e-pillerin alotus ja menkat ei vaan lopu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
alotin e-pilleri nyt uudestaan synnytyksen jälkeen ja piti alottaa ku menkat alkaa ja alotinkin,menkat e ivaan oo loppunu omalla ajallaan vaan jatkuvat jo 10 päivää.onkos muilla näin ku ootte alottanu pillerit. maanantaina soittelen neuvolaan ja kysäsen sieltäkin.

Onko nää ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen? Synnytyksen (tai oikeastaan lapsen syntymän) jälkeen mulla oli ekat menkat todella pitkät, ja se ainakin on ihan tavallista, kierto sitten normalisoituu myöhemmin. Tosin mä en silloin pillereitä käyttänyt, luulen ettei sullakaan kuitenkaan välttämättä nimenomaan e-pillereistä se pitkä vuoto johdu.

Mäki aloitin e-pillerit ja menkkojen ekana vuotopäivänä niin kuin neuvottiin. Nyt menkat jatkuneet jo 9 päivää. Pitikin aloittaa just nyt kesällä!! Mä lähen matkalle elokuun puolessa välissä etelään, toivottavasti mä en niihin aikoihin enää vuoda. Haluan meinaan mennä uimaan ja nauttia etelänmatkasta! Toivottavasti tää nyt loppuis.. Käytän muuten yasmin merkkistä.

Jouduin aloittamaan Yasminellen syömisen tämän kuun alussa, koska menkat alkoivatkin oletettua aikasemmin niin en ehtiny aloittaa keltarauhaspillereiden syömistä. Nyt menkat ovat kestäneet jo 10 päivää ja mietin, että pitääkö minun jatkaa pillereiden syömistä vai lopettaa? Pelottaa ettei menkat lopu koskaan... Osaako kukaan sanoa kokemuksesta, että mitä minun pitäisi tehdä?

nostellaanpa tätä ketjua!
Mulla on nyt menkat kestäny n. 10 päivää, samassa aloitin e-pillerit, nyt viimeisimpinä päivinä tullut ihan tummaa, välillä rusehtavaakin verta. Onko tää ihan normaalia vaan?

Tämä on todella hupsua.
Minulle määrättiin endometrioosiin e-pillerit ja nyt kun olen aloittanut ne, vuodan ja vuodan päivästä toiseen. Eikä todellakaan tee hyvää endometrioosille !
Aiemmin vuoto kesti 2pvää ja endokivut oli suunnilleen siinä, nyt joudun napsimaan särkylääkettä päivittäin.
Vetää ihan kuitiksi ja joudun ottamaan lisärautaa että en nukkuisi koko ajan.

Ilmeisesti tätä vuotoa saattaa kestää koko tämä eka liuska, näistä viesteistä päätellen. Eikä ole siis mitään tiputtelua vaan suuria verimöykkyjä, sidettä joutuu vaihtamaa usein.
Ei hyvä ollenkaan.

Yhdistelmäpillereiden aloituskierrossa yi 50% naisista tiputteluvuoto jatkuu koko ensimmäisen kierron ajan (mutta vain harvoin enää toisessa kierrossa). Mikäli kysessa on Cerazette (tai muu puhdas keltarauhasvalmiste) voi tiputtelu jatkua jopa 3kk ajan. Nämä ovat niin yleisiä asioita, että jokaisen lääkäri joka pillereitä määrää pitäisi mistaa näistäinfota potilasta jo etukäteen.

Mulla sama ongelma aloitin pillerit ensimmäisenä vuotopäivänä ekaa kertaa. menkat jatkunu jo 10 päivää eikä loppua näy tulevan. millonkohan menkat loppuu?

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä