E-pillerit ja antibiootit!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eoifa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eoifa

Vieras
Mietin tässä että kuinkahan todennäköistä on tulla raskaaksi jos olen käyttänyt lähes tupla-ajan (norm kuuri kestää jotain 8 pv) penisilliinipitoisia antibiootteja (eka satsi ei tehonnut joten sain uusia toisen merkkisiä) ja e-pillereiden pakkausselosteessa lukee,että penisilliinit saattavat vähentää niiden tehoa..Mainitsin lääkärille kyllä käyttäväni myös e-pillereitä (tri-femoden merkkisiä)..Onko lääkäreiden tietämys noiden lääkkeiden yhteiskäytön haittavaikutuksista todellakin noin onnettoman tasoista miltä vaikuttaa vai huolestuinko minä vain turhaan?

Niin ja se piti mainita,että olen harrastanut seksiä antibioottikuurin aikana, ilman kortsua (oltaisiin kyllä käytetty jos lääkäri olisi sanonut että lisäehkäisyn tarve on). Ekan satsin antibiootteja sain melkein 2 viikkoa sitten ja olen sen jälkeen käyttänyt niitä taukoamatta,nyt on enää muutama jäljellä..Tämä taitaa olla kyllä täysin väärä palsta tälle aiheelle,mutta kun en löytänyt oikein mitään ehkäisypalstaakaan..

Juuri tätä varten ne lääkkeiden pakkausselosteet pitäisi lukea!

Voit olla raskaana. Käyttäkääpä nyt kortsua loppukierronajan ja toivo parasta. Aika sitten näyttää tuleeko kuukautiset vai oletko raskaana.

Tiistaina alkoi juuri taukoviikko pillereissä eikä ainakaan vielä ole minkäänlaista vuotoa ilmaantunut.. Jos se jättää tulematta niin pitäisi vissiin tehdä raskaustesti,sillä enhän voi aloittaa uutta pilleriliuskaa jos saatan olla raskaana..Voiko raskaus näkyä testissä jo viikon sisällä mahdollisen vahingon tapahtumisesta?

Antibioottien ja e-pillereiden yhteisvaikutus on lähinnä teoreettinen. Sinänsä lääkäri on ollut oikeassa, mutta olisi voinut kyllä selventää asiaa. Itselläni tällainen antibioottikuuri aiheutti vain välivuotoja. Mutta tietenkin, jos vuotoa ei tule, niin tee testi.

Yhteistyössä