e-pillereiden vaikutus kivuliaisiin kuukautisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipuilija

Vieras
Hei!

Gynekologi määräsi minulle e-pillerit sekä Miranaxia kivuliaisiin kuukautisiin. Miranaxia en juuri voi ottaa, koska mahani reagoi siihen herkästi. Olen syönyt nyt yhden levyllisen noita pillereitä (Yasminelle) ja tyhjennysvuotoni on ollut varsin kivulias. Kysyisinkin, että kuinka pian aloittamisen jälkeen e-pillereiden tulisi vaikuttaa myönteisesti noihin kuukautiskipuihin? Kun aloitin pillerit edellisten kuukautisten aikana, tuntuivat jo ne ihanan kivuttomilta. Nyt tilanne on aivan toinen... :/

Mulla ei pillerit poistaneet kipuja todellakaan, enkä sanoisi niiden suoman lievennyksen olleen kovin radikaalia. Noh, ainakaan ei pilleriaikaan tarvinnut oksennella kuukautiskipujen kourissa, joten se oli positiivista... Äärimmäisen positiivista oli kuitenkin se, että vuoto alkoi aina lähes kellontarkasti samaan aikaan joka kuukausi. Osasi sitten vähän varautua. Joillakin hormonit ovat kuulemma aiheuttaneet kipuja, joten mikään ehdoton totuus "e-pillerit auttavat kivuliaisiin kuukautisiin" ei valitettavasti taida olla:/

Kuukautisten kivuliaisuus vaihtelee oli pillereitä tai ei.
Itselläni pillerit selkeästi vähensivät kipuja ja vuodon määrää. Ei se tapahtunut heti ensimmäisen laatan jälkeen, vaan vähitellen. Kun vähän aikaa totuttelet, niin pillereillä voi myös harventaa kuukautisia, syödä kaksi laattaa putkeen.

Tietysti kannattaa käyttää muitakin keinoja itsestä huolehtimiseen. Liikunta ainakin on hyväksi.