edelleen. Kyllä, jos löytäisin mieheni panemasta vierasta naista, niin käskisin suksia v****n ja ties mitä muuta. Ja metsäkin vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Mutta jos keskustellaan asiallisesti ja vaikka kritiikkiäkin siinä annettaisiin, niin miksi olla tahalleen ilkeä? Siis tilanteessa, jossa se on tarpeetonta?
 

Yhteistyössä