E-pillerisuositus 35-vuotiaalle???

  • Viestiketjun aloittaja Hyviksi todetut?
  • Ensimmäinen viesti
Hyviksi todetut?
Nyt käytössä Yasminit jotka tuntuvat tujummilta kuin edelliset Trikvilarit. Minulle suositeltiin matalahormonisempia tilalle ja Yasminit. Vaikka niiden pitäisi olla matalahormonisempia niin Yasmineista saan järkyttäviä migreenikohtauksia taukopäivinä, ja viime aikoina tosi pahoja kiukunpuuskia stressin alla, näppylöiden kera. Trikvilarit eivät aiheuttaneet tällaisia tunnekuohuja aivan samoissa tai jopa pahemmissa stressitilanteissa. Viime viikon olen ollut kuin kävelevä aikapommi.

Minulla on ollut Yasminit puolitoista vuotta.
Olen myös havainnut enemmän turvotusta Yasmineista mitä Trikvilareista, vaikka syön vähemmän ja liikun enemmän.

Mitä oikeasti matalahormonisempia pillereitä te yli 35v. olette saaneet gynekologeiltanne, sellaisia jotka eivät turvota? Ajattelin kysyä että minulla on jotain mitä ehdottaa gynelle, jos se taas yrittää TAAS tyrkyttää näitä Yasmineja.
 
Yli 40-v.
Mulle lääkäri suositteli Yasminelleja (Yasminin matalahormonisempi uusi versio), mutta loppujen lopuksi päädyttiin Femodeniin, jota käytin ennen raskautta, ja joka sopi hyvin. Poika on nyt 1-v. En ole vielä aloittanut Femodenia uudestaan, mutta aiemmin se ei ainakaan aiehuttanut turvotusta.
 
Turha vaihtaa
Hei, minullekin ainoa pillerimerkki joka sopi oli juuri nuo Trikvilarit eikä matalahormoonisista tullut kuin harmia. Kysynkin miksi vaihtaa hyvin toimiva juttu? Jos olet terve voisi kuvitella että voisit Trikvilareilla jatkaa aina nelikymppiseksi ja ylikin ja sitten jatkaa kierukalla. Ellet sitten rohkaistu luomulinjaan, kuten minä tein.


Alkuperäinen kirjoittaja Hyviksi todetut?:
Nyt käytössä Yasminit jotka tuntuvat tujummilta kuin edelliset Trikvilarit. Minulle suositeltiin matalahormonisempia tilalle ja Yasminit. Vaikka niiden pitäisi olla matalahormonisempia niin Yasmineista saan järkyttäviä migreenikohtauksia taukopäivinä, ja viime aikoina tosi pahoja kiukunpuuskia stressin alla, näppylöiden kera. Trikvilarit eivät aiheuttaneet tällaisia tunnekuohuja aivan samoissa tai jopa pahemmissa stressitilanteissa. Viime viikon olen ollut kuin kävelevä aikapommi.

Minulla on ollut Yasminit puolitoista vuotta.
Olen myös havainnut enemmän turvotusta Yasmineista mitä Trikvilareista, vaikka syön vähemmän ja liikun enemmän.

Mitä oikeasti matalahormonisempia pillereitä te yli 35v. olette saaneet gynekologeiltanne, sellaisia jotka eivät turvota? Ajattelin kysyä että minulla on jotain mitä ehdottaa gynelle, jos se taas yrittää TAAS tyrkyttää näitä Yasmineja.
 
katsopa
Mene osoitteeseen www.tohtori.fi
Sieltä valitset luettelosta lääkitys.
Kirjoita hakusanaksi raskauden ehkäisy. Sillä löytyy useita ehkäisypillereitä. Noiden kahden koostumus on erilainen.
 
Järkyttävät päänsäryt!
Yasminit aiheuttaa minulle aivan uskomattoman järkyttäviä päänsärkykohtauksia kerran kuussa, viimeksi meni taju! En tiedä mihin vaihtaisin. Vanhat Trinordiolit ja Triminuletit sopivat paremmin, mutta gyne sanoi niitä liian korkeahormonisiksi ikäiselleni, olen 33.
 
Pienihormonisin valmiste????
Mikä on markkinoiden PIENIHORMONISIN valmiste? Tietääkö kukaan?
En oikein osaa sanoa noiden ainesosien perusteella, ehkä joku alaa lukenut osaisi neuvoa? :)
 
e pilleri
hei!
yhdistelmistä pienihormonisimmat ovat tällä hetkellä mun käsitääkseni mirelle ja nuvaring, kummastakin tulee estrogeenia se 15 mirkogrammaa vuorokaudessa.
seuraavista yhdistelmistä saa jo sen normaalin 20 mikrogrammaa, evra, mercilon jne.
minit asia tietty erikseen.
 
Yasmin/-elle
Samaa ihmettelen kuin edellinen, ja että ovatko TRI-nimellä alkavat pillerit salakavalan pahoja elimistölle tai liian vanhanaikaisia?

Nukkamainen karvankasvu alkanut kasvoissa kun aloitin Yasminet yli vuosi sitten, samoin turvotusta aina noin 2-3 kg. Entiset Trinordiolit eivät aiheuttaneet tällaista mutta kun gynekologi sanoi että pitäisi tässä iässä (36) vaihtaa matalahormonisiin, mutta nämä eivät siltä vaikuta.
Nyt katsoin netistä lääkehakemistoista että Trinordiolia ei ollut siellä, tietääkö kukaan onko se lopetettu??
 

Yhteistyössä