e-pillereiden hyötyjä?

• Viestiketjun aloittaja n22
  • Ensimmäinen viesti
n22
E-pillereitä käytetään useimmin ehkäisyyn, mutta jos tätä tarvetta ei ole niin onko mitään järkeä syödä e-pillereitä? Tyhmän kuuloinen kysymys. Mutta onko e-pillereillä minkäänlaisia terveysvaikutuksia? Tai helpottaako ne muuten elämää niin että niitä kannattaisi popsia? On minulla tietenkin oma mielipidekin tähän, mutta nyt haluaisin kuulla mitä mieltä muut ovat.

Camilla
Täss ois pari mun mielest hyötynäkökohtaa
-menkat tulee säännöllisesti
-vuoto vähenee ja lyhenee

Toisaalta pillereitä ei kannata myöskään lopettaa, jos ehkäisyn tarve loppuu vain väliaikaisesti, koska yleensä lopettamisen yhteydessä kierto sekoo aika pahasti

Ulla
Ei pillereistä ole mitään erityistä terveysvaikutusta noin yleensä, pikemminkin haittaavat joidenkin vitamiinien imeytymistä. Mutta esmes Diane Novat parantavat aknea ja hirsutismia, joten jos on paha akne, niitä kannattaa syödä vaikka ei olisi muuten ehkäisylle tarvetta.

kii
- akne häviää
- kuukautiset muuttuvat niukemmiksi ja kivuttomimmaksi
- kuukautiskierto tulee säännölliseksi
- lähes varma ehkäisyteho
- tasoittaa hormoneista johtuvia, kierron eri vaiheissa tapahtuvia juttuja, kuten mielialoja.

Noi edellä mainitut ovat ainakin niitä hyviä puolia, mitä itse olen pillereistä saanut. Ainakaan vielä ei mitään pahaa sanottavaa pillereistä. (olen käyttänyt vajaan vuoden..)

Yhteistyössä