e-pillereiden puolesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että näin

Vieras
miten jotkut täällä aina jaksaa huuta e-pillereiden haittavaikutuksista, veritulpista ym? Mulle lääkäri sano että suurinosa ei saa niistä minkäänlaisia vaivoja. Lisäks lääkäri sano että jos oon selvinny kaks raskautta ilman tulppaa aika epätodennäköistä että pillerit sellaisen sais aikaan. Raskaudessahan tulppa riski on tosi korkealla paljon korkeampi ku pillereitä popsiessa!

Siinä olisi SPR:lle mahtava homma kun alkaisi roudaan e-pillereitä keniaan ja muihin kehitysmaihin joissa syntyvyys on kovaa ja taudit leviää, niin sitä saataisiin taas pelastettua pari miljoonaa ihmistä niiltäkin taudeilta.

Mä en tunne yhtäkään naista, joka ei olis saanut niistä pitkäaikaisella käytöllä mitään vaivoja (tai jolla ei olis jotain muuta indikaatiota, joka estää pillereiden käytön). Joten siksi mun on vaikea uskoa, että muka suurin osa ei saisi niistä mitään sivuvaikutuksia. Lääkärit vaan selittää ne sivuvaikutukset johtumaan aina muka jostain muusta. Sekin on syy, miksen halua pillereitä käyttää, vaikka mitä niistä tulis, niin ei otettais vakavissaan kuitenkaan.

Hienoa, jos pillerit sopivat sinulle :) Minulle ne eivät sovi, enkä niihin aio enää koskaan koskeakaan. Nyt olen raskaana, mutta jatkossa on sitten miettimistä, että mikä ehkäisy sopisi ja olisi luotettava. Pillerit oli kyllä luotettavia, erityisesti kun ne veivät kaikki halut eikä seksi tuntunut miltään. Helppoa olisi kyllä , jos pillerit sopisivat.

[QUOTE="vieras";23426315]Mä ihmettelen kans. Mä oon ainakin ollut tähän asti tosi tyytyväinen pillereihin, vaikka oon vasta käyttänyt pari kuukautta.[/QUOTE]

Mullekin alussa pillerit sopi hyvin. Sitten iski hiivatulehduskierre, iho sekä limakalvot kuivuivat ja verenpainekin kohosi uusiin lukemiin. Nää on kuitenkin lääkärien mielestä pikkuvaivoja ja ei edes mitään kunnon ongelmia tai syitä miettiä muita ehkäisyvaihtoehtoja. Verenpaine on oma syy (muutos parissa kuukaudessa, ei muutoksia elämäntavoissa), vaikka verenpaine aina laskee takaisin alas, kun pillerit lopettaa.

ettei vielä tässä ajassa olla keksittyä mitään parempia ehkäisy keinoja... ei oo sellaisella ihmisellä mukavaa joka ei voi hormoniehkäisyä käyttää ja harvemmin puhutaan siitä ettei esim kondomi ole kaikille sopiva sekin voi aiheuttaa epämukavia vaivoja.

Kuumimmat

Yhteistyössä