E-pillerien lopetus

• Viestiketjun aloittaja ei menkkoja!
  • Ensimmäinen viesti
ei menkkoja!
Lopetin Yasmin -pillerien syönnin niin etten kesäkuussa enää aloittanut uutta levyä. Sen jälkeen kuukautiset ovat tulleet erittäin nihkeästi. Kerran taisi tulla veristä vuotoa, sitten lähinnä vähän ruskeaa parin päivän ajan. Vatsa ja alaselkä ollu kipeänä kuten menkoissa yleensäkin juuri sen pari päivää.
Nyt ei ole reiluun kuukauteen kuulunut mitään. Tein raskaustestinkin kesällä, negaa näytti. Sen jälkeen en ole seksiä edes harrastanut kuin nyt ehkä kolmen viikon ajan kumin kera.
Onko hormonitoimintani nyt häiriintynyt jotenkin? Vieläkö odottelen rauhassa (mukavaahan tämä kun ei tarvitse vaihdella siteitä...) vai varaanko ajan gynelle? Jos, niin mitä hän sitten tekee?

sama ongelma
minulla on nyt mennyt 50 pvää edellisistä menkoista. eli mulla ei ole ollut menkkoja vielä kertaakaan sen jälkeen kun lopetin pillerit. en ole vielä kuitenkaa liian huolissaan koska se on ihan normaalia että kroppa on sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen. kannattaa varmaa odotella jonkin aikaa ihan rauhassa

Minakin
lopetin pillerit elokuussa. Ensimmaiset kuukautiset tulivat suht. ajallaan, kierto 29pv. Seuraavia menkkoja odottelin ja odottelin ja pelkasin, etta nyt ns. ekat luomumenkat eivat sitten tulekaan ajallaan. Olen kuitenkin lukenut, etta jopa muutamien kuukausien myohastely on ihan ok, kun on lopettanut pillerit. Itsellani kavi kuitenkiin niin ""onnekkaasti"", etta seuraavatkin menkat tulivat sitten pienen odottelun jalkeen, kiertoa 34 paivaa, eli ihan normaalin rajoissa sekin. Mutta jos on ihan varma, etta raskauden mahdollisuutta ei ole, niin odottelee ihan rauhassa vaan menkkoja, turhaan stressaamatta. Kylla ne sielta tulevat!

yukiko
vähän aiheen vierestä, mutta onko kokemusta pillereiden lopetuksen jälkeisistä ylipitkistä menkoista? ensin odottelin pillereiden jälkeisiä ensimmäisiä menkkoja reilut 2kk, sitten tuli parit normaalit...ja vikojen normaaleiden jälkeen alkoikin jo parin viikon päästä uudet, jotka jatkuu jo toista viikkoa. onkohan normaalia, että elimistö on näin sekaisin vai oiskohan syytä mennä gynekologille jo?? kiitos, jos joku vastaa.

mutta vielä aiheesta..on normaalia, että myöhästelevät kuukausia (kaverillani jopa puoli vuotta) pillereiden lopettamisen jälkeen :)

.
Mäkin lopetin Yasmin-pillereiden syönnin kesäkuussa, silloin meni viimeinen levy. Ekat kuukautiset tulivat myöhässä, vasta elokuun puolivälissä. Toinenkin kierto oli pitkähkö, jotain 36 päivää. Kolmansia odotellaan taas.

Edellisen kerran heitin pillerit nurkaan vuodeksi noin 7 vuotta sitten. Tällöin tuli ekat kuukautiset ja sitten sen jälkeen seuraavia piti odotella muistaakseni 3 kk. Juttelin yhden terveydenhoitajan kanssa eikä tämän mukaan tilanteessa ollut mitään outoa. Mutta jos on yhtään mahdollista, että olet raskaana (kumihan ei ole kovin luotettava), kannattaa tehdä raskaustesti.

Jampo
Minä ilmoittaudun mukaan.
Lopetin Mericilonit syyskuun alussa ja edelleen odotellaan... Kiertopäivät ovat nyt 42 pv eli kaksiviikkoa myöhässä. Olen tehnyt jo kolme raskaustestiä. Kaikki negatiivisia. Soitin jo neuvolaan, että miten kauan uskallan odotella. Sieltä sanottiin, että voit ihan hyvin odotella rauhassa. Voi olla että on puolivuotta pois. Ja jos haluat voit tulla tekemään tänne raskaustestin.
Eihän tämä ole terveellistä? Joten voi olla että varaan yksityiseltä ajan ja kyselen sieltä.

Yhteistyössä