e-pillerien aloitus?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että periaatteessa ei ole mitään hirveitä haittoja, jos ne alottaa vähän myöhemmin?
Mulla vaan on tällähetkellä niin ihmeelliset kuukautiset ja tänään on menossa 3vuotopäivä, mutta kun haluisin niin kovasti alottaa noi pillerit.

Ei, kyllä ne voi aloittaa vaikka ei olis menkat ollenkaan menossa, tällöin vain ehkäisyteho ei ole voimassa heti. Ja jos aloittaa muulloin kuin 2-3 vuotopäivänä, niin silloin muistaakseni lisäehkäisy koko ekan liuskan ajan. Joten aloita vaan nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:
Ei, kyllä ne voi aloittaa vaikka ei olis menkat ollenkaan menossa, tällöin vain ehkäisyteho ei ole voimassa heti. Ja jos aloittaa muulloin kuin 2-3 vuotopäivänä, niin silloin muistaakseni lisäehkäisy koko ekan liuskan ajan. Joten aloita vaan nyt.

Ok. Kiitos infosta :)

Hei olen 18vuotias tyttö ja aloitin e-pillereiden käytön vasta tänään kasvoihini varten. Ja minulla alkoi jo eilen menkat, mutta se oli vain semmosta pientä tiputtelua aluksi. No aloitin tänään niitten käytön kun rupesi jo tulla enemmän. onko mitään vaikutusta, aloitinko oikein kun menkat alkoi eilen tossa noin klo 10:00 aikaa illalla, olisiko minun pitänyt ottaa ne silloin. vai oliko järkevää ottaa nyt aamulla. Tartteeko mitään lisäehkäisyä, en ole kyllä tehnyt mitään yhdyntää tai semmosta. Olkaa kiltti ja vastatkaa mahdollisimman pian.

Yhteistyössä