M
minavain
Vieras
Kysymykseni liittyy e-pillereihin, epäsäännölliseen kiertoon ja yhdyntään. Olen käyttänyt pillereitä pari vuotta ja yleensä syönyt yhden levyn kerrallaan, eli kierto on ollut 21pv + 7pv tauko. Kesän aikana kiertoni on kuitenkin mennyt vähän sekavaksi kaikkien käytännönongelmien ja matkojen takia, enkä tiedä tarkkaan kiertoani. Olen syönyt n. parin kk ajan pillereitä 1 levyn ja siihen puolikkaan vielä lisäksi, ja sitten pitänyt tauon. Eli noin puolentoista levyn kierto ollut parisen kuukautta, saattaa heitellä muutamia päiviä. Nyt haluaisin kierron takaisin normaaliksi, ja huomenna olisi aika aloittaa 7pv:n pilleritauko sillä olen syönyt yhden levyn nyt. Ongelma on kuitenkin että harrastin keskiviikkona seksiä enkä ole varma pitääkö ehkäisyteho jos pidän tauon nyt. Osaisiko joku neuvoa mitä teen tässä tilanteessa?
Pidänkö siis tauon normaalisti eikä ole hedelmöittymisvaaraa, vai syönkö toisen liuskan perään jotten varmasti voi tulla raskaaksi? Pelkään että kierron sekavuuden takia raskaus on mahdollinen jos syön tänään vikan pillerin ja aloitan sitten tauon.
Pidänkö siis tauon normaalisti eikä ole hedelmöittymisvaaraa, vai syönkö toisen liuskan perään jotten varmasti voi tulla raskaaksi? Pelkään että kierron sekavuuden takia raskaus on mahdollinen jos syön tänään vikan pillerin ja aloitan sitten tauon.