E-pillereiden (Qlaira) aloitus ja hiustenlähtö

  • Viestiketjun aloittaja Hapsiainen 37 v.
  • Ensimmäinen viesti
Hapsiainen 37 v.
Hei,

Kärsin naistyypin hiustenlähdöstä (+kilpirauhasen vajaatoiminta+pco). Pari vuotta sitten söin Femilar-pillereitä, joiden aikana hiusten lähtö pysähtyi. Jouduin kuitenkin lopettamaan ne mm. epäsäännöllisten vuotojen takia.

Aloitin reilu kuukausi sitten syömään Qlaira-pillereitä. Hiuksia lähtee nyt todella paljon... :( Paljon enemmän kuin ennen Qlairoja. Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia: onko hiustenlähtö liittynyt pillereiden aloitukseen ja loppunut parin kuukauden kuluessa? Vai jatkuuko samanlaisena?

Entä osaisiko joku minua fiksumpi kertoa, mitkä ovat Femilarin ja Qlairan keskeisimmät erot. Tai löytyisikö näistä ainesosista joku selittävä tekijä hiustenlähtöön/-lähtemättömyyteen:

Femilarin vaikuttavat aineet ovat estradiolivaleraatti ja syproteroniasetaatti:
- vaaleanpunaiset tabletit: 1 mg estradiolivaleraattia ja 1 mg syproteroniasetaattia
- tummanruskeat: 2 mg estradiolivaleraattia ja 2 mg syproteroniasetaattia.

Qlairan vaikuttavat aineet ovat estradiolivaleraatti ja dienogesti:
- tummankeltaiset tabletit: 3 mg estradiolivaleraattia
- keskipunaiset: 2 mg estradiolivaleraattia ja 2 mg dienogestia
- vaaleankeltaiset: 2 mg estradiolivaleraattia ja 3 mg dienogestia
- tummanpunaiset: 1 mg estradiolivaleraattia.
 
Harvahapsi
Hei,

itse kärsin puolestani miestyypin hiustenlähdöstä (+kilpirauhasen vajaatoiminnasta) ja löysin pelastuksen Diane Novasta, joka pysäytti hiustenlähdön lähes kokonaan. Ennen Diane Novaa kokeilin Qlairaa, joka myös minulla aiheutti todella voimakasta hiustenlähtöä ja jopa ripsien tippumista. Ajattelin ensin, että hiustenlähtö on muuten vaan pahentunut, mutta kun oli lopetin Qlairan syömisen kokeeksi 6 kuukauden jälkeen, niin hiustenlähtökin väheni.
 
Hapsiainen 37 v.
Kiitos viestistäsi Harvahapsi. Lopetin Qlairat eilen 1,5 laatan jälkeen, kun oli tuo hiustenlähtö sitä luokkaa, että pidempi kokeilu olisi todennäköisesti ollut hullun hommaa. Seuraavaksi pitänee harkita Diane Nova -kokeilua tai peruukin hankkimista... :(
 
vierailija
Mitähän teille mahtaa nyt kuulua, onko tukka pahempi vai parempi? Aloitin Qlairat kun niitä oli niin kovasti kehuttu hiusystävällisiksi. Minulla oli naistyyppistä hiustenlähtöä mutta ei mitenkään pahana, hiukset pääosin tallella mutta kasvoivat kovin lyhyiksi. No, Qlaira on tehnyt minusta kaljupään ja työkyvyttömän vakavan masennuksen takia. Parissa kuukaudessa olen menettänyt puolet hiuksista eikä uutta kasvua näy paljoakaan. Pillerit on lopetettu mutta edelleen lähtee tukkaa samalla tavalla. Suurin osa on vain 1-12 cm pitkää eli todennäköisesti kuolemassa pois. Aloitin eilen epätoivoissani diane novat, sen jälkeen onkin kaikki kokeiltu. Ulos ei voi enää mennä ilman peruukkia. Tuntuu että haluan kuolla pois, mulla oli ihan ok tukka ennen tätä.
 
vierailija
Hei!

Itselläni päinvastainen kokemus Qlairasta , eli ennen näitä kärsin hiustenlähdöstä mutta tätä kun oon syönyt niin hiustenlähtö loppui kokonaan ja nyt on puolet enemmän tukkaa kun sillon kun en syönyt. 2,5 vuotta oon näitä syönyt jo kampaajakin ihmetteli mitä oon tehny hiuksilleni :D ei muita muutoksia kun nää pillerit.
 
vierailija
Mitähän teille nyt mahtaa kuulua? Mulla qlaira lopetti hiustenlähdön ekalla kerralla, mutta tyhmänä lopetin ne mielialan takia olin pari vuotta ilman ja nyt se ei enää auta hiustenlähtöön. :( 6kk jo syönyt.
Diane novat odottaa kaapissa, kannattaako niitä kokeilla?
 
vierailija
Mitähän teille nyt mahtaa kuulua? Mulla qlaira lopetti hiustenlähdön ekalla kerralla, mutta tyhmänä lopetin ne mielialan takia olin pari vuotta ilman ja nyt se ei enää auta hiustenlähtöön. :( 6kk jo syönyt.
Diane novat odottaa kaapissa, kannattaako niitä kokeilla?
Minä olen se jolta lähti tukka viime syksynä. Diane lopetti hiustenlähdön 2 kk kuluttua ja tukka paksuni kivasti kesäkuuhun asti. Nyt on lähtenyt jo 6 viikkoa järjettömän paljon hiuksia (tänään laskin 290 :(). On se silti vielä parempi kuin viime syksynä mutta ei kauaa tällä vauhdilla. En ymmärrä mikä tämän sulkasadon aiheutti, aina ennen on joku järkevä syy ollut... Ahdistaa kamalasti.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Diane novaa ei nykyään enää anneta syödä 1-2vuotta pidempään koska aiheuttaa aivokasvaimia ja muita isoja haittoja joten olisi parempi löytää apua jostain muusta valmisteesta.
 
vierailija
Juuri tulin gynekologilta ja olen syönyt diane novaa 8 vuotta. Edellinen lääkäri halusi määrätä Qlairat kevyempien hormonien takia. Ei sopinut. Uusi lääkäri sanoi että voin hyvin syödä diane novaa kun olen syönyt sitä pitkään ilman ongelmia. Eli Diane novaa saa syödä pitkään jos se sopii...
 

Yhteistyössä