e-pilleri unohtui ekalla viikolla, seksiä samalla viikolla, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unohtaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unohtaja

Vieras
Aloitin tauon jälkeen uuden liuskan muistaakseni perjantaina tai lauantaina. Sunnuntai-iltana unohdin ottaa pillerin, mutta otin sen maanantaina päivällä/iltapäivällä. Sen jälkeen muistin ottaa säännöllisesti pillerin joka päivä samaan aikaan. Perjantaina harrastin seksiä. Olen sen jälkeen ottanut pillerin joka päivä tähän päivään asti eikä unohduksia ole enää tullut. Syön Yasmin-pillereitä. Nyt pelottaa voinko olla raskaana tuon yhden unohduksen takia. Seksiä EN ole harrastanut unohdusta edeltäneellä viikolla, ainoastaan tuolloin perjantaina. Osaako joku kertoa onko syytä olla huolissaan?

Niin ja siis aina kerrotaan että on kriittistä jos ekalla viikolla unohtaa yhden pillerin jos on harrastanut edellisellä viikolla seksiä, mutta itse harrastin vasta muutama päivä unohtamisen jälkeen ja olen syönyt unohtamista lukuunottamatta pillereitä säännöllisesti, eli onko se yhtä paha asia vai onko ehkäisyteho heikentynyt huomattavasti?

Harva kuitenkaan käyttää. Eli tässäkin tilanteessa voisi olla mahdollista ettei käytännössä ole pelkoa raskaudesta. Onko kellään kokemusta samanlaisesta tilanteesta?

Etkö oo ees pakkausselostetta lukenut? Mun ohjeessa lukee ainakin selvästi, että mikäli unohdat liuskan ensimmäisellä viikolla pillerin, ota se seuraavana päivänä viimeistään ja KÄYTÄ LISÄEHKÄISYÄ 7 päivää tai saatat tulla raskaaksi. Eli joo, voit olla raskaana.

netistä löytyi tällainen

"Olen 35-vuotias kahden alle 3-vuotiaan lapsen äiti, ja elämä on aika hulabaloota. Nyt unohdin ottaa ensimmäisellä viikolla yhden e-pillerin (Yasmin) ja harrastin kaksi kertaa seksiä edeltäneen viikon aikana. Ohjeessa sanotaan, että raskaus on mahdollinen. Voiko se olla totta?"

Missään ei kuitenkaan sanota mitä tapahtuu jos harrastaa seksiä muutama päivä unohduksen jälkeen. Onko keinoja mistä tietää onko munasolu irronnut vai? Jotkuthan muka tuntee sen jotenkin

No kyllä multa on unohtunut joskus pilleri, joskus kaksikin samasta laatasta, enkä ole raskaaksi tullut. Mitään lisäehkäisyä en ole silloin käyttänyt, ottanut vaan seuraavina päivinä pillerit kuten kuuluukin. Ja mulla juuri tuo Yasmin käytössä.

Voithan sä silti olla raskaana, en kuitenkaan olisi kovin huolissani.

Ok, kiitos. Itsekin olen joskus aikaisemmin unohtanut parikin pilleriä enkä ole raskaaksi tullut, mutta nyt huolestutti kun unohdin ekalta viikolta. Toivon totisesti että teho ehti tulla normaaliksi tuon neljän päivän aikana. Tiedän kuitenkin että raskaus on mahdollinen ,täytyy nyt vaan odottaa seuraavia kuukautisia ja muistaa ottaa ne pillerit (tällä kertaa olosuhteet aiheutti tuon sunnuntain pillerin jäämisen välistä)

Nostan, kun itselläni nyt sama meininki. Unohdin sen ihan ekan pillerin joten taukoviikko venähti päivällä ja seksiä noin viiden päivän jälkeen tästä. Kaks ekaa lasta saanut kerrasta alkunsa joten nyt alkoi jännittää, mutta onkohan liioittelua? Mites AP:lle kävi?