E-pillerin syönti putkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelijä

Vieras
Hei! Olen syönyt Yasmin-pillereitä jo vuoden vähän yli ja aina olen syönyt yhden laatan ja tauko, mutta nyt minua mietityttääkin että kun luin netistä niin monet syövät laattoja putkeen... En nyt sitten tiedä että pitäisikö käydä kysymässä asiasta terveydenhoitajalta vai voinko vaan aloittaa syömään vaikka 2 laattaa ja tauko? tai jopa 3 laattaa ja tauko? Kuinka moni syö laattoja putkeen, tuleeko teille tiputtelu vuotua siinä välissä? Ja jos tulee niin haittaako se mitenkään, ellei sitten itteä häirää asia?
Tuli varmaa aika hämärästi kirjoitettua kysymykset. :D Mutta oisin kiitollinen jos joku vastaisi. :)

Minä syön usein kaksi laattaa putkeen, joskus olen syönyt jopa kolme. Mutta yleensä otan kuukautiset siis kahden laatan jälkeen, ihan vaan siksi että näen etten ole raskaana. Olen tosin kuullut, että monet syövät vaikka sen kolme tai neljäkin laattaa putkeen ja teettävät sitten sinä aikana raskaustestejä kaiken varalta. On nimittäin hieman myöhäistä huomata olevansa raskaana neljän kuukauden jälkeen, jos siis haluaa tehdä esim. abortin.

Syön myös Yasmin-pillereitä, ja minulla ei tule tiputteluvuotoa yhtään. Mutta kaikki ovat erilaisia, joten ehkä kannattaa varautua siihen että sinulla on esim. siteitä mukana silloin kun kuukautisten normaalisti pitäisi tulla, ihan siltä varalta jos hieman tiputtelee. Ja onhan niitä muuten sellaisiakin ehkäisymuotoja (esim. hormonikapseli käsivarteen), jossa kuukautiset tulevat vain noin 3-4 kertaa vuodessa, joten ei niitä menkkoja joka kuukausi tarvitse tulla.

Voit muuten syödä esim. niinkin, että jos haluat siirtää menkkoja vain muutamalla päivällä, niin syöt yhden laatan ja sitten muutaman pillerin seuraavasta laatasta, sitten otat kuukautiset ja aloitat sitten taas uuden laatan. Kokonaan uusi laatta pitää aloittaa aina sen vuoksi, ettet vahingossa syö vaikka vain puolikasta laattaa. Eli aina pitää syödä vähintään se yksi laatta, ja sitten pitää vaikka yhtä laattaa sellaisena josta sitten aina syö muutaman lisäpillerin silloin jos haluaa menkkoja siirtää vain muutaman päivän. Toivottavasti ymmärsit mitä yritän selittää :)

Ihan hyvin pystyt syömään putkeen.Ite syön 3 laattaa ja sit pidän parin pvän tauon ja sit taas 3 putkeen.Minulle on lääkäri sanonut että anna vuotaa vaan muutama pvä ja jatka sitten mutta se onkin sitten eri juttu,sanotaan näin että syön niitä lääkemielessä.
Ekalla kerralla tuli tiputtelua 3.laatan loppuvaiheessa ja lääkäri sanoikin että se johtuu siitä että elimistö "haluaa" nyt vuotaa.

Minulla ei ole ollut kuukautisia yli 10 vuoteen kun on hormonikierukka että ei kuukautisia "tarvitse" tulla. Toki pillereissä on paljon suurempi hormonipitoisuus.

Yhteistyössä