e-pillereiden lopettamisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkumyy1

Jäsen
06.11.2011
62
0
6
Uusimaa
Heissan!
Lopetin e-pillerit elokuun lopulla ja tyhjennysvuoto tuli normaalisti sen jälkeen. Menkkoja ei ole kuitenkaan sen elokuun jälkeen näkynyt. Raskaustestejä olen tehnyt melkein viikottain. Kaikki näyttäneet negaa. Lääkäriin soitin tällä viikolla ja sain ajan vasta 3 viikon päähän.
Onko muilla samanlaisia kokemuksi e-pillereiden lopettamisesta?
Söin siis 9 vuotta putkeen pillereitä ilman taukoja. Tiedän, että elimistöllä menee aikaa, ennenkuin tottuu. Mutta olen kuullut, että moni on plussannut jopa kp 65. Eli mahdollisuus siis vielä on että olisikin tärpännyt, jos ovis olisi tullut sen verran myöhään?

Kyllä ovulaatio voi olla paljon myöhemminkin, varsinkin kun kroppa sekaisin pillereiden jälkeen! Itse olen kahdessa raskaudessa ovuloinut 2vkoa oletettua myöhemmin!

Plussatuulia!

Mulla kyllä kuukautiset tulivat normaalisti pillereiden lopettamisen jälkeen, tosin kierrot olivat aluksi lyhyitä. Gynen mukaan en todennäköisesti ovuloinut parin ensimmäisen kierron aikana, mikä on yleistä pillereiden lopettamisen jälkeen. Siitä kierron lyhyys. Mutta sinun kohdallasi uskon, että kierron lähteminen käyntiin vie vain kauemmin, koska kroppa on käytännössä ollut lepotilassa monta vuotta, jos olet pillereitä tauotta syönyt.

Lis. Mitä olen täältä lueskellut, niin aika moni on tarvinnut esimerkiksi teroja kuukautiskierron käynnistämiseen kunnolla pillereiden jälkeen. Sen jälkeen kierto on normalisoitunut.

Viimeksi muokattu:
Pillereiden lopettamisen jälkeen tyhjennysvuoto normaalisti, seuraavat menkat vasta kp 72 ja seuraavalla kierrolla menin kp 60 gynelle, joka määräs mulle Terolutit (4/11). Niiden avustuksella ollaan nyt menty viime keväästä asti. Oma kroppa ei siis vielä toimi ja viimeinen e-pilleri syöty 15.12.10. Mulla tosin taustalla lievää PCO:ta.

Varaudu siis siihen, että aikaa voi mennä, kun oma kroppa heräilee! :)

Kyllä mä oon ymmärtäny et jos näkyy haaleekaan viiva niin plussa se sit on. Ettei virheellisesti testit näyttäs plussaa, mut negan voi näyttää vaikka oliski raskaana.

Plussa tuulia kovasti sinne päin! Pillereiden jälkeisestä kierrosta ei niin oo tietoo ku mä tulin heti raskaaks ku lopetin pillerit.

Moi vaan!
Ajattelin kertoa sulle omaa tarinaani, koska lähtökohdat meillä on lähes samanlaiset. Söin itsekin pillereitä 9 vuotta (yasmin) ja lopetin pillerit viime kesäkuussa. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta sen jälkeen ei mitään. Minäkin hätäilin raskaustestien kanssa, mutta aivan turhaan. Kp109 tuli ovulaatio, jonka huomasin aivan selvästi. Ja menkat alkoivat kp123. Kävin lääkärissäkin, mutta mitään häiriöitä hormoneissa tai papassa ei ollut. Nyt on toinen kierto menossa ja kp27. Mitään ovulaatio-oireita ei ole ollut, joten kierto varmasti jälleen kerran venyy. Lääkäri ehdotti, että jos tämä kierto menee myös pitkäksi niin aloitetaan lääkitys Teroluteilla. Pitää ilmeisesti piakkoin olla yhteydessä lääkäriin. Toisaalta haluaisin, että elimistöni palautuu kunnolla ilman lääkkeitä normaalitilaan. Katsotaan mitä teen/mitä tapahtuu.

Tsemppiä sulle!

Kiitos kaikille vastauksista :) !!!
Terolutit varmaan sitten minunkin kohtaloni, ellei luonto toisin päätä :)
Taidan olla hieman hätänen, kuitenkaan aikaa ei oo niin kovin kauaa vielä kulunut. Jotenkin sitä vaan odottaa niin innolla :D
Noista testeistä vielä sen verran, että olen itsekkin kuullut joskus, että joillain on näyttänyt testit negaa, vaikka ovat raskaana olleetkin. Aika jännä juttu, että niinkin voi käydä.

Hei, pikkumyy1!
Minulla on samankaltainen tilanne. Lopetin e-pillerit heinä-elokuun vaihteessa, tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Nyt menossa kp 121 :(. Eilen varasin lääkäriajan, ja sain sen vasta tammikuun lopulle! Jos kuukautiset eivät ala ennen lääkäriaikaa, ovat ne olleet siihen mennessä poissa jo puoli vuotta. Asia pyörii mielessä tosi paljon ja on ihan siinä ja siinä, varaanko ajan yksityiselle. Mukana on vain kaikenlaisia muuttujia, kuten esimerkiksi tammikuussa odottava hammasleikkaus sedaatiossa, enkä tiedä, saako teroluteja syödä jos on sedaatioon menossa (siinä kun annetaan kroppaan yhtä jos toista lääkeainetta). Toiveissa on aloittaa raskautumisyritykset helmikuussa.
Millainen sinun tilanteesi on nyt?

Yhteistyössä